لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از جراحی های لاغری است. به این ترتیب که چربی های اطراف بدن مانند شکم، پایین ران ها و پهلوها به وسیله ساکشن مکیده می شود. این روش یکی از جراحی‌های لیپوساکشن است اما بین آنها تفاوت های وجود دارد، مثلا درد و عوارض لیپوماتیک کمتر است، در این روش چربی مکیده شده را می توان به قسمت‌های دیگر صورت و بدن تزریق کنیم.

در لیپوماتیک به آن صورت عمل جراحی انجام نمی‌شود و فقط بریدگی‌های کوچک روی پوست انجام می‌شود و سپس کانولا را به لایه‌های پوست تزریق می‌کنند تا با عوارض جانبی مواجه نشوید. پس از جراحی، بعد از مدت کوتاهی می توانید به زندگی عادی خود بازگردید.

طیف گسترده ای از تکنیک های کاربردی مختلف برای حذف چربی در دسترس است که شامل : لیپو معمولی، لیپو لیزر و لیپو اولتراسوند برخی از آنها هستند. یکی از جدیدترین فناوری های توسعه یافته در این زمینه «لیپوماتیک» است. دکتر حسینی نژاد یکی از بهترین جراحان لیپوماتیک در اهواز هستند که می توانند در این مورد به شما مشاوره های شخصی دهند.

از بین بردن چربی بدن با لیپوماتیک:

لیپوماتیک می تواند باعث آسیب کمتر بافتی و حذف همگن چربی شود. روشی است که با از بین بردن چربی های سرسختی که در یک یا چند قسمت از بدن انباشته شده و با فعالیت هایی مانند ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود، به شکل دهی ناحیه کمک  کند. همچنین می توان آن را با سایر روش ها مانند بزرگ کردن یا کاهش سینه، ابدومینوپلاستی یا جراحی پلاستیک مشابه ترکیب کرد.

لیپوماتیک که به آن لیپوساکشن پیشرفته و از بین بردن چربی های اضافی بدن نیز گفته می شود، که پس از جراحی جراح می تواند چربی را تصفیه کرده و مجدداً در نواحی مورد نیاز بدن شما استفاده کند.

لیپوماتیک یکی از جراحی های پرطرفدار در سراسر جهان است که مزایای این جراحی به قدری قابل توجه است که حتی افرادی که چربی متوسطی دارند نیز این روش را برای خوش اندام شدن انتخاب می کنند.

با بازنگری در تمام مزایا و معایب لیپوماتیک می توان گفت این بهترین راه کاهش وزن است زیرا با آسیب کمتری به پوست و بافت آن می توانید چربی را تخلیه کنید و مدت کوتاهی پس از عمل جراحی به زندگی قبلی خود بازگردید.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن:

لیپوساکشن یکی از جراحی های لاغری است اما با لیپوماتیک فرق می کند در لیپوساکشن با حرارت دادن از شر چربی های بدن خلاص می شوید بنابراین نمی توانیم دوباره از آن استفاده کنیم اما در لیپوماتیک چربی های موجود در بدن وجود دارد.

با حرکت فیزیکی حل می شود تا سلول ها زنده بمانند. بنابراین پس از تخلیه چربی با دستگاه های مخصوص، قابل استفاده مجدد خواهند بود.لیپوساکشن برای کاهش وزن استفاده نمی شود و برای اصلاح خطوط بدن با حذف توده های چربی ناخواسته استفاده می شود. اما به عنوان یک اطلاعات کلی، ۲ تا ۵ لیتر چربی به یکباره حذف می شود. بسته به ساختار بیمار، ممکن است تا ۱۰-۱۲ لیتر چربی استخراج شود.

بهترین کاندیدای لیپوماتیک چه کسانی هستند:

لیپوماتیک جراحی بسیار شخصی و منحصر به فردی است. بنابراین، افراد آن طور که می خواهند به دنبال این جراحی خواهند بود،

اگرچه نسبت به کانتورینگ بدن روشی کمتر پیچیده است، بهترین راه برای کاهش وزن ورزش است، در صورتی که نمی توانید چربی بدن خود را کاهش دهید، تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی شما نیز مهم خواهد بود

لیپوماتیک برای افراد مسن و کودکان مناسب نیست. اگر جوان هستید برای کاهش وزن رژیم بگیرید و ورزش کنید، بهترین سن برای لیپوماتیک ۳۰ تا ۵۰ سالگی است. این جراحی در سنین بلوغ توصیه نمی شود زیرا بدن در دوره رشد قرار دارد حتی در سنین بالا به دلیل پایین بودن خاصیت ارتجاعی پوست پس از جراحی کاهش می یابد.

شما باید از لیپوماتیک انتظارات معقولی داشته باشید زیرا بعد از لیپوماتیک باید عادت غذایی خود را تغییر دهید در غیر این صورت وزن بیشتری اضافه خواهید کرد.

یکی از مهم ترین شرایط لیپوماتیک عدم استفاده از داروی خاصی است.

این جراحی هرگز در دوران شیردهی مادر انجام نمی شود اگر از روش هایی مانند رژیم های غذایی و ورزش برای کاهش وزن یا از بین بردن چربی استفاده کرده اید اما به چیزی که می خواهید نرسیده اید بنابراین لیپوماتیک می تواند انتخاب خوبی باشد. تا چربی های موضعی بدن خود را از بین ببرید.

نحوه عملکرد دستگاه لیپوماتیک برای تخلیه چربی:

یکی از بهترین راه ها برای تخلیه و استخراج چربی از اندام ها لیپوماتیک است. که روشی مطمئن است و نتایج رضایت بخشی دارد و می تواند چربی را از بدن خارج کند. روش فنی لیپوماتیک به دلیل روشی که استفاده می شود متفاوت خواهد بود اما به طور کلی در روش های کانتورینگ بدن یک مبنا و هدف دارد.

از یک لوله کوچک به نام Canola foe برای استخراج چربی استفاده می گردد. این لوله به یک دستگاه مکنده متصل است که با ایجاد فشار منفی و مکش قوی منجر به استخراج قوی چربی از بدن می شود.

در این روش به علاوه حرکت ارتعاشی لوله که چربی را خرد می کند از امواج اولتراسونیک نیز استفاده می کنند. در نتیجه اتصال امواج به بافت چربی، سلول‌های چربی خرد شده و به مایع تبدیل می‌شوند، به این ترتیب استخراج آسان‌تر خواهد شد.

آیا لیپوماتیک خطرناک است؟

لیپوماتیک یکی از روش های کانتورینگ بدن است که خطرناک نیست اما به شما کمک می کند تا سالم تر شوید. تجمع انبوه چربی در بدن ممکن است شما را دچار بیماری هایی مانند کلسترول و کبد چرب کند که با استخراج این چربی کمتر در خطر ابتلا به این بیماری ها خواهید بود. با این حال، زیبایی اعتماد به نفس شما را در لیپوماتیک افزایش می دهد و هیچ دردی را احساس نمی کنید. با این حال، پس از انجام این جراحی سبک زندگی و ورزش بهتر و سالم تری داشته باشید تا همیشه زیبا و سالم بمانید.

در جلسات قبل از جراحی چه عواملی مطرح می شود؟

در جلسات اول پزشک بیشتر در مورد هدف شما و نتیجه ای که می خواهید در نهایت به آن برسید صحبت می کند. در این فرآیند بر اساس آزمایش‌های قبلی، جراح متوجه می‌شود که به چه دارویی حساسیت دارید و قبل و بعد از جراحی باید چه کاری انجام دهید.

آنها همچنین گزارش های پزشکی قبلی و رژیم غذایی شما را مطالعه می کنند، این عوامل به پزشک کمک می کند تا تمام حقایق را در نظر بگیرد و بهترین را برای شما انتخاب کند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برخی از متخصصان زیبایی بر این باورند که قبل از جراحی گرفتن برخی از تصاویر اولیه و نشان دادن قبل و بعد آن به بیمار ممکن است بسیار موثر باشد تا بتوانید بعد از جراحی جنبه بهتری از نتیجه واقعی داشته باشید اما قبل از جلسه جراحی این فرصت را دارید که تمام سوالات خود را بپرسید تا بتوانید پاسخ تمام سوالات خود را دریافت کنید.

این اطلاعات به شما کمک می کند تا زمان بهبودی آسان تری داشته باشید و روند بهبودی شما سریع تر و بهتر انجام شود. یکی از مهم ترین عوامل در لیپوماتیک دانستن تمام جنبه های مربوط به جراحی است که به شما کمک می کند تا استرس و اضطراب خود را قبل از جراحی کاهش دهید و فقط به نتیجه عالی که می گیرید فکر کنید.

عوارض لیپوماتیک چیست؟

عوارض جراحی های لاغری ناشی از اشتباهات پزشکان و عدم توجه به نکاتی است. این جراحی به خودی خود هیچ عارضه ای ندارد مگر اینکه یک عامل بیرونی این مشکل را ایجاد کند، عوارض موقتی جز جدایی ناپذیر هر جراحی زیبایی هستند برخی از معروف ترین عوارض لیپوماتیک عبارتند از:

عفونت محل برش خون، مرده‌گی و کبودی بعد از لیپوماتیک به دلیل استفاده از دارو که باعث انعقاد خون می شود، ایجاد می شود بهتر است قبل از لیپوماتیک در مورد داروی خاصی که باید بعد از جراحی استفاده کنید با پزشک مشورت کنید. افتادگی پوست می‌تواند منجر به عوارض جانبی لیپوماتیک شود، اگر از لباس فشرده استفاده نکنید.

جراحی لیپوماتیک چگونه انجام می شود؟

لیپوماتیک روشی جدید در جراحی های لاغری است، دستگاه دارای پمپ باد و ساکشن می باشد. کانولا یکی از قطعات دستگاه است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. پزشک محل مخصوص بافت چربی را ۲ تا ۵ میلی متر برش داده و کانولا را به لایه های چربی زیر پوست تزریق می کند.

که با ایجاد چرخش های دایره ای وارونه باعث کاهش بافت های چربی می شود. پمپ های کوچک روی کانولا چربی های کوچک را از بدن خارج می کند. کانتورینگ بدن دارای ۳ مرحله اصلی است: ابتدا فرد بیهوش می شود و نقطه مورد نظر استریل می شود، سپس نقطه ای را که از آنجا کانولا تزریق می شود برجسته می کنند سپس آن نقطه تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد تا از خونریزی زیاد جلوگیری شود.

در حین جراحی در نهایت تزریق کانولا با ایجاد مقداری لرزش، چربی با دقت جدا شده و توسط دستگاه استخراج می‌شود، در صورت نیاز به تزریق چربی و جایگزینی آن، سلول‌های چربی خالص می‌شوند تا بتوان از آن مجددا استفاده کرد تا بخیه شوند تا محل بخیه و پانسمان گردد

زمان نقاهت بعد از جراحی لیپوماتیک:

زمان نقاهت بعد از جراحی زمان زیادی طول نمی کشد و بیشتر ۱ هفته طول نمی کشد. ورزش هایی که در اینجا ثابت شده اند می توانند به شما کمک کنند تا نتیجه بهتری بگیرید: بعد از جراحی مدتی پیاده روی کنید اما تمرینات سنگین انجام ندهید رژیم غذایی بعد از لیپوماتیک به قدری مهم است که باید بعد از جراحی رژیم غذایی خود را تغییر دهید در غیر این صورت سودی  نخواهید داشت اگر لیپوماتیک را انجام می دهید نباید ۷۲ ساعت بنشینید استفاده از لباس فشرده را فراموش نکنید تا از افتادن پوست جلوگیری کند.

بهداشت ناحیه جراحی را رعایت کنید و آن را تمیز کنید. بعد از ۲ روز از جراحی دوش بگیرید اما تا چند هفته استخر نروید در حالی که خواب هستید بدن خود را کشش ندهید. قبل از لیپوماتیک (دو هفته پیش) مصرف مکمل های گیاهی یا ویتامین ها را متوقف کنید. قبل از لیپوماتیک مصرف داروهای رقیق کننده خون و مسکن را متوقف کنید (دو هفته قبل)

چه تفاوت هایی بعد از جراحی لیپوماتیک وجود دارد:

نتایج لیوماتیک کاملاً واضح و قابل مشاهده است، حتی پس از گذشت مدت کوتاهی از جراحی می توانید نتایج را مشاهده کنید. چربی کاملاً از بین می رود و پوست در حال افتادن به نظر می رسد. اگر از لباس استفاده می کنید نگران افتادگی پوست خود نباشید، قسمت کامل آن را از بین خواهید برد. نتایج بعد از جراحی دائمی است در صورتی که غذای سالم بخورید ورزش و زندگی سالم را فراموش نکنید

لیپوماتیک در چه مناطقی انجام می شود؟

لیپوماتیک تقریباً در هر ناحیه ای قابل استفاده است، در هر ناحیه ای که ناراحتی و افتادگی وجود دارد بسته به روانکاری منطقه و تراکم بافت های چربی اعمال می شود. باسن، ساق پا، قسمت داخلی ران، بازوها، سینه و شکم رایج ترین نواحی لیپوماتیک هستند.

تغذیه

بعد از جراحی لیپوماتیک باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. به توصیه پزشک از مصرف نمک یا روغن خودداری کنید. با اطلاع پزشک می توانید نمک و روغن بسیار کمی مصرف کنید. برای محافظت از بدنی که پس از لیپوماتیک به دست آورده اید، باید به توصیه های تغذیه ای که پزشکتان داده است توجه کنید.

فعالیت های بدنی

درد جزئی در ناحیه ممکن است پس از جراحی لیپوماتیک تجربه شود. معمولاً بیمار می تواند در همان روز مرخص شود. می توانید مشاغل خاصی را در همان روز از سر بگیرید. پزشکان به بیماران هشدار می دهند که ۷ تا ۱۰ روز برای ورزش صبر کنند.

در این مدت می توانید ورزش ها و ورزش های سبک انجام دهید. همچنین می توانید در طول روز پیاده روی کنید. کسانی که می خواهند شنا کنند باید حداقل ۱۵ روز بعد از لیپوماتیک صبر کنند. در پایان ۱۵ روز می توانید در فعالیت های شنای خود نیز شرکت کنید. فراموش نکنید که برای فعالیت هایی مانند آب گرم یا سونا باید حداقل یک ماه صبر کنید.

در پایان

جهت مشاوره  در امور زیبایی تناسب اندام و لیپوماتیک می توانید همه روزه  با دکتر حسینی نژاد در اهواز درتماس باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 2 =