لیپوساکشن در مردان

لیپوساکشن در مردان یک روش جراحی زیبایی است که به آنها کمک می‌کند تا از طریق از بین بردن چربی های زاید و ناهنجار در مناطق مختلف بدن، ظاهری متناسب و نرمال را به دست آورند. این روش، عموماً برای کاهش چربی های متمرکز در مناطقی مانند شکم، کمر، عضلات شکم، پشت، قفسه سینه، دستها، ران‌ها و شکم پهن استفاده می‌شود.

اگر علاقه‌مند هستید می‌توانید در راهنمای جامع لیپوساکشن در مورد این روش جراحی بیشتر بدانید.

مردان همانند زنان نیز با مشکلاتی مانند چربی محیط شکم، عضلات شکم عدم تعادل در قسمت‌های بدن و دیگر مناطقی روبرو می‌شوند که با رژیم غذایی و ورزش سنتی کنترل نمی‌شوند. برخلاف تصور رایج، لیپوساکشن در مردان نیز بسیار موثر است و به آن‌ها امکان می‌دهد تا به اهدافشان در کاهش چربی و بهبود ظاهر جسمی خود برسند.

یکی از اشتباهات رایج در مورد جراحی زیبایی این است که مردان مورد لیپوساکشن قرار نمی‌گیرند، اما این صرفاً درست نیست. در مراکز لیپوساکشن ، درصد زیادی از بیماران مردان هستند که مناطقی دارند که مقاومت قابل توجهی در برابر رژیم غذایی و ورزش دارند. اگر شما می‌خواهید شکم خود را سفت کنید، یا سینه خود را تراش کنید، لیپوساکشن ممکن است یک گزینه برای عالی برایتان باشد.

دکتر سید صاحب حسینی‌نژاد، به خصوص بر روی نیازهای آقایان در زمینه های جراحی پلاستیک و زیبایی تمرکز داشته و توانایی راهنمایی و ارائه راه حل‌هایی مناسب برای شکل دهی به بدن شما را دارا است.

اگر شما یکی از آقایانی هستید که دنبال راهکاری برای کاهش چربی های متمرکز و بهبود ظاهر جسمی خود هستید، لیپوساکشن می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما باشد. با مشاوره و ملاقات با جراحان ماهر از جمله دکتر حسینی نژاد، شما می‌توانید راهکارهای مناسب برای بهبود ظاهر بدن خود را کشف کنید و به هدف‌های خود نزدیک شوید. پس با این مقاله همراه شوید.

درباره لیپوساکشن در مردان:

لیپوساکشن عمل جراحی پلاستیکی رایج‌در بسیاری از کشورها مثل نیویورک امریکا است. لیپوساکشن به آقایان کمک می‌کند تا مناطق چربی سرسختی که ظاهر آنها نامتناسب و غیر جوان نشان میدهد بردارند. این روش با وارد کردن یک لوله کوچک به بدن و مکش چربی، باعث کاهش وزن و ظاهری نمره‌بندی شده و تحت کنترل شده در بیماران می‌شود.

در مورد روش لیپوساکشن، هیچ تفاوتی بین مردان و زنان وجود ندارد. سلول‌های چربی، بدون توجه به محل وجودشان، همچنان سلول‌های چربی هستند. در مراکز لیپوساکشن ، تمام عملیات تحت بیهوشی موضعی صورت می‌گیرد. قبل از اقدام به عمل جراحی، شما داروی آرامبخش‌های ملایمی دریافت خواهید کرد. این روش شامل تنها چند برش با استفاده از ابزاری به نام “بیوپسی پانچ” با قطر ۱ تا ۲ میلیمتر است به محض ایجاد نقاط ورودی، جراح محلولی را با بی حسی موضعی (مایع تومسنت ) در ناحیه تحت درمان تزریق می کند. می‌شوند.

پس از بی حس شدن ناحیه، از لیزر برای نرم شدن چربی و تحریک سفت شدن پوست در ناحیه استفاده می شود. سپس سلول های چربی با استفاده از کانول های “میکرو” ساکشن می شوند.

بازیابی و مدت زمان نیازمندی  به بهبود بعد از لیپوساکشن در آقایان:

بسته به تعداد نواحی درمان شده، بیماران می‌توانند در عرض چند روز به کار خود بازگردند. لباس فشاری نیز باید برای چند هفته استفاده شود تا برای کم کردن تورم و کبودی و بهبود سریع‌تر منطقه کمک کند. فعالیت‌های سختی از هر نوع باید حدود دو هفته اجتناب شود. معمولاً در روزهای اول بعد از جراحی داروهای درد موضعی مصرف می‌شوند. بیماران ممکن است در حین بهبود از حالت عادی خود را خسته‌تر احساس کنند ولی انرژی‌شان به تدریج بهبود می یابد. برخی از بیماران ممکن است تورم و کبودی خفیف را تجربه کنند. در طول دو هفته نخست پس از عمل، می‌توانید به تمرینات سبک بازگردید (بدون تمرینات با ضربه بالا). پس از دو هفته، ، بیشتر بیماران می‌توانند به فعالیت‌های روزمره خود، از جمله تمرینات با ضربه بالا، بازگردند.

دکتر منتخب شما چندین جلسه پیگیری را برنامه‌ریزی می‌کند تا پیشرفتتان در بهبود را بررسی کند، بخیه ها را بردارد و توصیه‌هایی برای بازگشت به کار، ورزش و سایر فعالیت‌های روزمره بدهد.

پس از لیپوساکشن، مردان می‌توانند انتظار داشته باشند نتایج را فوراً مشاهده کنند، حتی در حالت تورم. نتایج با کاهش تورم بیشتر و روند بهبودی در عرض چند هفته بهبود خواهند یافت و قبل از حضور نتایج کامل، بهبود خواهند یافت. زخم‌ها از جراحی لیپوساکشن همچنین معمولاً در عرض چند ماه به طور کامل بهبود خواهند یافت. نتایج لیپوساکشن تا زمانی که بیمار یک سبک زندگی سالم را حفظ کرده و افزایش وزن را اجتناب کند، برقرار خواهد ماند.

این یک نکته مهم برای آقایان است، به ویژه اگر فعالیت بدنی یا شغلی دارید که نیازمند کار فیزیکی است. که ممکن است مدت زمان استراحت شما را بیشتر کند؛ اما در روزهای پس از عمل، محدودیت‌هایی وجود دارد. شما بلافاصله پس از عمل توانایی حرکت دارید، اما به دلیل پروتکل‌های ایمنی، نیاز به شخصی دارید که برایتان تا مسیر خانه رانندگی کند.

کاهش چربی در آقایان

نواحی برتر لیپوساکشن در آقایان:

برای بسیاری از مردان، کاهش وزن، تقویت عضلات و به دست آوردن شکلی که می‌خواهند نیاز به ترکیبی از تغذیه سالم و ورزش منظم دارد، اما برخی ممکن است با حجم سرسام‌آوری از چربی مواجه شوند که هیچ میزان ورزش یا رژیم غذایی نمی‌توانند آن‌ها را از بین ببرند. جراحی لیپوساکشن مردانه، همچنین به عنوان جراحی برداشت چربی، شناخته می شود که طراحی شده است تا به برداشت این نواحی چربی و تغییر شکل مناطق خاصی از بدن کمک کند  اما این جراحی برای لاغری سریع معتبر نیست.

نواحی معمولی که می‌توانند با جراحی لیپوساکشن درمان شوند شامل موارد زیر است:

شکم

به دلیل داشتن سطح بالاتر تستوسترون، مردان معمولاً چربی بیشتری را در اطراف قسمت میانی بدن خود ذخیره می‌کنند (در حالی که زنان معمولاً چربی را در قسمت پایین بدن خود ذخیره می‌کنند). به همین دلیل، مردان در صورت افزایش وزن شکم بزرگتر و گردتری تشکیل می‌دهند.

در لیپوساکشن شکم، برخی نکات خاص را باید در نظر داشت.مانند دو نوع چربی شکم وجود دارد: چربی احشایی یا دور اعضا (visceral fat ) و چربی زیرپوستی (در حاشیه پوست). لیپوساکشن چربی زیرپوستی را حذف می‌کند که چربی فشار‌پذیر و قابل فشار با انگشتان است. برای بسیاری از مردان که در مجموعه‌ای عالی از نظر تناسب بوده ولی نمی‌توانند از شکم  خود خلاص شوند، لیپوساکشن شکم می‌تواند یک گزینه عالی باشد. همچنین با مراجعه به مطلب تفاوت ابدومینوپلاسی و لیپوساکشن اطلاعات بیشتر در  مورد کوچک‌سازی شکم کسب کنید.

اگر مطمئن نیستید چقدر چربی احشایی و زیرپوستی دارید، بهترین کار مشاوره است. در طول یک مشاوره، یک جراح با تجربه می‌تواند قسمت میانی بدن شما را مورد بررسی قرار داده و به شما بگوید آیا لیپوساکشن برای شما مناسب است یا خیر.

چربی‌های پهلوی شکم

بیشتر مردان ممکن است در اطراف کمر خود به ویژه در سنین ۳۰ سالگی کمی چربی اضافی پیدا کنند. همانطور که قبلاً گفته شد، مردان معمولاً چربی بیشتری را در دور پهلو و شکم نسبت به زنان خود ذخیره می‌کنند، که ممکن است منجر به نامناسب بودن  اندام در پیراهن و شلوار شود. خوشبختانه، لیپوساکشن یک راه حل عالی برای این چربی های اضافه است  است. برخلاف شکم، چربی پهلو کاملاً از چربی زیرپوستی تشکیل شده‌اند، که به این معنی است که می‌توانیم با استفاده از لیپوساکشن به طور قابل توجهی چربی را  مخصوصا در مراجعه‌کنند گان آقا کاهش دهیم.

فک (زیر دهان)

یک خط چانه قوی در مردان با جوانی و مردانگی مرتبط است. با این حال، ژنتیک، سن و افزایش وزن می‌توانند باعث بوجود آمدن کمی چانه‌ی دوتایی در بسیاری از مردان شوند. منطقه فک (یا زیردهانی) یکی از رایج‌ترین مناطقی است که مردان می‌خواهند با لیپوساکشن آن را بهبود بخشند. و نتایج بسیار خوبی مشاهده کنند!

با گذشت زمان، بسیاری از مردان از کاهش انعطاف پذیری پوست رنج می‌برند. در یک مشاوره، با جراح لیپوساکشن پوست منطقه زیردهانی شما بررسی خواهد شد تا تعیین شود آیا لیپوساکشن می‌تواند نتایجی را که شما به دنبال آن هستید، به شما بدهد یا خیر.

سینه مردان

چربی در منطقه سینه مردان ممکن است در هر سنی تشکیل شود، به ویژه با افزایش وزن. اغلب اوقات این چربی می‌تواند حتی پس از از دست دادن وزن، باقی بماند.

گاهی اوقات رشد چربی در این منطقه نتیجه عدم تعادل هورمونی است که باعث رشد بافت و همچنین چربی اضافی می‌شود و ممکن است نیاز به روشی برای اصلاح کامل این ناحیه باشد. با این حال، ما اغلب نتایج خوبی را فقط از طریق لیپوساکشن مشاهده می‌کنیم. بررسی بالینی برای تعیین اینکه آیا شما برای لیپوساکشن سینه مناسب هستید  الزامی است.

لیپوساکشن همچنین برای درمان ژینکوماستیا که یک بزرگ شدن در بافت سینه مردان است و در تقریباً ۴۰٪ از مردان دیده می‌شود، مؤثر است. لیپوساکشن نتایج موثری با کمترین زمان بهبودی و تقریباً بدون درد مزمن داراست. بسیاری از مردان مبتلا به ژینکوماستیا فقط یک مقدار کوچک یا متوسط از بافت چربی را دارند که باید برداشت شود و معمولاً از لیپوساکشن بهره‌مند می‌شوند.

اینجا به برخی از سوالات متداول در مورد برداشتن چربی در مردان پاسخ می‌دهیم:

آیا لیپوساکشن در مردان موثر است؟

بله، و می‌تواند به کاهش چربی غیرمطلوب در مناطق مختلف بدن کمک کند. با این حال، نتایج نهایی بستگی به میزان چربی موجود، جسمانیت فرد و توانایی بازسازی بدن دارد.

 لیپوساکشن در مردان ریسک‌های خاصی دارد؟

همانند هر جراحی دیگری، لیپوساکشن نیز ریسک‌هایی مانند عفونت، خونریزی، تورم و آسیب به بافت‌های اطراف را داراست. با این حال، با انتخاب یک جراح ماهر و رعایت دستورات پساعمل، خطرات مرتبط را می‌توان به حداقل رساند.

آیا لیپوساکشن در آقایان باعث ایجاد جوانی و تحرک در مناطق مورد تمرکز می‌شود؟

بله، لیپوساکشن می‌تواند باعث کاهش چربی و بهبود ظاهر جوانانه در مناطق مورد تمرکز شود. بازسازی بدن و تناسب اندام به طور کلی نتیجه بارزی از لیپوساکشن در مردان است.

لطفاً توجه داشته باشید که مشاوره و بررسی تخصصی با پزشک جراح تجربه‌کرده می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات دقیق‌تر و شخصی‌سازی شده در مورد لیپوساکشن در مردان را دریافت کنید.

مردان مناسب برای لیپوساکشن

آقایانی هستند که به طور کلی در وضعیت بدنی خوبی قرار دارند، اما ممکن است یک یا چند ناحیه سرسخت از چربی را نتوانند با روش‌های سنتی کاهش وزن مدیریت کنند. نواحی محدود شده از چربی معمولاً باعث ناهماهنگی در ظاهر بیماران می‌شوند و می‌تواند منجر به کاهش اعتماد به نفس و مشکلات دیگر شود.

این نواحی می‌توانند با لیپوساکشن مورد درمان قرار گیرند تا چربی اضافی برداشت شود و بیماران با ظاهری متناسب، نسبتاً لاغر و تناسب اندام به جای باقی بمانند. نواحی بزرگتر نیز می‌توانند درمان شوند، اما حائز اهمیت است که به یاد داشته باشید لیپوساکشن جایگزین کاهش وزن سنتی نمی‌شود.

بعد از لیپوساکشن، بیماران باید با رعایت رژیم غذایی و ورزش، وزن بدن خود را حفظ کنند تا چربی برداشت شده دوباره برنگردد. لیپوساکشن نیازمند تغییرات زندگی است و فقط یک راه‌حل سریع نیست. بیمارانی که توقعات واقع‌گرایانه‌ای دارند، بیشترین رضایت را از نتایج خود به دست می‌آورند.

مزیت ‌های جراحی لیپوساکشن در مردان:

 افزایش اعتماد به نفس:

با برداشتن چربی و تغییر شکل بدن، لیپوساکشن می‌تواند تصویر بدن را بهبود بخشیده و اعتماد به نفس را افزایش دهد.

 انگیزه برای سبک زندگی سالم‌تر:

لیپوساکشن می‌تواند به عنوان یک عامل محرک برای اتخاذ سبک زندگی سالم‌تر عمل کند، زیرا بیماران اغلب انگیزه بیشتری برای حفظ نتایج خود از طریق ورزش و تغذیه مناسب به دست می‌آورند.

قدرت انتخاب گسترده‌تری از لباس‌ها:

پس از لیپوساکشن، ممکن است مردان به طور راحت‌تری در لباس‌ها فیت شوند و گستره‌ی وسیع‌تری از انتخاب لباس داشته باشند که باشکل بدن آن‌ها متناسب باشد.

 احساس هماهنگی بیشتر:

لیپوساکشن می‌تواند با برداشتن چربی اضافی از مناطق خاص، شکل‌دهی متناسب و هماهنگ‌تری را برای بدن فراهم کند. این می‌تواند زیبایی کلی و هماهنگی بدن را افزایش دهد.

مهم است که توجه داشته باشید که برای هر فرد، مزیت ها ممکن است متفاوت باشد و توصیه می‌شود با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کرده و اهداف و انتظارات فردی خود را بررسی نمایید.

واقعیت‌های مربوط به لیپوساکشن در مردان

لیپوساکشن در حال حاضر سریع‌ترین روش جراحی برای مردان در انگلستان است؛ در واقع ۲۵٪ از جراحی‌های لیپوساکشن بر روی مردان انجام می‌شود.

ما لیپوساکشن را در بیشتر مناطق بدن ارائه می‌دهیم، اما اغلب در نواحی شکم، پهلوها سینه و زیر دهان(چانه) بیشتر.

زمان بازیابی نسبتاً سریع است و می‌توانید پس از چند هفته به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

لیپوساکشن موثر است؛ در واقع چربی را از ناحیه مورد نظر برداشت می‌کند.

شاخص توده بدنی (BMI) شما به ما در ارزیابی سازگاری بدنتان کمک خواهد کرد.

این روش برای بیمارانی که بسیار چاق هستند مناسب نیست.

شما باید برای مشاوره وقت بگیرید تا یک مشاور شاخص توده بدنی شما (BMI) را بررسی کند و اطمینان حاصل کند که روش برای شما مناسب است. اگر بسیار چاق هستید، احتمالاً مناسب برای لیپوساکشن نخواهید بود زیرا محدودیت‌های فیزیکی برای مقدار چربی که به طور ایمن از بدن برداشت می‌شود وجود دارد. لیپوساکشن بهترین روش برای ایجاد شکل بدن است و نه فقط برای کاهش وزن.

یک نتیجه‌گیری کلی از مقاله

در مقاله، لیپوساکشن در مردان به عنوان یک روش متداول جراحی زیبایی مطرح شده است. این روش به مردان کمک می‌کند تا از نواحی چربی سرسام آور که باعث نامناسب شدن ظاهر و تناسب اندام آن‌ها می‌شود، خلاص شوند و به ظاهری بهتر و منحصر به فرد دست پیدا کنند. مقاله به توصیف روش انجام لیپوساکشن در نواحی مختلف مانند شکم، پهلو و فک، و قفسه سینه پرداخته است.

همچنین، به نکاتی درباره کاندیدهای مناسب برای این روش، بازیابی پس از عمل و نتایج مطلوبی که باید انتظار داشته باشند، پرداخته شده است. همچنین، تأکید شده است که لیپوساکشن یک راهکار موقت نیست و برای حفظ نتایج، بهبودی در وزن بدن و سبک زندگی سالم ضروری است.

در کل، مقاله به مردان کمک می‌کند تا بهترین تصمیم در مورد لیپوساکشن برای بهبود ظاهر و اعتماد به نفس خود بگیرند. در پایان اگر نیاز به مشورت بیشتر در این زمینه هستید دکتر سید صاحب حسینی‌نژاد در اهواز با بیش از  انجام چندین عمل در حوزه لیپوساکشن در مردان و زنان می توانند پاسخگوی دغدغه و سوالات شما عزیزان باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − 1 =