جراحی براکیوپلاستی

جراحی براکیوپلاستی (لیفت بازو)، یک نوع جراحی زیبایی است که می‌تواند ظاهر بازوهای بالایی شما را بهبود بخشد. در این جراحی، پوست و بافت پشتیبان بازوها کشیده و توده‌های چربی نیز برداشته می‌شوند. این جراحی باعث می‌شود بازوهای شما به شکلی منحصر به فرد تراشیده‌تر و فرم‌دهی شده نشان داده شوند که با تمرینات و رژیم غذایی تنها قابل دستیابی نیست.

لیفت بازو (که به آن براکیوپلاستی نیز گفته می‌شود) یک عمل جراحی پلاستیک است که بسیاری از افراد در صورت داشتن پوست اضافی زیر بازو به آن روی می‌آورند. اگر ظاهر بازوهایتان را دوست ندارید، ممکن است بخواهید آنها را لیفت کنید. هدف از جراحی لیفت بازو تغییر شکل بازوی شما است تا صاف‌تر به نظر برسد و پوست کمتری داشته باشد که هنگام بلند کردن بازو آویزان شود. خدمات جراحی پلاستیک دکتر صاحب حسینی‌نژاد در اهواز بهترین جراحی براکیوپلاستی را به عنوان یکی از روش‌های زیبایی و ترمیمی به شما  ارائه می‌دهد تا به شما کمک نماید به شکل بازوی مورد نظر خود برسید و پوست اضافی را از بین ببرید.

جراحی براکیوپلاستی چیست؟

براکیوپلاستی همچنین به عنوان “عمل جراحی لیفت بازوی بالا” نیز شناخته می‌شود که در سال ۲۰۱۹ تقریباً ۲۰,۰۰۰ عمل براکیوپلاستی بازوی بالا انجام شد که نسبت به سال ۲۰۱۵ ۲۰% افزایش داشت. این عمل بیشترین‌ تعداد را در بیمارانی که پس از کاهش وزن  دچار شلی پوست شدند داشت  و در سال ۲۰۱۹، ۲۵۶,۰۰۰ جراحی با عمل باریاتریک(مجموعه ای از جراحی های لاغری)  انجام شد که نشان‌دهنده یک افزایش ۳۱% در انجام این عملیات نسبت به سال ۲۰۱۵ است. براکیوپلاستی پس از جراحی باریاتریک، رضایت، عملکرد و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و کاهش دهنده شاخص توده بدنی است که به  کاهش وزن کمک می‌کند.

گروه‌های دیگری که ممکن است عمل براکیوپلاستی را درخواست کنند، شامل افرادی‌اند که پس از بارداری و پیری (از طریق کاهش کشیدگی عضلات) دچار شلی بازو شدند.

به طور  دقیق تر براکیوپلاستی نوعی جراحی کانتورینگ بدن است. این نوع جراحی اغلب پس از جراحی کاهش وزن انجام می شود و بر اساس آمارها اکثر افرادی که جراحی کاهش وزن انجام داده اند به جراحی هایی که بدن را تغییر می دهد علاقه مند می شوند. جراحان اغلب جراحی براکیوپلاستی را همزمان با جراحی دیگری انجام می دهند. اگر وزن زیادی از دست بدهید، پوست شما خاصیت ارتجاعی کافی برای بازگشت به حالت اولیه خود را پیدا نمی‌کند. که می‌تواند منجر به ایجاد چین‌های پوستی اضافی شود  این چین‌ها زیر بازو و چانه و در قسمت بالای ران و پایین شکم شما قرار دارند.

مزیت‌های لیفت بازو (arm lift)

براکیوپلاستی شامل بریدن پوست اضافی و لیپودیستروفی بازوی بالا است که می‌تواند تا دیواره جانبی قفسه سینه گسترش یابد. ارزیابی بیمار و طبقه‌بندی میزان پوست اضافی و چربی زیر پوستی برای شناسایی مناسب‌ترین روش برای هر بیمار بسیار مهم است. این امر به دلیل وجود جایگزین‌هایی برای براکیوپلاستی می‌تواند شامل لیپوساکشن و ترکیبی از لیپوساکشن با براکیوپلاستی باشد. علاوه بر این، تعدادی روش های طبقه‌بندی وجود دارد که می‌تواند به جراح در انتخاب مناسب‌ترین روش کمک کند.

مزیت‌های جراحی لیفت بازو (arm lift) معمولاً در بیمارانی که کاهش وزن شدیدی داشته‌اند، خانم‌های باردار و کسانی که افزایش سن دارند شامل:

  • – کاهش توده‌های چربی
  • – برداشتن پوست اضافی
  • – کشیدن بافت پشتیبانی و بهبود مقاومت و شکل بازوی بالا
  • – صاف کردن پوست باقی‌مانده
  • –  احساس راحتی و زیبایی بیشتر در پیراهن‌های بدون آستین و لباس‌های شنا

لیفت بازو برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بازوهای شما آویزان یا افتاده باشد، ممکن است از جراحی براکیوپلاستی بهره مند شوید. . در این حالت، هنگام بلند کردن بازوها، یک تکه پوست آویزان به شکل باله خفاش ظاهر می‌شود. و با یک حجم پوستی که وقتی بازوهایتان را بالا می‌برید آویزان می‌شود.

که ممکن است به دلایل زیر رخ دهد:

  • تغییرات خاصیت ارتجاعی پوست که با افزایش سن رخ می‌دهد
  • کاهش وزن زیاد یا افزایش وزن شدید و سپس کاهش وزن
  • داشتن عوامل ژنتیکی خاصی که باعث افتادگی پوست شما می‌شود
  • لنف ادم

شما ممکن است از جراحی براکیوپلاستی بهره‌مند شوید اگر:

  • پوست بازوهای بالایی شما افتاده شده باشد.
  • جای زخم بجراحی براکیوپلاستی می‌پذیرید، که معمولاً در طول بازوی بالا قرار می‌گیرد و ممکن است اثرش بماند.
  •  وزن پایداری داشته باشید، به این معنی که به احتمال زیاد وزن قابل توجهی اضافه یا کاهش ندهید.
  • شرایط پزشکی که خطر مشکلات جراحی را افزایش می‌دهد را ندارید ، مانند کم خونی.
  • سیگار نمی‌کشید.

ممکن است کاندیدای مناسبی برای این جراحی نباشید اگر:

  • به طور قابل توجهی اضافه وزن دارید و همچنان وزنی دارید که می‌خواهید آن را کاهش دهید.
  • شما تغییرات زیادی در وزن خود دارید (اغلب افزایش وزن و کاهش وزن).
  • سیگار می کشید یا تنباکو مصرف می‌کنید.
  • در حین جراحی با بیهوشی (به خواب رفتن) مشکل دارید.

آیا ورزش می‌تواند جایگزین جراحی براکیوپلاستی شود؟

ورزش، به ویژه تمرینات مقاومتی، مانند بلند کردن وزنه، تون عضلات بالای بازو را بهبود می‌بخشد. اما ورزش نمی‌تواند پوست شل را سفت کند. پس از لیفت بازو، این عادات سالم می‌تواند به شما کمک کند که تا جای ممکن نتایج خوب‌تان را حفظ کنید.

چه چیز دیگری در مورد براکیوپلاستی مهم است؟

لیفت بازو برای سفت کردن پوست شل و افتاده است. اگر می‌خواهید ظاهری زیباتر داشته باشید، ممکن است از جراح بخواهید که بازوهای شما را لیپوساکشن کند. این روش ذخایر چربی را که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی‌دهند، از بین می‌برد. جراح شما می‌تواند در حین براکیوپلاستی لیپوساکشن را انجام دهد. در صورت افزایش یا کاهش وزن زیاد، براکیوپلاستی مانع از افتادگی بازوهای شما نمی‌شود. به همین دلیل حفظ وزن سالم قبل و بعد از عمل ضروری است.

در حین لیفت بازو چه اتفاقی می‌افتد؟

قبل و در طول جراحی براکیوپلاستی:

قبل از اقدام، جراح زیبایی با شما ملاقات خواهد کرد و خطوط کوچکی را که قصد دارد چربی و پوست اضافی را از بازوهای شما بردارد، روی بدنه‌تان می‌کشد. این به شما فرصتی می‌دهد تا قبل از جراحی ببینید که جراح چه کاری انجام خواهد داد.

در طول جراحی شما:

برای راحت ماندن  در طول عمل دارو دریافت می‌کنید. این ممکن است شامل بیهوشی عمومی باشد که شما را به خواب می‌برد  که چیزی را احساس نکنید. یا ممکن است یک بی‌حس کننده موضعی دریافت کنید که فقط ناحیه جراحی را بی‌حس می‌کند و به شما کمک می کند آرام شوید.

جراحان یک برش در داخل یا پشت بازوی شما (یک برش (بریدگی) از محل زیر بغل تا بالای آرنجتان) ایجاد می کنند.  اندازه برش بستگی به گستردگی روش دارد. جراح شما پوست اضافی را با بریدن آن و گاهی اوقات چربی اضافی را (چین‌های اضافی پوست و چربی ) با استفاده از لیپوساکشن از بین می‌برد.

سپس بافت باقیمانده پوست را به هم بخیه می‌کند که باعث ایجاد یک کانتور صاف‌تر می‌گردد و مقاومت عضلانی بالای بازوی شما را نیز بهبود می‌بخشد. (آنها از بخیه برای سفت کردن بافت حمایتی استفاده می‌کنند). قبل از اتمام عمل، جراحان برش را با بخیه می‌بندند.

مجموع این فرایندها برای بهبود کانتور بازو و زیر بغل انجام می‌شود. آنها همچنین بازوی شما را با گاز استریل پانسمان می کنند تا خطر عفونت را کاهش دهند. این روند حدود سه ساعت طول می‌کشد. این یک جراحی روزانه است، به این معنی که نیازی به اقامت در بیمارستان به صورت شبانه نیست.

آیا بیمه هزینه جراحی براکیوپلاستی را پرداخت می‌کند؟

لیفت بازو معمولاً یک عمل زیبایی است که ظاهر را بهبود می بخشد. به همین دلیل، بیمه اغلب جراحی براکیوپلاستی را پوشش نمی‌دهد. اگر افتادگی پوست شما باعث یک مشکل پزشکی مانند عفونت‌های مکرر می‌شود، بیمه ممکن است آن را در نظر بگیرد. تایید بستگی به مزایای بیمه و شرایط فردی شما دارد.

خطرات جراحی براکیوپلاستی چیست؟

روش‌های براکیوپلاستی که در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در سراسر جهان انجام  می‌شد، موفقیت‌هایی را به همراه داشت، اما به دلیل مشکلاتی مانند باقی ماندن نامناسب جای زخم، برداشتن بیش از حد پوست و چربی، زخم های هیپرتروفیک گسترده، شیارهای پوستی افقی، تغییر گردش خون وریدی (ادم) و تغییر گردش خون لنفاوی (ادم لنفاوی) محدود شد.

از آن زمان تکنیک‌های برای دستیابی بهتر به اهداف زیبایی براکیوپلاستی اصلاح گردید مانند: از بین بردن یا کاهش چین و چروک بازو و بهبود کانتور و در عین حال به حداقل رساندن زخم های قابل مشاهده. که به طور مداوم سطح بالایی از رضایت بیمار را ایجاد نمود.

خطرات لیفت بازو عبارتند از:

  • زخم غیر‌طبیعی یا بیش از حد
  • خون‌ریزی بیش از حد
  • تجمع مایع (سروما)
  • آسیب عصبی، رگ خونی یا عضلانی و بی‌حسی
  • عفونت محل جراحی جداسازی زخم (انفصال)

ریکاوری براکیوپلاستی چگونه است؟

پس از عمل، بانداژها از برش در حین بهبود محافظت میکنند. برای به حداقل رساندن تورم، یک آستین مناسب (لباس فشرده) می‌پوشید. ممکن است لوله های ریز زیر پوست شما برای تخلیه مایع اضافی قرار داده شود.

ریکاوری لیفت بازو نیز شامل موارد زیر است:

  • تعویض بانداژ
  • استفاده از  بالش  زیر بازو در صورت لزوم
  • استراحت زیاد و خوردن یک رژیم غذایی سالم که باعث بهبودی می شود
  • پرهیز از ورزش های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین برای یک دوره بهبودی
  • پوشیدن لباس فشرده برای چند هفته

بهبودی از این روش می تواند یک تا دو هفته طول بکشد. شما باید انتظار داشته باشید که در هفته اول بهبودی احساس درد و ناراحتی کنید که می توان این درد را با داروهای مسکن کنترل کرد. بسته به ماهیت شغلتان، باید بتوانید پس از ۲ هفته به سر کار خود بازگردید.

برای حمایت از ناحیه مورد نظر باید در چند هفته اول یک لباس تنگ بپوشید و تا زمانی که جراح به شما اجازه نداده، نباید درگیر هیچ گونه فعالیت شدیدی شوید. جای زخم های شما  ابتدا دائمی خواهد بود اما در نهایت محو می شود.

باید ۹ تا ۱۲ ماه زمان بگذارید تا جای زخم های شما صاف و کم رنگ شود. روش های کانتورینگ بدن یک جراحی بزرگ هستندو شما باید برای روند بهبودی آماده باشید. حفظ یک سبک زندگی فعال و تغذیه سالم پس از بهبودی کامل از جراحی بسیار مهم است.

طبیعی است که با افزایش سن مقداری استحکام را از دست بدهید، با این حال، نتایج لیفت بازو دائمی است. اگر وزن شما نوسان داشته باشد، نتایج لیفت بازو ممکن است محو شود.

این نکات تکمیلی هم به یاد داشته باشید که:

  • دست های خود را بالاتر از ارتفاع شانه بلند نکنید.
  • در حین مصرف داروهای ضد درد خواب آور و تا زمانی که هنوز درد دارید رانندگی نکنید.
  • تا زمانی که درد دارید و تا زمانی که برش (برش) بهبود می یابد، زیر بغل خود را اصلاح نکنید.
  • جراح پلاستیک در مورد زمانی که شروع مجدد ورزش برایتان بی خطر است با شما صحبت خواهد کرد.
  • بیشتر افراد باید یک تا دو ماه صبر کنند تا به ورزش های شدید یا تناسب اندام برگردند.
  • اگر تصمیم دارید جراحی لیفت بازو را با جراحی زیبایی دیگری مانند لیپوساکشن یا شکم ترکیب کنید، ممکن است بهبودی طولانی‌تر طول بکشد.

 

چه هنگام متوجه نتایج خواهم شد؟

بلافاصله پس از جراحی متوجه تغییراتی در شکل و تن بازوهای خود خواهید شد. تغییرات درازمدت عبارتند از: تورم و کبودی، که ممکن است در عرض چند هفته کاهش یابد. جای زخم‌ها ممکن است تا حدودی محو شوند اما هرگز به طور کامل ناپدید نمی‌شوند. همچنین مقداری شلی مکرر افتادگی می‌تواند به طور طبیعی با افزایش سن رخ دهد.

چه زمانی باید با جراح  خود تماس بگیرم؟

اگر علائمی از عوارض براکیوپلاستی را تجربه کردید، مانند:

  • علائم لخته خون
  • تورم غیر طبیعی در بازو
  • پانسمان‌های آغشته به خون یا خونریزی زیاد
  • کم آبی بدن، که شامل عدم توانایی در نگه داشتن مایعات و استفراغ می‌شود
  • تب یا ترشح از برش، که می‌تواند نشانه عفونت باشد
  • دردی که به داروها پاسخ نمی‌دهد
  • تنگی نفس یا درد قفسه سینه
  •  تغییر در احساس یا حرکت بازوها یا دستانتان

زخم‌های براکیوپلاستی پس از عمل چگونه به نظر می‌رسند؟

جراحی براکیوپلاستی شما را با جای زخم باقی می گذارد و اکثر افراد زخمی خواهند داشت که از زیر بازو تا آرنجشان امتداد دارد. جراح پلاستیک شما تمام تلاش خود را می کند تا جای زخم را به حداقل برساند.

او پس از جراحی باندهای استریل را روی برش قرار می دهد تا به بهبود زخم کمک کند. جراح شما اطلاعاتی در مورد اینکه چگونه زخم های خود را در طول زمان کم رنگ نر نماید، از جمله: ماساژ، نوار سیلیکون یا کرم های ترمیمی بدون نسخه به شما می دهد.

در حالی که ممکن است بتوانید ظاهر زخم های خود را به حداقل برسانید، نمی توانید به طور کامل از شر جای زخم خلاص شوید. اگر نگران وجود جای زخم های بلند روی بازوهای خود هستید، با جراح پلاستیک خود در مورد گزینه های دیگر به جز براکیوپلاستی صحبت کنید.

نتیجه‌گیری

براکیوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که مقاومت و ظاهر بالای بازوها را بهبود می بخشد. اگر به دلیل کاهش وزن یا تغییرات مرتبط با سن، پوست شل دارید، ممکن است به این روش نیاز داشته باشید. اثرات لیفت بازو می تواند برای مدت طولانی باقی بماند. اما افتادگی می تواند با بالا رفتن سن و یا در صورت تجربه نوسانات وزن دوباره عود کند.

دکتر سید صاحب حسینی‌نژاد به عنوان یک جراح پلاستیک و زیبایی متعهد هستند که با تک تک بیماران با احترام و حفظ حریم خصوصی رفتار کنند و علاوه بر ارائه نتایج باکیفیت ، نتایجی با ظاهری طبیعی نیز ارائه دهند. علاوه بر این، ایشان در جراحی سینه، بدن و صورت نیز تجربه و تبحر دارند و بیش از چندین عمل جراحی ترمیمی و زیبایی  را در اهواز با موفقیت به انجام رسانده‌اند.

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =