ابدومینوپلاسی در اهواز

ابدومینوپلاستی (جراحی شکم یا تامی تاک) در اهواز به عنوان راهی برای بهبود کیفیت زندگی، گزینه بسیاری از شهروندان عزیزی است که از بزرگی این ناحیه از بدن رنج می‌برند. جدار شکم از جنس خاصی است که برای جراحان پلاستیک اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا فراهم کردن فرصت بزرگی برای شکل‌دهی به بدن محسوب می‌شود.

ناحیه شکم از نقطه نظر بالینی، منطقه بین بخش پایینی سینه‌ها و شروع لگن است. جراحی شکم که به طور عمومی به عنوان “tummy tuck” شناخته می‌شود، شامل کاهش پوست و چربی اضافی در ناحیه شکم و تقویت عضلات دیوار شکم است.

هدف این روش شکل‌دهی به ناحیه شکم با زیبایی‌افزایی است و می‌تواند تکنیک‌های برش مستقیم و یا همراه با لیپوساکشن را شامل شود. با افزایش جراحی‌های کاهش وزن، جراحی شکم روش مهمی برای کمک به این بیماران با بافت شکم اضافی پس از کاهش وزن شده است. این جراحی می‌تواند برای زنانی که بارداری‌های بسیاری داشته‌اند یا هر کسی که وزن بسیار زیادی کم کرده مناسب باشد.

اگر شما نیز از بزرگی شکم و پوست اضافه در این ناحیه رنج می‌برید و به فکر تخلیه چربی شکم خود هستید، اصلا نگران نباشید زیرا با مراجعه و مشاوره‌های دکتر صاحب حسینی‌نژاد بهترین جراح لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی در اهواز به راحتی  و با هزینه مناسب می‌توانید نسبت به داشتن شکمی متناسب اقدام نمایید.

همچنین  از طریق تماس با دکتر حسینی‌نژاد  می‌توانید از یک تخفیف مناسب جهت کلیه امور تخلیه چربی شکم در اهواز و جراحی زیبایی شکم بهره‌مند شوید.

ابدومینوپلاسی (تامی تاک) چیست؟

ابدومینوپلاستی یک روش جراحی است که در اهواز توسط دکتر حسینی نژاد انجام می‌گیرد. در این روش با برداشتن چربی و پوست اضافی و تنگ کردن عضلات دیوار شکم، شکم شما را صاف و مسطح می‌شود. بسته به میزان پوست و چربی اضافی تامی تاک می‌تواند به عنوان روش “مینی” یا بیش‌از آن در نظر گرفته شود. برای تصمیم برای انجام این جراحی لازم است که آگاهی کافی به دست آورید، وضعیت‌تان را به طور کامل بررسی کنید و برای تصمیم نهایی زمان کافی صرف کنید. در نظر داشته باشید که این جراحی نباید به عنوان جایگزینی برای کاهش وزن استفاده شود.

ابدومینوپلاسی در اهواز عموما بر روی چه افرادی انجام می‌گیرد؟

عمل ابدومینوپلاسی یا تامی تاک در اهواز، برای هر فردی که به طور کلی وضعیت سلامتی خوب و وزن ثابتی داشته باشند مناسب است؛ البته بهتر است کاندید‌های این جراحی غیر سیگاری باشند.
تامی تاک نباید با لیپوساکشن (جراحی زیبایی برای برداشتن چربی‌های اضافی) اشتباه گرفته شود، با این حال جراح ممکن است لیپوساکشن را به عنوان بخشی از تامی تاک انجام دهد. زنانی که پس از چندین بار بارداری، عضلات و پوست آن‌ها کشیده و شُل شده‌اند می‌توانند با این روش عضلات و پوست خود را به حالت اولیه برگردانند.

جراحی شکم یک راه حل دیگر برای افرادی است که دچار چاقی قبلی بوده‌اند و به مقدار زیادی وزن کم کرده‌اند، اما هنوز چربی اضافی یا پوست آویزان در منطقه شکم دارند.

چه زمانی باید از ابدومینوپلاستی (تامی تاک) اجتناب کرد؟

اگر شما یک زن هستید و هنوز قصد داشتن فرزند دارید، بهتر است عمل ابدومینوپلاستی را تا زمان پایان دادن به بارداری به تعویق بیاندازید؛ چرا که در طی جراحی، عضلات عمودی جدار شکم شما تنگ شده و در بارداری‌های آتی ممکن است دوباره این عضلات جدا شوند. همچنین اگر هنوز قصد دارید وزن قابل توجهی را کم کنید، بهتر است منتظر بمانید تا وزن شما ثابت شود.که معمولا تا ۶ ماه پس‌ از تثبیت‌ وزن طول می کشد.مهم است به این نکته توجه کنید که تامی تاک باعث ایجاد رد زخم یا اسکار در جدار شکم می‌شود. این جای زخم، که در ناحیه لباس شنا قرار دارد، به مقدار پوست اضافی شکم‌تان وابسته است.
دکتر صاحب حسینی‌نژاد جراح پلاستیک در زمینه عمل ابدومینوپلاسی در اهواز هنگام مشاوره، همه این گزینه‌ها را با شما بررسی خواهد کرد. شما و جراح‌تان نتایجی را که می‌خواهید را مورد بحث قرار می‌دهید و جراح متناسب با مشاوره شما، روش مناسب جراحی را تعیین خواهد کرد.

 

جراحی تامی تاک

ابدومینوپلاستی (تامی تاک) در اهواز چگونه انجام می شود؟

در تابعیت از نتایج موردنظر، مدت زمان جراحی تامی تاک در اهواز می‌تواند از یک تا پنج ساعت طول بکشد. معمولاً این جراحی به صورت روزانه انجام می‌شود. امکان انجام لیپوساکشن همزمان با این جراحی وجود دارد. در طول زمان جراحی تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت که شما را به خواب عمیقی فرو می‌برد. داشتن شخصی که شما را همراهی کند و به خانه برگرداند امری ضروری است. اگر تنها زندگی می‌کنید و پس از عمل جراحی به خانه فرستاده شوید، حداقل در شب اول پس از عمل جراحی، نیاز به یک شخصی دیگر برای همراهی و مراقبت خواهید داشت.

ابدومینوپلاستی (جراحی شکم) کامل:

این گزینه برای بیمارانی مناسب است که نیاز به بیشترین اصلاح فرم شکم را دارند؛ طول جای برش به مقدار پوست اضافی بستگی دارد. در این روش جراح پوست و عضلات را به شکل لازم تغییر و شکل می‌دهد. همچنین در این روش یک برش دور ناف شما وجود خواهد داشت، زیرا لازم است ناف شما از بافت اطراف آن آزاد شود. لوله‌های زیر پوستی به صورت مشکی قرار داده می‌شوند و بعداً به محض تشخیص جراح برداشته می‌شوند.

جراحی جمع شدن شکم یا Partial mini-abdominoplasty:

این نوع جراحی با برش کمتر و معمولا برای افرادی که پوست اضافه کمتری دارند انجام می‌شود. در این روش احتمالاً نیازی به جابه‌جایی ناف‌تان نیست. این نوع جراحی معمولاً یک تا دو ساعت طول می‌کشد. همانند جراحی کامل جمع شدن شکم، پس از جراحی ممکن است لوله‌های زیر پوستی برای زدودن مایعات قرار داده شوند. این لوله‌ها چند روز پس از جراحی توسط جراح برداشته می‌شوند.

Circumferential abdominoplasty:

کار اصلی circumferential abdominoplasty با mini-abdominoplasty یا complete abdominoplasty فرق چندانی نمی‌کند، اما به جای اینکه تنها محدود به ناحیه شکم باشد، این جراحی شامل ناحیه پشتی نیز می‌شود. در صورت وجود چربی و اضافه وزن در ناحیه پشت همراه با ناحیه شکم، شما می‌توانید عمل لیپوساکشن را بر روی ناحیه پشت و سپس circumferential abdominoplasty را برای ناحیه شکم انجام دهید. این جراحی اجازه می‌دهد که پوست و چربی از نواحی پهلو و پشت هم پاک شود و شکل بدن شما از همه جهات بهتر شود.

بعد از انجام جراحی بخشی یا کامل شکم، جای بریدگی شما با دوخت و بانداژ پوشیده می‌شود. پزشک شما ممکن است بعد از جراحی توصیه کند که باند الاستیکی یا لباس فشاری بپوشید. اگر اینطوری باشد، بسیار مهم است که همه دستورالعمل‌های پزشکی برای استفاده از این لباس و مراقبت از بانداژ را دنبال کنید. همچنین پزشک در مورد بهترین شیوه برای نشستن یا خوابیدن بعد از عمل، توصیه‌هایی خواهد کرد تا حداقل درد را تجربه کنید. اگر فعالیت بدنی‌تان بسیار شدید است، باید به مدت چهار تا شش هفته، فعالیت ورزشی شدید را به شدت محدود کنید. به طور کلی، یک هفته تعطیلی پس از جراحی برای بیشتر افراد کافی است تا به درستی بهبود یابند. تمامی روش‌های ابدومینوپلاسی در اهواز توسط جراح فوق تخصص پلاستیک ، دکتر صاحب حسینی‌نژاد انجام می‌گیرد.

نمونه کار جراحی شکم

چگونه باید برای ابدومینوپلاستی (تامی تاک) آماده شوم؟

سیگار کشیدن می‌تواند خطر ابتلا به عوارض را افزایش دهد و بهبودی را به تأخیر بیندازد. اگر سیگار می‌کشید، باید برای مدت مشخص شده توسط پزشک‌تان قبل و بعد از جراحی مصرف سیگار را قطع کنید. البته توجه داشته باشید که کاهش تعداد سیگارهای مصرفی به تنهایی کافی نیست؛ باید برای حداقل یک ماه قبل از جراحی و دو هفته بعد از آن کاملاً از مصرف هر نوع نیکوتین – شامل شکلات، چسب و سیگار الکترونیک – خودداری کنید. هر چه فاصله زمانی بیشتری بین قطع سیگار و جراحی داشته باشید، بهتر است.
قبل از جراحی از این مطمئن شوید که غذاهایی با ترکیبات متعادل و کامل میل کنید و قبل از جراحی تلاش نکنید رژیم بگیرید چرا که تغذیه مناسب برای بهبود درمان بسیار مهم است. در مشاوره قبل از جراحی، جراح ممکن است برای یک دوره مشخصی پیش و پس از جراحی از شما بخواهد مصرف برخی از داروها و مکمل‌های خوراکی که باعث رقیق شدن خون می‌شوند را قطع کنید؛ این موضوع شامل آسپرین و مسکن‌های ضد التهاب غیراستروئیدی (NSAID) مثل بروفن و ناپروکسن و مفنامیک اسید است. باید به جراح خود اعلام کنید که در حال استفاده از هر گونه دارویی برای رقیق کردن خون هستید یا خیر.

مطمئن شوید که قبل از انجام عمل جراحی، فضایی ایمن و راحت را برای برطرف کردن نیازهای خود و طی نمودن روند بهبودی تنظیم کرده‌اید. این فضا باید شامل موارد زیر باشد:
– یک لباس راحت و گشاد که بتوان به راحتی پوشید.
– تلفنی در دسترس
– سرشور دستی حمام و صندلی حمام

چه مشکلات و عوارضی با عمل جراحی شکم (ابدومینوپلاسی) همراه هستند؟

پس از جراحی، احتمالاً درد و تورم خواهید داشت. پزشک داروهای ضد درد برایتان تجویز خواهد کرد. درد و حساسیت ممکن است برای چند هفته به طول بینجامد. همچنین، ممکن است برای همان دوره زمانی احساس سردرد، کبودی و خستگی داشته باشید. در برخی از موارد، ممکن است به علت عوارض جانبی جراحی از جمله خونریزی، عفونت و زخم‌های ناشی از جراحی به مشکل برخورد کنید. در نهایت، مطمئن شوید که همیشه با پزشک خود در تماس باشید و هرگونه علائم نگران‌کننده را به او گزارش دهید، هچنین اگر گردش خون نامناسب، دیابت، بیماری قلب، ریه یا کبد داشته باشید و یا سیگار بکشید در معرض خطرات و عوارض بیشتری خواهید بود. به برخی از این مشکلات احتمالی در ادامه اشاره شده است

– زخم
– خونریزی
– عفونت
– سرما
– بهبود زخم ضعیف
– احساس فلج یا تغییرات دیگر در حس و حالت
– نکروز چربی (مرگ بافت چربی عمیق در پوست)
– جدایی محل جراحی از جای زخم و نامتقارنی (عدم ترازبندی یا تقارن)

پیش‌بینی نتیجه برای شخصی که عمل جراحی شکم در اهواز را داشته است چیست؟

پیش‌بینی برای فردی که ابدومینوپلاستی (تامی تاک) را انجام داده است، به طور کلی مثبت است و بیشتر افراد از نتایج آن راضی هستند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که دستیابی بهبود کامل و نتایج نهایی قابل مشاهده، ممکن است چند ماه طول بکشد. همچنین، حفظ یک سبک زندگی سالم با تغذیه و ورزش مناسب برای اطمینان از نتایج دائمی و پایدار نیز مهم است. در حالی که این روش می‌تواند ظاهر شکم را بهبود ببخشد، مهم است که خطرات و عوارض احتمالی پس از عمل و همچنین فرآیند بازیابی را با دقت در نظر بگیرید.
در کل، موفقیت این روش به چندین عامل، از جمله سلامت کلی بدن، محدوده عمل و پیروی از دستورالعمل‌های پس از جراحی بستگی دارد. با مراقبت‌های مناسب و توجه به دستورالعمل‌های پس از عمل، بیشتر افراد می‌توانند انتظار داشته باشند که بخش شکمی صاف و تخت‌تری داشته باشند و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

ارتقاء عملکرد تیم سلامت مزیت ابدومینوپلاسی در اهواز

ابدومینوپلاستی یک جراحی مهم است و ممکن است با عوارض جدی همراه باشد. یکی از مشکلات مهم عفونت زخم است که می‌تواند مدت زمان بستری شدن بیمار را افزایش دهد و علاوه بر افزایش هزینه‌های درمانی نتیجه جراحی را نیز تغییر دهد. بنابراین، شناسایی عوامل خطر و انجام ارزیابی دقیق بیمار قبل از هر گونه جراحی و انجام این نوع جراحی تنها در صورتی که بیمار در بهترین وضعیت پزشکی خود باشد، بسیار مهم است. یک رویکرد تیمی، روش مناسب برای کاهش عوارض این جراحی است. به همین دلیل قبل از جراحی، برای هر بیمار باید موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند:
ارزیابی ریه‌ای و قلبی برای بهبود عملکرد ریه و قلب
آموزش استفاده از دستگاه تنفسی ، که اغلب با یک پرستار آموزش داده می‌شود
ارزیابی توسط بیهوشی برای اطمینان از سلامتی بیمار برای بیهوشی عمومی
ارزیابی روانی برای اطمینان از انتظارات واقع‌گرایانه بیمار در خصوص نتایج جراحی و زیبایی‌شناسی، به خصوص در بیماران پس از از دست دادن وزن
مشاوره تغذیه‌ای برای حفظ عادات غذایی سالم پس از عمل جراحی

خلاصه‌ای از آنچه گفتیم:

با توجه به مقاله ابدومینوپلاسی ، برای انتخاب بهترین جراح زیبایی‌ شکم در اهواز و دیدگاه‌های مطرح شده در آن، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که این عمل جراحی از نظر ظاهری می‌تواند بهبود قابل توجهی در منطقه شکم برای بیمار ایجاد کند. اما به دلیل مخاطرات جراحی و پیامدهای ناخواسته، باید قبل از تصمیم‌گیری جهت انجام این عمل جراحی، به دقت مزایا و معایب آن را بررسی کرد و با پزشک خود در مورد این موضوع مشورت کنید.ضمن اینکه انتخاب بهترین جراح زیبایی شکم، برای بهبودی بهتر پس از عمل جراحی و جلوگیری از مشکلات ناشی از آن، توصیه می‌شود.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =