جراحی-زیبایی-بینی

جراحی زیبایی بینی امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. بینی به عنوان یکی از مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های صورت، جزئی است که در اولین نگاه در چهره افراد، به چشم می‌خورد. برای بسیاری از افراد، شکل و اندازه بینی اثر قابل توجهی بر روی روحیه و اعتماد به نفس‌شان دارد. به همین دلیل، افرادی که از شکل و اندازه بینی خود ناراضی هستند، اغلب به دنبال راهکارهایی برای تغییر آن‌اند.

امروزه، با پیشرفت فناوری و علوم پزشکی، روش‌های مختلفی برای تغییر شکل و اندازه بینی توسعه یافته‌ است. یکی از این روش‌ها،روش جراحی بینی دکتر حسینی‌نژاد است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین و موثرترین روش‌های اصلاح بینی برای رسیدن به شکل بینی ایده‌آل به شمار می‌رود.

دکتر حسینی‌نژاد، به عنوان یکی از برترین جراحان پلاستیک ایران، با توجه به دانش، تخصص و تجربه خود، این روش را توسعه داده اند. این روش، با استفاده از تکنیک‌های جدید و مدرن، به بیماران این امکان می‌دهد تا با روشی سریع و کم درد، شکل و اندازه بینی خود را بهبود بخشند و به نتیجه‌ای زیبا و طبیعی دست یابند. در این مقاله، به بررسی دقیق جراحی زیبایی بینی پرداخته و این روش را به‌طور جامع بررسی خواهیم کرد. با مطالعه این مقاله، شما با اصول این روش آشنا شده و برای اقدام به اصلاح فرم بینی خود ، با اطمینان بیشتری به یک بینی زیبا خواهید رسید.

چه زمانی جراحی بینی پیشنهاد می‌شود؟

جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) عملی است که شکل بینی را تغییر می‌دهد. این جراحی به افرادی که به دنبال تغییر ظاهر بینی، بهبود تنفس یا هر دو باشد پیشنهاد می‌شود. به همین خاطر عمل بینی با توجه به نیاز و مشکل بیماران، به دو دسته عمده تقسیم می‌شود: عمل بینی زیبایی و عمل بینی طبی. عمل زیبایی بینی، به معنای تغییر شکل و اندازه بینی برای بهبود ظاهر و زیبایی صورت است. در حالی که عمل بینی طبی، معمولاً برای رفع مشکلات تنفسی بیماران انجام می‌شود.
پس به طور خلاصه می‌توان گفت که جراحی زیبایی بینی می‌تواند اندازه، شکل یا نسبت بینی را برای رفع مشکلات ناشی از صدمه، اصلاح نقص یا بهبود برخی مشکلات تنفسی تغییر دهد.

آناتومی استخوان ‌های بینی

انواع روش‌های جراحی زیبایی بینی

روش‌های مختلفی برای جراحی بینی وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای مزایا و معایب خود هستند. از جمله روش‌های معمول برای عمل بینی، می‌توان به جراحی بینی با برش باز یا برش بسته، و یا روش های کوتاه مدتی مثل تزریق مواد پرکننده و استفاده از محصولات ژل و لیزر اشاره کرد. با این حال، همیشه بهتر است با فوق تخصص جراحی پلاستیک مشورت کنید تا بهترین روش برای زیباسازی بینی خود را انتخاب کنید.

اگر علاوه بر روش های زیبایی نیاز به انجام اصلاح انحراف بینی خود دارید می‌توانید مطلب سپتورینوپلاستی در اهواز هم مطالعه نمایید.

عمل زیبایی بینی چه خطراتی دارد؟

همانند هر جراحی بزرگ دیگری، عمل بینی همراه با مخاطراتی است که از مهم‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به خونریزی، عفونت و واکنش بد به بیهوشی اشاره کرد. علاوه‌ بر سه مورد ذکر شده برخی مخاطرات احتمالی از جمله مشکلات تنفسی به واسطه جراحی بینی و احتمال ایجاد ناهمواری در بینی، درد و تغییر رنگ پوست نیز وجود دارند.

آماده شدن برای انجام جراحی زیبایی دماغ به چه صورت است؟

قبل از برنامه‌ریزی زیباسازی بینی، با یک جراح پلاستیک مشاوره می‌کنید. در این دیدار ، مسائلی مورد بررسی قرار می‌گیرد که تعیین می‌کنند آیا جراحی مناسب شما هست یا خیر یا حتی اگر برنامه‌های دیگری برای بهبود مناطقی از چهره خود مثلا پلک‌ها‌یتان را دارید می‌توانید این موارد را با پزشک‌تان مطرح کنید. این دیدار به طور معمول شامل موارد زیر است:

بررسی سوابق پزشکی شما:

سوالی که در این باره پرسیده می‌شود، درباره دلیلی است که چرا می‌خواهید جراحی را انجام دهید و چه اهدافی برای آن مد نظر دارید. همچنین، به سوالاتی درباره سابقه بستری‌های بینی، جراحی‌های انجام شده و هر نوع دارویی که مصرف می‌کنید پاسخ می‌دهید. اگر از اختلالات خونی مانند هموفیلی یا کمبود فاکتور خونی رنج می‌برید، شاید شما برای عمل زیباسازی بینی مناسب نباشید.

انجام معاینه فیزیکی:

پزشک‌تان برای شما یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد که در آن ویژگی‌های چهره، داخل و بیرون بینی شما بررسی می‌شوند. این معاینه فیزیکی به تعیین تغییرات مورد نیاز و تاثیر ویژگی‌های فیزیکی شما، مانند ضخامت پوست یا قدرت غضروف در پایین بینی، بر روی نتایج جراحی مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین، معاینه فیزیکی برای تعیین نحوه تاثیر ترمیم بینی بر تنفس شما نیز مهم است.

عکس‌برداری:

عکس‌هایی از بینی شما از زوایای مختلف گرفته می‌شوند. جراح ممکن است از نرم‌افزار کامپیوتری برای تغییر عکس‌ها استفاده کند تا به شما نشان دهد چه نوع فرمی به صورت شما می‌آید.

انجام برخی آزمایشات:

پزشک نیاز به آزمایش‌های قبل از عمل دارد. این آزمایش‌ها می‌توانند شامل اندازه‌گیری فشار خون، آزمایش خون و تصویربرداری شامل ایکس-ری، تصویربرداری (MRI) و توموگرافی کامپیوتری (CT) باشند. در صورتی که تصمیم به ادامه عمل جراحی گرفته شود، پزشک یک برنامه جراحی شخصی‌سازی شده برای شما تهیه می‌کند.

این برنامه باید شامل جزئیاتی مانند نوع جراحی، محل برش‌ها، روش دسترسی به بینی و میزان تغییراتی که در هر بخش از بینی ایجاد می‌شود باشد. در پایان، شما با پزشک برنامه‌ریزی می‌کنید که چطور باید از بینی خود در حین بازگشت به خانه و در طی فرایند بازگشت به زندگی روزمره‌تان، مراقبت کنید.

تدابیر آمادگی برای انجام جراحی زیبایی بینی

 

ترمیم-و-اصلاح-فرم-دماغ-با-دکتر-حسینی-نژاد

قبل از جراحی، باید برخی تدابیر آمادگی را انجام دهید. برای مثال:
• ممنوعیت خوردن و نوشیدنی در مدت ۱۲ ساعت قبل از عمل
• قطع داروهایی که باعث خونریزی می‌شوند، از یک تا دو هفته قبل از عمل ، مانند آسپرین یا عوامل ضد انعقاد خون، با نظارت پزشک
• استفاده از آنتی بیوتیک بعد از جراحی به توافق با پزشک
• توقف استفاده از دخانیات قبل و بعد از عمل از یکماه قبل
• اطلاع رسانی به پزشک در صورت داشتن هرگونه علائم ناگوار مانند تب، خونریزی، درد شدید، یا علائم عفونی دیگر
• ترتیب دادن هماهنگی با کسی برای همراهی شما به خانه بعد از عمل
قبل از عمل، پزشک می‌تواند داروهایی را تجویز کند که برای کمک به کاهش خطر عفونت و خونریزی هنگام جراحی مفید باشد. در کل، باید برای آمادگی کامل، از همه دستورالعمل‌های پزشکی پیروی کنید.
برای چند روز اول پس از بیهوشی، ممکن است که چیزهایی را فراموش کنید، زمان واکنش شما کند شود و هوشیاری شما تحت تاثیر قرار بگیرد. به همین دلیل باید یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود را برای یک یا دو شب به منظور کمک در مراقبت شخصی در زمان بازگشت به خانه و در حین بازیابی از جراحی در کنار خود داشته باشید.
تنها داروهای تأیید شده یا توصیه شده توسط جراح را مصرف کنید و از استفاده از روش‌های گیاهی و مکمل‌ها اجتناب کنید. در صورت استفاده باید مصرف سیگار و قلیان را قطع کنید چرا که سیگار کشیدن و قلیان ممکن است باعث کند شدن فرآیند بهبودی بعد از جراحی شوند و می‌تواند منجر به آسیب بافت‌های بدن شما شود. همچنین، ممکن است با مصرف آن‌ها دچار عفونتی شوید.

در طی عمل بینی چه اتفاقی می‌افتد؟

پیش از شروع جراحی ، دارویی که شما را به وضعیتی شبیه به خواب می‌برد داده می‌شود. این دارو که برای بیهوشی استفاده می‌گردد، به پیچیدگی عمل و ترجیحات جراح بستگی دارد. از جراح خود بپرسید که کدام نوع دارو برای شما مناسب‌تر است. به طور کلی این بیهوشی به دو صورت انجام می‌گیرد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

بیهوشی موضعی همراه با داروی آرام‌بخش:

این نوع بیهوشی معمولاً در محیط بیمارستان روزانه استفاده می‌شود و محدود به منطقه خاصی از بدن شما است. داروی تسکین درد به بافت‌های بینی تزریق می شود، سپس دارویی از طریق یک لوله درون رگی که در دست، گردن یا سینه قرار می گیرد به شما تزریق می شود که باعث خوابیدگی و احساس بی حالی در شما خواهد شد.

بیهوشی عمومی:

در این روش شما با تنفس داروی بیهوشی یا از طریق تزریق داروی بیهوشی از طریق یک لوله داخل رگی به بیهوشی می روید. بیهوشی عمومی بر روی کل بدن شما تأثیر می‌گذارد و در طول عمل جراحی به خواب می‌روید.
عمل زیبایی بینی ممکن است داخل بینی یا از طریق یک برش خارجی کوچک در پایین بینی، بین دو دهانه، انجام شود. جراح احتمالاً استخوان و غضروف زیر پوست را تنظیم خواهد کرد. شکل استخوان‌ها یا غضروف در بینی شما می‌تواند به چندین روش تغییر کند. این به مقدار آنچه باید برداشته یا اضافه شود، ساختار بینی و مواد موجود بستگی دارد. برای تغییرات کوچک، غضروف ممکن است از داخل قسمت عمیق بینی یا از گوش استخراج شود.
برای تغییرات بزرگ‌تر، ممکن است از غضروف دنده استفاده شود. پس از اعمال تغییرات، پوست بینی و بافت به جای خود برمی‌گردند و برش‌ها به یکدیگر دوخته می‌شوند.

روند بازیابی و ریکاوری پس از جراحی زیبایی بینی به چه صورت است؟

پس از عمل در اتاق بازیابی تحت نظر قرار می‌گیرید تا به هوش بیایید. ممکن است در همان روز به خانه برگردید یا اگر مشکلات سلامتی دیگری دارید، شب را در بیمارستان سپری کنید. پس از جراحی زیبایی، نیاز به استراحت در تخت با سر بالاتر از سینه دارید تا خونریزی و تورم کمتر شود.

به دلیل تورم، بینی شما ممکن است مسدود باشد. همچنین، ممکن است درون بینی شما اسپلینت‌ یا گچ بینی قرار داده شود. بیشتر مواقع، تامپون داخلی برای ۱ روز پس از عمل  باقی می‌ماند.  آتل به منظور حمایت و پشتیبانی از بینی معمولاً به مدت یک هفته قرار می‌گیرد.
ممکن است در چند روز اول پس از عمل جراحی یا پس از درمان، خونریزی و ترشحات مخاطی و خون قدیمی از بینی شما بیاید. یک دستمال کوچک در زیر بینی شما قرار داده می‌شود تا این ترشحات جذب شود. به دستور پزشک خود، دستمال را تعویض کنید و آن را به بینی خود نزدیک نکنید.

دستورالعمل‌های پس از جراحی بینی

علاوه بر این، برای کاهش خطر خونریزی و تورم، باید برخی دستورالعمل‌های دیگر را نیز در طی چند هفته پس از عمل جراحی دنبال کنید:

  •  از فعالیت‌های شدید فیزیکی مانند پیاده‌روی یا دویدن اجتناب کنید.
  •  در طول زمانی که پانسمان بینی خود را دارید، طولانی مدت در حمام نمانید.و در صورت حمام کردن ، بهیچ وجه آب به ناحیه بینی برخورد نکند چون گچ و آتل شُل می‌شود و تاثیر خود را از دست می دهد.
  •  هنگام عطسه و سرفه کردن، دهان خود را باز کنید تا فشار زیادی به بینی اعمال نشود.
  •  از بیان برخی احساسات چهره‌ای مانند لبخند زدن یا خند‌یدن خودداری کنید.
  •  غذاهای با فیبر بالا مثل میوه‌ها و سبزیجات بخورید تا دچار یبوست نشوید.
  • ممکن است ۲ تا ۳ هفته پس از عمل بر روی بینی شما، پف و ورم و رنگ آبی-سیاهی در پلک‌های چشم شما دیده شود. پف و ورم بینی ممکن است بیشتر از این مدت، حتی تا یک سال هم به طول انجامد.
  • کاهش مصرف سدیم می‌تواند به کاهش سریع پف بینی شما کمک کند.
  • پس از عمل، از یخ یا سردکردن بینی با استفاده از قرار دادن یخ بر روی بینی‌تان خوددداری کنید.
  • علاوه بر این، پس از جراحی حداقل چهار هفته از عینک طبی یا عینک آفتابی بر روی بینی خود استفاده نکنید چرا که می‌‌توانند فشار روی بینی شما ایجاد کنند و باعث تغییر شکل در فرم بینی شوند.
  • هنگامی که در بیرون از خانه هستید، به خصوص بر روی بینی خود از کرم ضد آفتاب SPF 30 استفاده کنید، تابش بیش از حد آفتاب می‌تواند تغییر رنگ دائمی بر روی پوست بینی ایجاد کند.

نتیجه‌گیری

تغییرات بسیار کوچک در ساختار بینی شما – حتی فقط چند میلی‌متر – می‌تواند تفاوت قابل توجهی در نحوه دیده شدن بینی شما ایجاد کنند. بیشتر اوقات، یک جراح با تجربه می‌تواند نتایجی کسب کند که برای هر دوی شما رضایت بخش است. اما در برخی موارد، تغییرات کم کافی نیستند.

شما و جراح خود ممکن است تصمیم به انجام جراحی دوم برای ایجاد تغییرات بیشتر بگیرید. در صورتی که این اتفاق رخ داد، باید حداقل یک سال برای جراحی مجدد صبر کنید زیرا در این مدت زمان بینی شما ممکن است تغییراتی داشته باشد.
هر روزه صدها نفر به دنبال راه‌هایی هستند تا بتوانند به ظاهری بهتر دست یابند و یکی از جمله‌های پرکاربرد آن‌ها «من فقط دوست دارم بینی‌ام را تغییر دهم» است. برای بسیاری از افراد، بینی‌شان یکی از اجزای مهم ظاهری آن‌هاست که ممکن است باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس زیبایی‌شان شود.

اگر به دنبال بهبود شکل و اندازه بینی خود هستید، دکتر حسینی‌نژاد می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مدرن و پیشرفته جراحی بینی، به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

با مشاوره ویژه با دکتر حسینی‌نژاد، می‌توانید با اطمینان بیشتری، تصمیم درستی برای جراحی بینی خود بگیرید. ایشان با توجه به انواع مدل بینی‌ها و تجربه خود، می‌تواند راهنمایی لازم را برای شما انجام دهد. بنابراین، اگر به دنبال یک بینی زیبا و هچنین بدنبال بهترین جراح بینی در اهواز هستید، استفاده از خدمات کلینیک دکتر حسینی نژاد می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هفت =