اگر به بینی ایده آل خود بسیار نزدیک هستید و فقط ظاهری ناراحت کننده در نوک بینی یا سوراخ های بینی دارید، یک مداخله جراحی جزئی با استفاده از فناوری مدرن برای رفع مشکل شما کافی است. تیپ پلاستی، یعنی جراحی زیبایی نوک بینی، می تواند به شما کمک کند تا در مدت زمان کوتاهی به راحتی تغییر را تجربه کنید.

در این نوشتار از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین جراح بینی و متخصص در تیپ پلاستی در استان خوزستان به بررسی جراحی تیپ پلاستی می پردازیم.

تیپ پلاستی چیست؟

نوک بینی برجسته ترین و قابل رویت ترین قسمت بینی است و گاهی اوقات می تواند تنها قسمتی باشد که بیشتر شما را آزار می دهد. به خصوص اگر نوک پیازی، نوک آویزان، نوک پهن، سوراخ های بینی پهن، عدم تقارن سوراخ های بینی و غیره دارید.

نوک بینی از غضروف ها، ماهیچه ها، بافت های فیبری، حداقل چربی و لایه های پوست ساخته شده است. تمام محفظه ها را می توان با جراحی پلاستیک نوک بینی اصلاح، بهبود و تعریف کرد.

در مقایسه با جراحی زیبایی بینی واقعی، جراحی نوک بینی آسان تر، سریع تر و زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است. در طی یک عمل رینوپلاستی کامل، کار اضافی روی استخوان‌ها و غضروف‌های بینی در ناحیه پل باعث تورم، خونریزی و کبودی بیشتر می‌شود، بنابراین درد و زمان بهبودی بیشتر از جراحی تیپ پلاستی است.

جراحی تیپ پلاستی را می توان با بی حسی موضعی یا آرام بخش انجام داد و حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.

تیپ پلاتی مانند جراحی زیبایی بینی با یک برش کوچک روی پوست در بین سوراخ های بینی شروع می شود. بالا آمدن پوشش پوست بلافاصله پس از نمایان شدن غضروف های نوک و سایر ساختارهای نوک متوقف می شود.

غضروف‌های نوک پیازی را می‌توان کوتاه کرد تا نوک باریک‌تر و بلندتر مشخص‌تری داشته باشد، سوراخ‌های بینی را می‌توان برای سوراخ‌های بینی باریک‌تر و متقارن‌تر باریک کرد، همچنین می‌توان پوست ضخیم را برای تعریف بیشتر تضعیف کرد.

در صورت وجود انحراف سپتوم در ناحیه نوک، سپتوپلاستی را نیز می توان به راحتی در طی جراحی نوک پلاستی انجام داد.

کاندیدای مناسب جهت انجام تیپ پلاستی

تیپ پلاستی را می توان برای ظاهر بهتر به نوک بینی و رفع مشکل موجود در بیماران بدون بینی بزرگ، بدون مشکل در ساختار استخوان در طرفین بینی، ناحیه سپتوم در وسط بینی و برآمدگی بینی صاف و فقط مشکل در نوک بینی اعمال کرد.

افراد ذیل کاندید مناسبی برای عمل نوک بینی هستند:

√ افرادی که از ظاهر نوک بینی خود ناراضی هستند.

√ نوک بینی فرد افتاده است.

√ نوک بینی بیش از حد بزرگ یا کوچک است.

√ سوراخ های بینی نامتقارن است.

√ فرد دارای یک نوک بینی پهن و گرد است.

√ نوک بینی نامتقارن است.

√ کلوملای بینی حالت آویزان دارد.

√ سوراخ های بینی بیش از حد گشاد است.

نتایج جراحی تیپ پلاستی به شکل زیر قابل رویت است:

  • نازک شدن نوک بینی،
  • بلند کردن نوک بینی،
  • تغییر زاویه نوک بینی،
  • جلو بردن نوک بینی،
  • اصلاح تغییر شکل سوراخ های بینی
  • از بین بردن قسمت های اضافی در بال های بینی،
  • اصلاح مشکلات نوک بینی در بیمارانی که قبلاً جراحی بینی انجام داده اند.

انتخاب پزشک

در عمل های زیبایی باید مشخصات فیزیکی، سن، انتظارات، ساختار آناتومیکی و مشکلات سلامتی موجود بیمار را به دقت ارزیابی کرد و مناسب ترین روش را انتخاب کرد. عمل باید کاملاً مختص بیمار باشد. به خصوص در جراحی بینی، باید با یک جراح پلاستیک که رویکرد زیبایی شناختی جامع را برای صورت اتخاذ می کند، مشورت کنید تا بتواند ساختار عملکردی بینی را اصلاح کند.

دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، بهترین جراح  در زمینه رینوپلاستی و تیپ پلاستی با در نظر گرفتن موارد فوق الذکر بهترین مشاور برای شما در این زمینه است.

مواردی که قبل از جراحی باید در نظر گرفته شود

قبل از عمل، بیمار باید جراح و متخصص بیهوشی را که جراحی را انجام می دهد، از تمام جزئیات مربوط به داروهای موجود و وضعیت سلامت عمومی خود مطلع کند. قبل از عمل، باید جراح خود را از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی، تب، سرفه، گلودرد، درد شکم، آنفولانزا، سرماخوردگی، تبخال که ممکن است داشته باشد مطلع کند. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، دمنوش‌های گیاهی، روغن ماهی را متوقف کنید و از مصرف داروهای گیاهی خاص یک هفته قبل از عمل خودداری کنید. به شما توصیه می شود ۲ تا ۳ هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را محدود کنید زیرا سیگار تأثیر منفی بر روند بهبودی دارد. این عمل بدون توجه به دوره قاعدگی بیماران زن برنامه ریزی می شود.

ریکاوری و مراقبت های بعد

مسائلی که باید بعد از جراحی نوک بینی و روند بهبودی در نظر گرفت:

جراحی نوک بینی در مقایسه با سایر عمل های بینی، جراحی کمی آسان تر با دوره نقاهت کوتاه تر است. بیمار می تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد.

به شما توصیه می شود بعد از انجام نوک بینی از اسپری بینی برای تمیز کردن و مرطوب کردن داخل بینی استفاده کنید. با استفاده از کمپرس سرد، تورم به سرعت در عرض ۲ روز شروع به فروکش می کند. پس از روز هفتم، فرد می تواند به راحتی فعالیت های تجاری خود را از سر بگیرد. از دست دادن حس در بینی ممکن است تا ۱ یا ۲ ماه دیگر ادامه یابد. بهبودی سریع در ۳ ماه اول و بهبودی کامل در ۶ تا ۱۲ ماه حاصل می شود.

نکاتی که بعد از عمل تیپ پلاستی باید رعایت شود عبارتند از:

* استفاده از کمپرس آب سرد جهت کاهش ورم و تورم

* خودداری از بلند کردن اجسام سنگین

* قرار دادن سر به سمت بالا

* خودداری از قرار گرفتن در معرض نور خورشید

* پرهیز از تخلیه بینی با شدت

* پرهیز از تنفس های شدید که موجب بسته شدن سوراخ های بینی شود.

* اجتناب از خارش، مالش و دستکاری بینی

* پرهیز از استعمال دخانیات و مصرف الکل

* مصرف مواد غذایی سبک، نرم و فیبردار

دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین جراح بینی در استان خوزستان اینگونه به سوالات متداول شما پاسخ می دهد.

چگونه می توانم بفهمم که نیاز به جراحی بینی کامل دارم یا نوک پلاستی؟

دکتر حسینی نژاد در طول مشاوره بینی شما را معاینه می کند و همچنین داخل بینی شما را با دوربین بررسی می کند. او بر این اساس شما را برای بهترین نتایج توصیه می کند.

با جراحی نوک پلاستی به چه چیزی می توانم دست پیدا کنم؟

نوک پیازی را می توان تعریف کرد

نوک افتادگی را می توان بلند کرد و پشتیبانی کرد

سوراخ های بینی پهن تر را می توان باریک کرد

برجستگی های خفیف روی پل غضروف را می توان کوتاه کرد

تنفس را می توان بهبود بخشید

نوک می تواند نوک تیزتر و باریک تر باشد

با جراحی تیپ پلاستی چه کارهایی نمی توان انجام داد؟

قوز پشتی و استخوان پهن بینی نیاز به جراحی زیبایی بینی با بیهوشی عمومی دارد

بینی کج

عدم تقارن در پشت استخوانی یا غضروفی

حداقل سن جراحی بینی چقدر است؟

برای انجام هر گونه جراحی بینی باید حداقل ۱۸+ سال سن داشته باشید

چه زمانی می توانم نتایج نهایی خود را بعد از جراحی ببینم؟

پس از جراحی نوک پلاستی، اکثر تورم در عرض ۴-۶ هفته از بین می رود و نتایج ظاهر می شود اما نتایج نهایی در ۹-۱۲ ماه برطرف می شود.

آیا اسکار تیپ پلاستی با اسکار جراحی بینی متفاوت است؟

تیپ پلاستی با همان برش جراحی زیبایی بینی انجام می شود تا جای زخم یکسان باشد.

ورم و کبودی بعد از جراحی چقدر طول می کشد تا بهبود یابد؟

تورم و کبودی‌هایی که در روش‌های قبلی در جراحی‌های زیبایی بینی بسیار زیاد بود، امروزه به لطف تکنیک‌هایی که امروزه استفاده می‌شود، بسیار کمتر دیده می‌شود. اقدامات احتیاطی در حین جراحی، اعمال بدون استفاده از تامپون، ماسک های خنک کننده بعد از عمل روش های بسیار موثری برای پیشگیری یا به حداقل رساندن تورم و کبودی هستند. هرگونه تورم و کبودی که ممکن است بسته به ساختار بافتی بیمار و حساسیت یا عدم حساسیت آنها علیرغم تمام اقدامات احتیاطی ایجاد شود، پس از حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز کاملا برطرف می شود.

آیا پلاستیک نوک بینی باعث از بین رفتن حس بویایی می شود؟

محل عمل از قسمتی که بینی عملکرد بویایی خود را انجام می دهد دور است. به عبارت دیگر هیچ مداخله ای اعم از برش و غیره در آن ناحیه انجام نمی شود بنابراین این عمل تاثیری بر عملکرد بویایی ندارد.

کلام آخر

جراحی تیپ پلاستی بینی، یک عمل جراحی زیبایی بینی است که تنها ظاهر نوک بینی را اصلاح می کند. اگرچه تیپ پلاستی جزیی از جراحی رینوپلاستی است، اما برخی بینی ها دارای نوک بینی پهن، بزرگ به همراه با عدم تقارن هستند و مشکلاتی در ساختار استخوانی ندارند. در چنین شرایطی بیمار می تواند به عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی را انجام دهد. به طورکلی جراحی نوک بینی آسان تر، سریع تر و زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است. اگرچه تغییر در این جراحی کمتر است، اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب بهتر است به دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، بهترین جراح بینی در استان خوزستان مراجعه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + پنج =