ژنتیک، آسیب نور خورشید، سن، بارداری و نوسانات وزن می تواند باعث تغییر در شکل باسن شود و جراحی لیفت باسن نوعی جراحی است که از طریق پیوند چربی، کاشت، برداشتن پوست و لیپوساکشن به باسن شکل داده و و زیبایی و تناسب اندام را افزایش می دهد. لیفت باسن سطح پوست را صاف می کند و افتادگی باسن را برطرف می نماید.

در این مقاله از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در سطح استان خوزستان، به بررسی انواع مختلف جراحی لیفت باسن، خطرات، نحوه آماده سازی و انتظارات از جراحی لیفت باسن می پردازیم

جراحی لیفت باسن چیست؟

لیفت باسن،  پوست و بافت شلی که باعث افتادگی باسن می شود را از بین می برد تا ظاهری گردتر و صاف تر ایجاد کند. ظاهر گودی پوست را بهبود می بخشد اما اندازه یا برآمدگی بیشتر باسن را ایجاد نمی کند.

برای این تغییرات، فرد نیاز به بزرگ کردن باسن یا لیفت باسن برزیلی دارد. در این نوع جراحی ها از ایمپلنت یا پیوند چربی برای افزایش اندازه باسن و تغییر شکل آن استفاده می شود.

کاندیدای مناسب لیفت باسن

* افرادی که کاهش وزن قابل توجهی داشته اند.

* افرادی که دچار شلی و افتادگی در پوست باسن خود شده اند.

* افرادی که از اندام فعلی خود به خصوص از ناحیه باسن دچار نارضایتی هستند.

* افرادی که به دلیل پوست اضافی در ناحیه باسن با مشکلات حرکتی مواجه می باشند.

بنابراین عمل لیفت باسن برای افرادی که دارای هر یک از شرایط فوق هستند می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد و آن ها را در رسیدن به باسنی با اندازه و فرم متناسب و ایده آل یاری کند. فرد همچنین باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد اینکه برداشتن بافت شل برای او چه کاری انجام می دهد داشته باشد.

انواع جراحی لیفت باسن

انواع مختلفی از جراحی لیفت باسن وجود دارد که جراح ممکن است بخواهد در طول جلسه مشاوره در مورد آنها صحبت کند. هدف برخی از آنها بالا بردن باسن است، در حالی که برخی دیگر برای افزایش سایز آنها طراحی شده اند.

لیفت مستقیم باسن

کسانی که به دنبال برداشتن افتادگی پوست و بافت ناخواسته و سفت کردن ظاهر باسن هستند، ممکن است این روش را انتخاب کنند. این جراحی که گاهی اوقات افراد پس از کاهش وزن به دنبال آن هستند، حجم بیشتری به باسن نمی‌دهد، اما شکلی دلپذیرتر ایجاد می‌کند و پوست فرورفته را صاف می‌کند.

در طول این عمل، جراح برشی را در امتداد بالا یا زیر هر دو باسن ایجاد می‌کند که از طریق آن، بافت شل را از بین می‌برد.

بزرگ کردن باسن با ایمپلنت

بزرگ کردن باسن باعث افزایش اندازه باسن یا بهبود شکل می شود، به طور کلی با افزودن برجستگی بیشتر و افزایش گردی. این شامل قرار دادن ایمپلنت های سیلیکونی در زیر بافت باسن است. در این روش، ایمپلنت‌های سیلیکونی یا دیگر مواد از جنس زیستی در ناحیه باسن قرار داده می‌شود تا حجم و ارتفاع باسن افزایش یابد. این روش به ویژه برای افرادی که از کمبود حجم در باسن رنج می‌برند، مناسب است.

لیفت باسن برزیلی (BBL)

BBL نوعی بزرگ کردن باسن است که از پیوند چربی برای ایجاد اندازه و شکل در باسن استفاده می کند.

پس از لیپوساکشن برای برداشتن چربی از ناحیه دیگری از بدن – اغلب باسن، پایین شکم یا ران – جراح چربی را به باسن تزریق می کند.

کاندیدای BBL باید به اندازه کافی چربی اضافی در جای دیگری در بدن خود داشته باشد تا جراح بتواند با خیال راحت آن را خارج کند.

خاصیت ارتجاعی خوب پوست روی باسن و باسن نیز مهم است زیرا این روش افتادگی پوست را درمان نمی کند.

جراحی لیفت باسن برشهای ترکیبی

این روش شامل ترکیب دو یا چند تکنیک مختلف جراحی مانند لیپوساکشن (جذب چربی)، جراحی برش کوچک و استفاده از ایمپلنت‌ها است که بهبودی چندگانه در شکل و اندازه باسن فراهم می‌کند.

پرکننده‌های تزریقی

اسید هیالورونیک یا فیلرهای مبتنی بر کلاژن را می‌توان به باسن تزریق کرد تا حجم بیشتری داشته باشد و کانتور را به طور موقت بهبود بخشد. پرکننده‌های تزریقی برای لیفت باسن معمولاً از موادی تشکیل شده اند که به نحوی حجم و شکل باسن را بهبود می‌دهند و عموماً به عنوان فیلرهای باسن شناخته می‌شوند.

اقدامات ضروری قبل از جراحی لیفت باسن

در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که ممکن است جراح به بیمار ارائه دهد:

  • ترک سیگار و استفاده از محصولات نیکوتین برای دو هفته قبل و بعد از جراحی ضروری است، زیرا کیفیت و خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد.
  • نوشیدن الکل یک هفته قبل و بعد از جراحی لیفت باسن ممنوع است زیرا در داروهای بیهوشی تداخل ایجاد می کند. علاوه بر این، دو هفته قبل از جراحی باید از مصرف و استعمال دخانیات و همچنین داروهایی که حاوی آسپرین و ایبوپروفن می باشند، خودداری شود.
  • توصیه می شود روزانه دو هفته قبل از موعد مقرر، مولتی ویتامین مصرف کنید. بیماران باید در مورد داروهای فعلی خود به جراح اطلاع دهند. در مورد خانم ها، آن ها باید یک ماه قبل از جراحی، قرص های جلوگیری از بارداری را متوقف کنند تا عوامل خطر ترومبوز وریدی را کاهش دهند.
  • خوردن یا نوشیدن هر چیزی هشت ساعت قبل از جراحی ممنوع است.

مراقبت های بعد از جراحی لیفت باسن

به طور کلی بهبودی کامل زخم ها حدودا ۶ ماه به طول می انجامد و فرد باید دستورات جراح در خصوص مراقبت های بعد از جراحی را رعایت نماید:

👈 به دلیل گستردگی نسبی این عمل ، توصیه می شود بیمار حداقل به مدت ۲الی ۳هفته قبل از انجام مجدد فعالیت های روزانه استراحت نماید.

👈 ترک مصرف دخانیات جهت تسریع فرآیند بهبودی نقش بسزایی دارد و حصول نتایج مطلوب از عمل را ممکن می سازد.

👈 حالت خوابیدن بعد از لیفت باسن: پس از جراحی لیفت باسن تقریبا برای دوره ای به مدت دو هفته بهتر است از دراز کشیدن روی باسن خودداری نمایید. خوابیدن در حالت عادی فشار زیادی به ناحیه جراحی شده وارد کرده و نتایج به دست آمده از عمل را تحت تأثیرمنفی خود قرار می‌دهد.

هر چند نحوه خوابیدن در طول دوره ریکاوری ، چالش برانگیزترین بخش های دوران بهبود بعد از این جراحی زیبایی است ولی باید بدانید که اگر نکات توصیه شده در این خصوص را رعایت نکنید ، فشار وارده به ناحیه باسن می تواند باعث تغییر فرم باسن شود.

👈 پوشیدن گن فشاری بعد از جراحی لیفتینگ باسن: پس از انجام اکثر جراحی‌های زیبایی گن فشاری مخصوص جهت استفاده در دوره ریکاوری توصیه می شود. این کار به منظور کاهش تورم و تسهیل بهبودی، توصیه می شود. گن فشاری در جلوگیری از تجمع مایعات کمک کرده و تسهیل و تسریع روند بهبودی ناحیه تحت جراحی لیفت باسن را به همراه دارد. هر چند ممکن است این دوره کمی طول بکشد ولی استفاده از گن در طول دوره بهبود ، مزایای بسیاری را در بهبود کیفیت به دست آمده از جراحی به همراه دارد.

👈 نحوه‌ی نشستن پس از جراحی لیفت باسن: نشستن بعد از این جراحی زیبایی نیز یکی دیگر از چالش‌های دوره بهبود محسوب می شود چون نشستن روی نشیمنگاه ممنوع است و می تواند تأثیر منفی بر روی نتیجه عمل بگذارد و در برخی موارد باعث کاهش سرعت بهبودی نیز گردد.

👈 در زمان نشستن ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

▪ در طول دو هفته اول پس از جراحی لیفت باسن ، حداکثر مدت زمان نشستن شما نباید بیشتر از پنج دقیقه باشد.

▪حتما هر چند دقیقه یکبار برخیزید تا گردش خون در رگ ها در وضعیت مناسبی باقی بماند.

▪در شش هفته اولیه پس از جراحی ، باید روی بالش‌های مخصوص یا کوسن‌هایی که به شکل دونات هستند بنشینید.

ماندگاری لیفت باسن چقدر است؟

در برخی موارد، نتایج حاصل شده ممکن است تا چندین سال دوام داشته باشد، اما برای حفظ و ماندگاری بهتر نتایج، مراقبت و توجه به سلامتی عمومی بسیار مهم است. ماندگاری لیفت باسن با توجه به بازخورد‌هایی که از مراجعان دریافت شده است، در صورت رعایت سبک زندگی سالم و همچنین کنترل وزن می‌تواند تا سال‌های سال بدون تغییر و نیاز به درمان‌های بعدی باقی بماند

 

شما زیباجوی محترم برای بدست آوردن بهترین نتیجه از جراحی لیفت باسن باید با یک جراح پلاستیک مشورت کنید اطلاعات دقیق‌تری در مورد ماندگاری نتایج لیفت باسن خود دریافت کنید. دکتر سیدصاحب حسینی نژاد می تواند اطلاعات کاملی در این خصوص در اختیار شما قرار بدهد.

عوارض جراحی لیفت باسن

در صورت عدم انتخاب صحیح جراح پلاستیک ، این عوارض ممکن است بروز کند :

  • تجمع مایع زیر پوست ( سروما ) : قرار دادن لوله درن در ناحیه جراحی می تواند به کاهش سروما کمک کند. پزشک همچنین می تواند پس از جراحی با استفاده از سوزن و سرنگ ، این مایع را خارج کند.
  • بهبود ضعیف زخم : گاهی اوقات نواحی جراحی در امتداد خط برش ترمیم ضعیفی دارند یا جدا می شوند. در صورت وجود مشکل ترمیم زخم ، ممکن است آنتی بیوتیک تجویز شود.
  • بافت زخم : اثرات برش در لیفت باسن دائمی هستند ، اما معمولا در قسمت هایی زده می شوند که به راحتی قابل رویت نیستند.
  • تغییر در حساسیت پوست : جابجایی بافت در حین عمل می تواند بر اعصاب حسی سطحی بافت تاثیر بگذارد و شما احتمالا احساس بی حسی یا کاهش حس در ناحیه جراحی را خواهید داشت.

این بی حسی ، معمولا با گذشت چند ماه تا یکسال پس از عمل برطرف می شود. جراحی لیفت باسن نیز مانند سایر جراحی ها ؛ با ریسک خونریزی ، عفونت و واکنش به داروهای بیهوشی همراه است.

جمع بندی

روش های لیفت باسن به افراد این فرصت را می دهد تا ظاهر باسن خود را بهبود بخشند و ظاهری جوان تر و خوش فرم تر داشته باشند. ، مشورت با یک جراح پلاستیک خبره و با تجربه برای تعیین مناسب‌ترین رویکرد بر اساس اهداف فردی و آناتومی ضروری است. با درک روش های مختلف موجود، بیماران می توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند و به نتایج رضایت بخشی در زیبایی باسن دست یابند. دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، دارای بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، انجام بیش از چند هزار عمل جراحی پلاستیک و زیبایی و چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی و داخلی، آشنا به  آخرین متدهای جراحی پلاستیک در دنیا یکی از برجسته ترین جراحان در استان خوزستان و ایران است که توانسته با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و همینطور استفاده از تجهیزات پیشرفته نتایج رضایت بخشی را برای مراجعان به ارمغان آورد. در خصوص جراحی لیفت باسن شما می توانید با دکتر سیدصاحب حسینی نژاد بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =