جوان‌سازی صورت به روش جراحی در اهواز

جوان‌سازی صورت یک روش محبوب برای بازگرداندن شادابی و بهبود ظاهر است، مخصوصا در اهواز و در فصل‌های گرم تابستان محافظت از پوست در این منطقه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. زیرا آفتاب زیاد ممکن است به عوارض ناخوشایندی مانند پیری زودرس پوست، لکه‌های قهوه‌ای، خطوط ریز و خطوط عمیق، از بین بردن ارتجاع و شل شدن پوست منجر شود.

در سال های اخیر محصولات و تکنیک‌های جدید زیادی به وجود آمده اندکه در جوانسازی پوست صورت مفید است. تغییرات پوستی از قرار گرفتن مزمن در معرض نور ماوراء بنفش B (290 تا ۳۲۰ نانومتر) همراه با آفتاب سوختگی، و نور ماوراء بنفش AII (320 تا ۳۴۰ نانومتر) و نور ماوراء بنفش AI (340 تا ۴۰۰ نانومتر) مرتبط با پیری رخ می‌دهند. پیری مزمن بالینی ممکن است منجر به چین و چروک های ظریف، ناهنجاری های بافتی، دیسکرومی رنگدانه ها (تغییرات رنگ پوست) و افتادگی پوست  شود.

اگرچه درمان‌های زیادی برای کاهش یا حتی معکوس کردن بسیاری از این تغییرات پیری در دسترس است،  اما آموزش بیمار در مورد تغییرات سبک زندگی (به ویژه ترک سیگار) و دوری از نور خورشید باید یک پایه اساسی درمان باشد. در واقع، مشارکت بیمار در  مراقبت از پوست خود برای مؤثر بودن هر برنامه ای مهم است. درمان موضعی شامل ترتینوئین‌ها، هیدروکسی اسیدها، عوامل سفید کننده و ضدآفتاب ها نیز مورد بحث این موارد هستد.

در حالی که نمی‌توانید روند پیری را متوقف کنید، می‌توانید از درمان‌های نوآورانه ضد پیری و جوان‌سازی صورت که توسط دکتر صاحب حسینی‌نژاد شما را جوان تر و سالم تر نگه می دارد در اهواز بهره مند شوید.

جوان‌سازی صورت و لایه برداری پوست چیست؟

اجازه دهید جوان‌سازی صورت را تعریف کنیم: جوان‌سازی یک درمان زیبایی با هدف بازگرداندن چهره شخص به ظاهری جوان است. که هم از طریق غیر جراحی و هم جراحی می توان به آن دست یافت. البته که نوع جراحی نتایج ماندگار‌تر و بهتری را به شما ارائه می‌دهد.

پیری یک پدیده پیچیده همیشه در حال پیشرفت است که هیچ کس نمی تواند آن را نادیده بگیرد. علائم مختلف پیری شامل افتادگی پلک‌های فوقانی، گودی در ناحیه زیر چشم، چین و چروک روی صورت، پیدایش چین های بینی و گردن و غیره است.  آفتاب، اختلالات پوستی، افزایش سن و حتی وراثت، همگی می توانند در ایجاد ناهنجاری های پوستی در صورت و سایر نقاط بدن نقش داشته باشند. این موارد شامل بی نظمی‌های بافتی مانند چین و چروک و اسکار آکنه، تغییرات رنگدانه مانند کک و مک، لکه‌های خورشیدی یا رگ های خونی قابل مشاهده است. علاوه بر این، پوست ممکن است رنگ خود را از دست بدهد، احساس سفت شدن کمتری داشته باشد و درخشش سالمی را که در پوست جوان‌تر مشهود است از دست بدهد. روش‌های درمانی مختلفی برای درمان جنبه های مختلف آسیب پوستی موجود است.

پزشک در درک اینکه کدام گزینه‌های درمانی برای پیری خفیف، متوسط و شدید مناسب است و در مورد آموزش بیماران در مورد خطرات و فواید هر کدام  از این روش ها نقش مهمی دارد. این شامل روش های لایه‌برداری با میکرودرم ابریژن، لایه‌برداری شیمیایی و لایه‌برداری پوست با لیزر و یا روش‌های دایمی‌تری به وسیله جراحی  است.

روش‌های غیرجراحی جوان‌سازی پوست

انواع لایه‌برداری و محصولات تزریقی می‌تواند ظاهر خطوط و چین و چروک‌های کل صورت یا مواردی را که در نواحی خاصی از صورت ایجاد می‌شود، مانند لب بالایی و اطراف چشم بهبود بخشد. این درمان‌ها همچنین می‌توانند برای رفع اختلالات رنگدانه‌ای مانند لکه‌های ناشی از آفتاب و افزایش سن مورد استفاده قرار گیرند و می‌توان از آن‌ها برای بهبود ظاهر اسکار آکنه یا سایر بیماری‌های پوستی استفاده کرد.

نوع خاصی از درمان که به بهترین وجه نگرانی‌های شما را برطرف می‌کند، پس از مشاوره با جراح پلاستیک که دارای مجوز بورد تخصصی است تعیین می‌شود. اکثر درمان‌های پوستی برای دست‌یابی به نتایج عالی نیاز به یک سری درمان و رویکرد چند روشی دارند. مهم‌تر از همه، بیمار باید متعهد به محافظت از پوست خود در آینده باشد تا نتایج به دست آمده ماندگاری بیشتری داشته باشد.

 روش‌های درمان جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست صورت:

درمان‌های لیزر و نور با پالس قوی (IPL)

برای برداشتن تغییر رنگ پوست و/یا تنگ کردن پوست دارای شلی استفاده می‌شود. لیزر درمانی با لیزر می‌تواند تعدادی از مسائل جوان‌سازی پوست را هدف قرار دهد و ظاهر چین و چروک‌های صورت، لکه‌های پیری، اسکار، رگ‌های خونی و لکه‌ها را کاهش دهد. اکثر این موارد در مطب و با استفاده از بی حسی موضعی یا موضعی انجام می شوند.

بهبودی کاملاً به نوع لیزر مورد استفاده بستگی دارد و ممکن است از یک ساعت تا چند روز متغیر باشد. اکثر روش ها منجر به قرمزی موقتی می شوند که با گذشت زمان، بسته به روش انجام شده، محو می شوند. سموم بوتولینوم، پرکننده‌ها و لیزر درمانی سال‌هاست که در دسترس بوده و در صورت استفاده ماهرانه، برای بهبود ظاهر پیری پوست ایمن و موثر هستند.

همچنین درمان‌های لیزر فرکشنال و لیزر CO2  لایه‌های بیرونی پوست را از بین می‌برد تا خطوط و چین و چروک را صاف کند.

لایه‌برداری شیمیایی

لایه‌برداری های اسیدی مختلف که در ترکیب های مختلف برای حذف لایه های خارجی آسیب دیده پوست استفاده می شود

درم ابریژن، درماپلنینگ

روش های خراش دادن جراحی برای نرم کردن ناهنجاری های سطح پوست، یا درمان‌های مانند غیر‌سایشی میکرونیدلینگ، برای درمان اسکارهای سبک و تغییر رنگ

فیلرهای پوستی

ترکیبات تزریقی مانند مزوژل ها برای بهبود خطوط پوست. با افزایش سن، صورت ما مقداری حجم از دست می دهد و ظاهری پیر تر و توخالی ایجاد می کند. با این حال، فیلرهای ساخته شده از اسید هیالورونیک – ترکیبی شبیه به یک ماده طبیعی در پوست ایجاد می کنند که می توانند با یک تزریق ساده به مدت ۶ تا ۱۲ ماه به صورت حجم دهند. پرکننده‌ها را محافظه‌کارانه باید به پوست تزریق کرد تا تغییرات شدید نباشد و چهره طبیعی‌تر به نظر آید.

بوتاکس

فعالیت بافت عضلانی اطراف پیشانی و چشم ها می تواند باعث چروک شدن پوست با افزایش سن شود. محصولاتی مانند بوتاکس و دیسپورت (سموم بوتولینوم) به آرامی ماهیچه های این نواحی را ضعیف می کند و خطوط و چین و چروک های معروف به پای کلاغی را کاهش می دهد.

هنگامی که این محصولات به درستی تزریق شوند، می توانند به بلند کردن و صاف کردن ابروها و پلک ها نیز کمک کنند. بوتاکس و دیسپورت از نوروتوکسینی به نام سم بوتولینوم ساخته می شوند و از طریق یک سوزن ظریف به پوست تزریق می شوند. این روش کم خطر و بدون درد است. بیماران معمولاً نتایج را در عرض ۴۸ تا ۷۲ ساعت مشاهده می کنند و اثرات معمولاً سه ماه طول می کشد.

مزایا و معایب روش‌های غیرجراحی

مزایا

آنها مقرون به صرفه هستند. روش کار مختصر است. درد جدی در کار نیست زمان بهبودی حداقل است. باعث ایجاد ظاهری طبیعی و جوان شده می شوند. مراقبت های بعد از آن حداقل است. خطرات کمتری درگیر است

معایب

هزینه های اضافی در یک دوره زمانی وجود دارد. نیاز به تجدید منظم دارد.

روش‌های جراحی جوان‌سازی صورت

روش های جراحی متعددی برای جوان‌سازی صورت وجود دارد. که روش لیفت صورت یک گزینه درمانی کامل  است برای جوانسازی ارائه می‌شود. اگر در تصمیم گیری برای انجام جوان‌سازی صورت به روش جراحی جدی هستید لیفت صورت ممکن است یک گزینه ایده آل برای شما باشد زمانی که: سعی می کنید چربی و افتادگی پوست را از بین ببرید، چین‌های پوستی عمیقی داشته باشید که خطوط ضخیمی در اطراف دهان و بینی شما ایجاد می‌کند. لیفت صورت می‌تواند به طرق مختلف شما را جوان‌تر نشان دهد.

مزایای روش جراحی

پوست شل را ترمیم می‌کنند. ماهیچه‌های صورت را سفت می‌کنند. اثرات طولانی مدت باقی می‌ماند.  خطوط صورت را بهبود می‌بخشند. به طور فزاینده‌ای مقرون‌به‌صرفه می‌شوند.

معایب:

مراقبت های بعدی زیادی لازم است، جراحی  ممکن است خطرات خودش را داشته باشد. این روش پرهزینه است و بهبودی زمان می‌برد

چگونه جراح پلاستیک را برای جوان‌سازی پوست انتخاب کنم؟

جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست شامل انتخاب های زیادی است. اولین و مهم‌ترین مورد، انتخاب یک جراح پلاستیک دارای گواهی معتبر  از انجمن جراحان است که می‌توانید به آن اعتماد کنید . هچنین داشتن تجربه و سابقه حرفه ای در این زمینه نکته دیگری است که می‌تواندشما را در انتخاب یاری نماید با دیدن نمونه کارهای پزشک منتخب‌تان بهتر می‌توانید به ایشان اعتماد نمایید.

قبل از تصمیم‌گیری برای جوان‌سازی صورت در اهواز، مهم است که با یک متخصص مشورت کنید و نیازهای خاص خود را به او بیان کنید. آنها می‌توانند به شما راهنمایی کنند و بهترین روش‌ها و درمان‌ها را برای شما تعیین نمایند. همچنین، قبل از انجام هر عملیاتی، باید مطمئن شوید که محافظت از پوست خود در برابر نور آفتاب را جدی می‌گیرید و از استفاده از محافظت‌های خورشیدی مانند استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب و استفاده از کلاه و عینک آفتابی استفاده می‌کنید.

بعد از جوان‌سازی و بازسازی پوست باید منتظر چه نتایجی باشم؟

نتایج بازسازی و جوان‌سازی پوست بسته به تکنولوژی یا درمان تجویز شده برای شما متغیر است. پس از درمان، پوست شما به طور طبیعی به پیری خود ادامه می دهد و ممکن است شرایطی مشابه قبل برایتان ایجاد شود.

روش‌های بازسازی  پوست می‌تواند باعث بهبود قابل توجهی در شرایط پوست و ظاهر کلی شما شود اما منتظر وقایع غیر واقع بینانه نباشید. برای یادآوردی مجدد باید بدانید که روش‌های غیرجراحی معمولا نتایج کوتاه‌تری در طول زمان خواهند داشت. البته فن آوری‌ها و درمان‌های موجود به سرعت در حال پیشرفت هستند و ممکن است از بهبودی که با روش های نسبتاً ساده به دست می آید شگفت زده شوید.


در هنگام مشاوره برای جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست چه انتظاری باید داشته باشم؟

در طول مشاوره جوان‌سازی و بازسازی پوست خود آماده باشید تا درباره موارد زیر بحث کنید: شرایط پزشکی خود را بیان نماید که شامل آلرژی های دارویی و درمان های پزشکی داروهای فعلی است، مصرف مکمل‌های گیاهی یا ورزشی خاص، مصرف سیگار و  درمان‌های زیبایی قبلی

جراح شما همچنین این موارد رامدنظر قرار می دهد: وضعیت سلامت عمومی شما و هر گونه بیماری یا عوامل خطر از قبل موجود را ارزیابی می‌کند. در مورد گزینه های جوان‌سازی و لایه برداری پوست به شما مشورت می دهد. صورت شما را بررسی می کند و ممکن است عکس بگیرید. درباره نتایج احتمالی جوان‌سازی  و هرگونه خطر یا عوارض احتمالی مخصوصا به روش جراحی با شما صحبت می نماید.

مدت بازیابی پس از درمان

مدت بازیابی و کمکی که در طی آن نیاز دارید، بسته به نوع عملیاتی که تجربه می‌کنید، متغیر است. زمان بازیابی می‌تواند از چند روز تا چند هفته و در برخی موارد حتی بیشتر برای عملیات‌های پیچیده‌تر طولانی تر باشد. مهم است با پزشک یا جراح مربوطه خود مشورت کنید تا اطلاعات دقیق در مورد مدت بازیابی مورد انتظار برای جوانسازی پوست خاص خود دریافت کنید.

 

برخی از جنبه‌های رایج که باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

 استراحت و بهبود:

ممکن است نیاز به محدود کردن فعالیت‌های فیزیکی و استراحت کافی در طول مرحله اولیه بازیابی داشته باشید.

 مدیریت درد:

ممکن است پس از عملیات احساس ناراحتی یا درد داشته باشید. پزشک مربوطه داروی مناسب برای کنترل درد را تجویز یا روش‌های مناسب مدیریت درد را پیشنهاد خواهد کرد.

 مراقبت از زخم:

اگر برش‌ها یا زخم‌هایی وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به پیروی از دستورالعمل‌های خاص مراقبتی داشته باشید، مانند نظافت منطقه، تغییر بانداژ یا استفاده از پمادها.

 کمک در وظایف روزمره:

بسته به نوع عملیات، ممکن است در مراحل اولیه بازیابی به کمک در وظایفی مانند پخت و پز، تمیز کردن و بهداشت شخصی نیاز داشته باشید.

سخنی با شما

چهره نمایانگر  جهان بیرونی ما از اینکه چه احساسی داریم است. این گونه است که ما شادی را ابراز می‌کنیم، اعتماد به نفس را به تصویر می‌کشیم و شخصیت منحصر به فرد خود را نشان می‌دهیم.

تغییرات در ظاهر صورت، مانند تغییراتی که با افزایش سن رخ می‌دهد، می‌تواند ظاهری ناسالم یا خسته ایجاد کند، و مانع از آن شود که ما به همان اندازه که احساس می‌کنیم خوب به نظر برسیم. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها برای بازگرداندن ظاهری جوان و سرزنده وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین ظاهر خودتان برسید.

اینها می‌توانند از یک رژیم مراقبت از پوست گرفته تا میکرونیدلینگ، فیلرهای صورت، تعدیل کننده‌های عصبی یا حتی لیفت صورت یا لیفت گردن متغیر باشند. دکتر صاحب حسینی‌نژاد تخصص و تجربه گسترده ای در پیشرفته‌ترین تکنیک‌های جوان‌سازی صورت به روش جراحی دارند و با ایجاد یک برنامه درمانی منحصر به فرد برای رفع نگرانی‌های شما و دستیابی به نتایج زیبا و طبیعی با مناسب‌ترین قیمت همراه شما هستند .

رویکرد ما  اهداف، ویژگی‌های صورت، ژنتیک چهره و سلامت شما را در نظر می‌گیرد تا بهترین، طبیعی‌ترین و مطمئن‌ترین نتیجه را به شما بدهد.. ما به اهداف و خواسته‌های شما گوش می دهیم و کمک می‌کنیم تا آنها را با سبک زندگی‌یتان مطابقت دهیدتا نتایج طبیعی را به دست آوریم که ظاهر جوانی شما را باز می‌گرداند.

جهت نحوه و انتخاب روش‌های جراحی جوان‌سازی صورتتان می‌توانید  با دکتر حسینی‌نژاد مشاوره نماید. جهت مشاوره می‌توانید فرم آنلاین ارسال کرده  و یا با شماره ۰۹۳۸۷۷۸۳۷۴۷تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 14 =