عمل بینی گوشتی در اهواز

عمل بینی گوشتی که عموما بر این نوع مدل از بینی‌ها اجرا می شود، جراحی است که به منظور ظاهر بینی و گاهی بهبود عملکرد تنفسی صورت می‌گیرد. اشخاصی که بینی گوشتی دارند احتمال می رود که بیشتر از بقیه افراد نیاز به جراحی ثانویه یا ترمیمی داشته باشند، زیرا نوک بینی نقش مهمی در ظاهر بینی شما و هماهنگی آن با سایر اجزای صورت دارد. گاهی اوقات نوک بینی در نوع گوشتی غضروف زیادی یا لایه پوستی ضخیم دارد که باعث می شود در جراحی اول دوباره گوشت اضافی جمع کند.

لذا انتخاب یک جراح با تجربه در زمینه عمل بینی گوشتی هم موجب صرفه جویی در هزینه های شما و هم کسب بهترین نتیجه در همان عمل اول می شود.

یادتان باشد بینی برجسته ترین ویژگی و مرکز صورت شماست. بنابراین به طور طبیعی، بیشتر ظاهر ما به بینی بستگی دارد. انواع مختلفی از بینی ها وجود دارد، که اگر از ظاهر یا عملکرد بینی خود ناراضی هستید، جراحی بینی یا رینوپلاستی ممکن است کمک کننده باشد. در این مطلب به سراغ بینی گوشتی رفتیم و سعی نموده ایم مطالبی برای تان گردآوری نماییم که به شما کمک کند.

بینی گوشتی

بینی های گوشتی و استخوانی دو شکل رایج بینی در جمعیت جهان هستند. داشتن بینی گوشتی و استخوانی ممکن است مشکلاتی را برای ظاهر بینی افراد ایجاد کند. معمولا این نوع مدل  بیشتر از بینی های استخوانی برای بیماران نگران کننده است.

و یکی از  رایج ترین شکل بینی در جهان است. حدود ۲۵ درصد از مردم این نوع بینی را دارند. بینی های گوشتی بزرگ و برجسته هستند و نسبت به بینی استخوانی چربی بیشتری دارند.  برخی از ویژگی های این بینی شامل:

پوست ضخیم و چرب بینی به خصوص در نوک بینی ،داشتن منافذ در ساختار بینی ، قسمت پایین بینی پهن تر می باشد، سوراخ های بینی برجسته،  نوک بینی با گوشت گرد اضافی(نوک پیازی) ، غضروف های ضعیف بینی

در زیر تعدادی از نمونه کارهای دکتر حسینی نژاد بهترین جراح بینی گوشتی در اهواز را می توانید ملاحضه نمایید، همچنین جهت مشاوره و دیدن نمونه کار بیشتر در این زمینه می توانید به مطب ایشان مراجعه فرمایید.

نمونه کار جراحی بینی گوشتی

تفاوت جراحی بینی گوشتی با بینی استخوانی

انجام رینوپلاستی بینی استخوانی برای جراحان آسانتر و بدون دردسرتر است، هزینه جراحی بینی استخوانی ارزانتر از هزینه رینوپلاستی بینی گوشتی است ، رینوپلاستی بینی استخوانی در مقایسه با جراحی مشابه در بینی های گوشتی بهبود بیشتری در ظاهر بینی بیماران دارد.

روش مورد نیاز برای رینوپلاستی بینی گوشتی طولانی تر از رینوپلاستی بینی استخوانی است. رینوپلاستی در بینی های گوشتی، جراح می تواند اندازه بینی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. اما، در جراحی بینی استخوانی، تغییرات عمده در اندازه بینی قابل دستیابی نیست.

تکنیک های مورد استفاده در هر جراحی متفاوت است. عمدتاً از روش‌های کاهش دهنده مانند کاهش چربی و پیوند غضروف در رینوپلاستی بینی گوشتی استفاده می‌شود. از سوی دیگر، در طی جراحی بینی استخوانی، از روش های ترمیمی استفاده می شود، مانند صاف کردن و تغییر شکل ساختار بینی.

در اکثر موارد برای انجام جراحی بینی استخوانی از روش جراحی بینی باز استفاده می شود. از طرفی رینوپلاستی بینی استخوانی بسته به شرایط بیمار با دو روش باز و بسته انجام می شود.

اگر شما نیز بینی گوشتی دارید می توانید با مراجعه به دکتر حسینی نژاد بهترین جراح بینی در اهواز به بهترین نتایجی که مد نظر دارید دست یابید.

رینوپلاستی باز و بسته برای بینی های گوشتی و استخوانی

هر دو روش می توانند توسط جراحان در طی جراحی بینی گوشتی یا استخوانی انجام شوند. با این حال، رینوپلاستی باز نتایج امیدوارکننده تری را برای بیماران دارای بینی های گوشتی ارائه می دهد. دلیل آن این است که بینی های گوشتی معمولاً برای جذاب شدن نیاز به تغییرات بیشتری دارند.

در حالی که هر دو جراحی بینی باز و بسته برای بیمارانی که بینی استخوانی دارند رایج است. به عنوان یک اصل کلی، بیمارانی که برای رسیدن به ظاهر بینی مطلوب نیاز به تغییرات اساسی دارند، باید رینوپلاستی باز را انتخاب کنند.

در عین حال، بیمارانی که فقط به تغییرات جزئی در بینی استخوانی خود نیاز دارند، باید جراحی بینی بسته را انجام دهند. همیشه این سوال برای بیماران مطرح می شود که آیا باید جراحی بینی باز یا بسته انجام دهند.

شما می توانید با مشاوره پزشکی و با کمک جراح خود به این نتیجه برسید که کدام روش برای شما مناسب تر است. و با مراجعه به صحفه تماس با دکتر به راحتی می توانید با ایشان تماس بگیرید.

چه مواردی می‌تواند باعث نیاز به جراحی بینی گوشتی شود؟

پولیپ بینی و انحراف ستون بینی:

اگر استخوان و غضروف بینی به طور نامتناسب رشد کنند یا به علت ضربه یا آسیب دیگری به صورت نامنظم شکل بگیرند، می‌تواند باعث ایجاد انحراف ستون بینی شود. این مشکل می‌تواند باعث مشکلات تنفسی، عدم تعادل آناتومیکی چهره و مشکلات ظاهری شود که نیاز به جراحی بینی گوشتی را ایجاب می‌کند.

همانطور که گفته شد، بینی های گوشتی با پوست های چرب و نسبتا ضخیم بینی مشخص می شوند. این ویژگی ها به همراه سایر ویژگی های بینی های گوشتی باعث می شود پولیپ های بینی روی بینی های گوشتی ظاهر شوند.

هنگامی که برای اولین بار متوجه شدید که روی بینی خود پولیپ دارید، ممکن است دردی احساس نکنید. با این حال، با بزرگتر شدن آن، برای شما دردناک و آزاردهنده می شود. در برخی موارد، این پولیپ‌ها بیماران را متقاعد می‌کردند تا با انجام جراحی زیبایی بینی، آنها را درمان کنند.

نوک بینی پیازی ، گوشتی  بودن یا عدم توازن ظاهری بینی:

در برخی افراد، بینی ممکن است بسیار گوشتی و کوفته مانند یا نامتعادل به نظر برسد. این مشکل می‌تواند باعث افتادن تعادل ظاهری چهره شود و در برخی موارد، ناراحتی برای فرد ایجاد کند. جراحی بینی گوشتی می‌تواند در این موارد بهبود ظاهر بینی و تعادل چهره را بهبود بخشد.

به طور کلی، نوک بینی پیازی برای اکثر بینی های گوشتی است. بینی های استخوانی می توانند نوک بینی پیازی داشته باشند، اما داشتن نوک بینی پیازی در افرادی که بینی های گوشتی دارند بیشتر دیده می شود. برای درمان این نارسایی بینی، بیماران می توانند رینوپلاستی انجام دهند.

سوالات متداول عمل بینی گوشتی:

جراحی بینی گوشتی چیست؟

جراحی بینی گوشتی یا رینوپلاستی گوشتی، یک روش جراحی است که به منظور تغییر شکل و اصلاح مشکلات ظاهری بینی انجام می‌شود. در این جراحی، با از بین بردن بخش‌های اضافی از بافت گوشتی بینی و تغییر شکل آن، ظاهر و تعادل بینی بهبود می‌یابد.

آیا رینوپلاستی بینی گوشتی دردناک است؟

همانند بسیاری از جراحی‌ها، جراحی بینی گوشتی هم ممکن است باعث ایجاد درد و عدم راحتی پس از عمل شود. با این حال، بسیاری از بیماران پس از جراحی می‌گویند که درد پس از عمل قابل تحمل است و با مصرف داروهای درد آرام‌بخش کاهش می‌یابد. پزشک شما ممکن است داروهای مناسب را برای کاهش درد و تسکین شما تجویز کند.

چه مدت زمانی برای بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از این عمل نیاز است؟

زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از جراحی بینی گوشتی بستگی به میزان و نوع جراحی انجام شده، بهبود بیمار و توصیه پزشک دارد. معمولاً، بیماران می‌توانند در مدت یک تا دو هفته پس از جراحی به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند. با این حال، فعالیت‌های ورزشی یا فعالیت‌هایی که نیاز به فشار و ضربه به بینی دارند، باید تا حدی کاهش یابند و توصیه پزشک را رعایت کنید.

آیا جراحی بینی گوشتی خطرناک است؟

جراحی بینی گوشتی معمولاً یک روش ایمن است، اما همانند هر جراحی دیگری، ممکن است مخاطراتی داشته باشد. مخاطرات مربوط به جراحی بینی گوشتی شامل عفونت، خونریزی، تحریک و التهاب بینی، تحریک و آسیب به بافت‌های مجاور و تخته ستون بینی می‌شود. در صورتی که جراحی توسط یک جراح خبره انجام گیرد این نگرانی به نزدیک صفر می رسد.

همراه شماییم

دکتر حسینی نژاد جراح پلاستیک و متخصص زیبایی در اهواز است. ایشان چندین عمل جراحی بینی را در بیش از چندین سال تجربه انجام داده است. قبل از اینکه بدانید کدام نوع جراحی بینی می تواند برای شما کمک کننده باشد، اجازه دهید ابتدا ببینیم چه نوع بینی دارید تا بتوانیم بهتر مشاوره را برایتان انجام دهیم، از همین امروز می توانید با دکتر حسینی نژاد در تماس باشد و از نتایج و نمونه کارهای بی شمار ایشان شگفت زده شوید..