همه انسان ها با فرم بدنی دلخواه به دنیا نمی آییم و بسیاری از ما سعی می کنیم با به کارگیری برخی از روش های جراحی و غیر جراحی، فرم دلخواه بدن خود را به دست آوریم. برخی از افراد با وجود رژیم های سختی که دنبال می کنند و ورزش های سنگینی که انجام می دهند، نمی توانند از شر چربی های سرسخت برخی از قسمت های بدن رهایی پیدا کنند، یکی از این مناطق، ران ها هستند.

لیپوماتیک ران، یکی از روش های کاهش سایز و حذف چربی های اضافی در ناحیه ران است، البته عمل لیپوماتیک در نواحی مختلفی از بدن کاربرد دارد و برای حذف چربی های زائد و نیز کاهش سایز بدن و همچنین برای تناسب بیشتر اندام بهترین گزینه است.

در این مقاله از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین جراح زیبایی و فرمدهی به قسمت های مختلف اندام در استان خوزستان، به طور اختصاصی به موضوع تاثیر اعجاب انگیز لیپوماتیک ران در فرمدهی پاها خواهیم پرداخت و نکات طلایی که باید بدانید را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ران، یکی از اعضای بدن است که چربی‌ها به‌طور عجیبی در آنجا تجمع می‌یابند و در این ناحیه، حرکت کمی دارند و چربی‌ها با مقاومتی بالا مواجه هستند. اغلب با رژیم‌های غذایی و تمرینات ورزشی، تنها چربی‌هایی با مقاومت کمتر از بین می‌روند. اما لیپوماتیک ران به عنوان یک روش نوین، به شما امکان می‌دهد چربی‌های مزاحم ران خود را حذف کرده و تغییرات قابل توجهی در جهت دستیابی به تناسب اندام و زیبایی بی‌نظیر به دست آورید.

مزایای لیپوماتیک ران

مزایای لیپوماتیک ران عبارتند از:

۱. کاهش چربی موضعی: این روش امکان کاهش چربی‌های موضعی در ناحیه ران را فراهم می‌کند، که باعث تغییر شکل و اندازه این منطقه می‌شود.

  1. بهبود شکل بدن: با کاهش چربی‌های اضافی در ناحیه ران، شکل بدن بهبود می‌یابد و این می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و راحتی شخصی شود.
  2. زمان بهبودی سریعتر: به دلیل ماهیت این جراحی، زمان بهبودی پس از لیپوماتیک ران نسبت به روش لیپوساکشن کمتر باشد و افراد معمولاً به سرعت به فعالیت‌های روزمره خود بازمی‌گردند.
  3. کمترین میزان آسیب به بافت: این روش کمترین میزان آسیب به بافت اطراف را به دنبال دارد، که ممکن است باعث کاهش علائم جانبی نظیر درد یا ناراحتی شود.
  4. تولید کلاژن را تشویق می کند و اثرات سفت کننده عالی پوست را ایجاد می کند.

بهترین کاندیدای لیپوماتیک ران

√ داشتن رسوبات ناخواسته چربی در ناحیه ران (اعم از قسمت داخلی ران یا قسمت خارجی ران)

√ رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی داشته باشید.

√ نگرش مثبت و انتظارات واقع بینانه در مورد نتیجه داشته باشید.

√ غیر سیگاری باشید.

√ در سلامت کامل باشید، بدون هیچ گونه بیماری تهدید کننده زندگی یا شرایط پزشکی که می تواند روند بهبودی را مختل کند.

√به وزن ایده آل بدن خود نزدیک باشید.

مراحل انجام لیپوماتیک ران

این روش هر دو قسمت داخلی و خارجی ران را درمان می کند. شایع ترین ناحیه ای که با این نوع لیپوساکشن درمان می شود، قسمت داخلی ران است، جایی که رسوبات چربی تمایل به تجمع سریع دارند و به سختی برداشته می شوند. با این حال، استفاده از این روش در قسمت بیرونی ران ها، به ویژه پشت ران ها در نزدیکی باسن و کنار ران ها نیز رایج است.

در ادامه مراحلی که در عمل لیپوماتیک ران انجام می شود، آورده شده است:

👈 مرحله اول: بیهوشی

از آنجایی که لیپوماتیک یک روش جراحی است، ما از بیهوشی عمومی برای متقاضیان در طول مدت عمل استفاده خواهیم کرد. استفاده از بیهوشی عمومی توسط یک متخصص بیهوشی انجام می شود، به همین دلیل این روش درمانی در بیمارستان انجام می شود

👈 مرحله دوم: برش ها

اولین مرحله رسمی این جراحی، مجموعه ای از برش های کوچک معمولاً کوتاه تر از ۱ اینچ است که در نواحی خاصی از ران ها صورت می گیرد. ما محل های برش را با یک نشانگر علامت گذاری می کنیم تا به ما در طی جراحی کمک کند. برش ها ممکن است در قسمت داخلی ران، بیرون ران ها یا بالای ران ها نزدیک زانو باشد.

👈 مرحله سوم: لیپوساکشن

لیپوساکشن یک روش جراحی رایج است که با یک دستگاه ساکشن، چربی را از بدن شما خارج می کند. لیپوساکشن یک روش درمانی زیبایی است که می تواند مقدار کمی و قابل توجهی از چربی های ناخواسته را از بدن حذف کند. برای این روش، ما معمولاً لیپوساکشن را در مناطقی از ران که بیشترین چربی را دارند، مانند کناره های ران و بالای داخلی ران ها هدف قرار می دهیم.

مرحله چهارم: بستن زخم

پس از تکمیل قسمت لیپوساکشن این روش، برش ها را می بندیم. برش ها با روش های مختلفی مانند بخیه یا چسب جراحی بسته می شوند. ما همچنین برش ها را برای زمان بهبودی فوری شما بانداژ می کنیم.

لیپوماتیک ران شامل چه قسمت هایی می شود؟

این روش هر دو قسمت داخلی و خارجی ران را درمان می کند. شایع ترین ناحیه ای که با این نوع لیپوساکشن درمان می شود، قسمت داخلی ران است، جایی که رسوبات چربی تمایل به تجمع سریع دارند و به سختی برداشته می شوند. با این حال، استفاده از این روش در قسمت بیرونی ران ها، به ویژه پشت ران ها در نزدیکی باسن و کنار ران ها نیز رایج است.

دستورالعمل های لیپوماتیک ران

از آن جایی که این یک درمان جراحی است، کارهای خاصی وجود دارد که باید برای آماده شدن برای جراحی انجام دهید. این دستورالعمل ها به کاهش عوارض جانبی ناخواسته از درمان کمک می کند. برخی از دستورالعمل های قبل از درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

الکل مصرف نکنید، از محصولات تنباکو استفاده نکنید.

از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید.

مکمل های گیاهی را مصرف نکنید.

غذاهای تند نخورید

نوشیدن مقدار زیادی آب

حداقل ۸ ساعت قبل از جراحی بخوابید.

در روز جراحی محل جراحی را با صابون آنتی باکتریال بشویید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک ران

نتایج لیپوماتیک ران ممکن است با توجه به وضعیت بدنی و میزان چربی متفاوت باشد. برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیاز است تا مراقبت های بعد از جراحی لیپوماتیک به طور کامل رعایت شود.

از جمله مراقبت ها موارد ذیل است:

  • یکی از مهم ترین اقداماتی که باید انجام دهید مراقبت های غذایی و داشتن رژیم غذایی سالم است. از این رو توصیه می کنیم که بهترین و مقوی ترین مواد غذایی را در برنامه غذایی خود داشته باشید. برای مثال استفاده از انواع مواد ویتامینی و پروتئینی می تواند روند بهبودی شما را تسهیل کند.
  • رعایت دستورات و راهنمایی‌های پزشک پس از جراحی، شامل مصرف داروها و توصیه‌های خاص بسیار حائز اهمیت است.
  • استراحت کردن نیز از جمله مهم ترین اقدامات بعد از لیپوماتیک ران است که بسیار اهمیت دارد. از این رو در این مدت زمان نباید تحرک زیادی داشته باشید. در یک هفته الی ده روز بعد از لیپوماتیک سعی کنید که حتی برای کارهای ساده هم از جای خود بلند نشوید و از دیگران کمک بگیرد.
  • استفاده از لباس های مناسب می تواند تا حد زیادی به روند بهبودی و جای گیری چربی های محل لیپوماتیک کمک های شایانی را داشته باشد. از این رو مهم است که از لباس های متناسب سایز بدن و نیز با الیاف خوب استفاده کنید تا بدن حساسیت هایی را نشان ندهد.
  • استفاده از قرص ها و داروهایی که به عنوان مسکن برای شما داده شده است از جمله مهم ترین اقداماتی است که باید برای کاهش درد مصرف کنید.
  • استفاده ازگن مخصوص ممکن است پس از جراحی توصیه شود تا به بهبودی و کاهش ورم کمک کند.
  • ماساژ دادن ناحیه جراحی می‌تواند به کاهش ورم و بهبود سریع تر کمک کند.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب و مایعات مفید است تا به بهبود سریع تر و تخلیه چربی‌های زائد کمک کند.

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک ران چند روز است

دوره نقاهت بعد از لیپوماتیک ران می تواند بین ۷ تا ۱۴ روز طول بکشد. زمان بهبودی شما به طور کلی به ناحیه دقیق درمان شده و مقدار چربی برداشته شده بستگی دارد. افرادی که لیپوماتیک قابل توجهی در هر دو قسمت داخلی و خارجی ران دارند، می توانند انتظار یک دوره بهبودی ۲ هفته ای را داشته باشند. افرادی که فقط مقدار کمی چربی از هر قسمت از ران آن ها برداشته می شود، می توانند انتظار بهبودی ۷ تا ۱۰ روزه داشته باشند.

چگونه اسکارهای بعد از جراحی لیپوماتیک ران را به حداقل برسانم؟

به حداقل رساندن اسکار بعد از جراحی لیپوماتیک ران نیاز به ترکیبی از تکنیک های جراحی مناسب و مراقبت های خوب پس از عمل دارد.  اینجا اقداماتی وجود دارد که می توانید برای به حداقل رساندن جای زخم انجام دهید:

دستورالعمل های جراح خود را دنبال کنید: حتماً دستورالعمل های بعد از عمل جراح خود را به دقت دنبال کنید، از جمله استفاده از پمادها و پانسمان های موضعی و همچنین اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید.

برش ها را تمیز و خشک نگه دارید: تمیز و خشک نگه داشتن برش ها می تواند به کاهش خطر عفونت و بهبودی کمک کند.

برش ها را ماساژ دهید: ماساژ ملایم برش ها می تواند به بهبود گردش خون و به حداقل رساندن جای زخم کمک کند.

از ورقه ها یا ژل های سیلیکونی استفاده کنید: ورقه ها یا ژل های سیلیکونی می توانند با هیدراته نگه داشتن برش ها و رشد بافت سالم به کاهش جای زخم کمک کنند.

از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید: قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند باعث افزایش دید جای زخم ها شود، بنابراین حتما از برش های خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

 صبر کنید تا برش ها به طور کامل بهبود یابند: قبل از استفاده از هر کرم یا لوسیونی که می تواند باعث تحریک یا تغییر رنگ شود، صبر کنید تا برش ها کاملاً بهبود یابند.

اجتناب از سیگار کشیدن: سیگار کشیدن می تواند گردش خون را مختل کند و روند بهبودی را کند کند، بنابراین ترک سیگار یا اجتناب از سیگار برای چند هفته قبل و بعد از جراحی مهم است.

خطرات لیپوماتیک ران

جراحی لیپوماتیک ران تا زمانی که توسط یک جراح پلاستیک واجد شرایط انجام شود یک روش ایمن و موثر است، اما مانند هر جراحی، خطرات و عوار ض بالقوه خاصی را به همراه دارد. برخی از خطرات رایج مرتبط با جراحی لیپوماتیک ران عبارتند از:

* خونریزی: خونریزی در حین یا بعد از جراحی ممکن است رخ دهد، اگرچه این اتفاق نادر است.

* عفونت: خطر عفونت وجود دارد که با آنتی بیوتیک قابل درمان است.

* بی حسی یا حساسیت: بی حسی یا حساسیت در پوست اطراف برش ها پس از جراحی شایع است اما به طور معمول با گذشت زمان بهبود می یابد.

* جای زخم: جای زخم بخشی طبیعی از روند بهبودی است، اما دیده شدن و وسعت جای زخم به فرد و وسعت عمل بستگی دارد.

* عدم تقارن: سفت شدن یا عدم تقارن ناهموار پوست ممکن است رخ دهد و ممکن است نیاز به جراحی اضافی برای اصلاح داشته باشد.

* بهبود ضعیف زخم: برش ها ممکن است به درستی بهبود نیابند، که می تواند منجر به زخم ضعیف شود، یا ممکن است بافت از بین برود و نیاز به جراحی اضافی داشته باشد.

نتیجه گیری

در پایان مهم ترین توصیه ای که یادآور خواهیم شد این است که برای انجام لیپوماتیک ران حتما از پزشکانی کمک بگیرید که در این زمینه تجربه و دانش فراوانی دارند. از این رو می توانید با اطمینان خاطر روند لیپوماتیک ران را به دکتر سیدصاحب حسینی نژاد بسپارید.

دکتر سیدصاحب حسینی نژاد دارای بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک، دارای بورد تخصص جراحی عمومی، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، عضو سازمان نظام پزشکی ایران، نفر برتر دانشگاه علوم پزشکی تهران، استادیار دانشگاه جندی شاپور اهواز، اشتغال به امور آموزشی و پژوهشی با تربیت دانشجویان دوره فوق تخصص جراحی پلاستیک، داشتن ده سال سابقه کار جراحی عمومی در اقصی نقاط استان خوزستان، انجام بیش از چند هزار عمل جراحی پلاستیک و زیبایی، چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی و داخلی در زمینه انواع جراحی های پلاستیک از جمله لیپوماتیک ران سابقه و تخصص بالایی دارند که شما می توانید با اطمینان خاطر جراحی های زیبایی خود را به وی بسپارید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =