ابدومینوپلاستی برای اصلاح چربی و پوست‌های اضافی شکم است در این جراحی زیبایی، پزشک با ایجاد  برش‌هایی مقدار زیادی چربی و پوست اضافی از شکم حذف می کند،  ابدومینوپلاستی به دلیل سفت شدن و صاف به نظر رسیدن شکم با نتایج منحصربه‌فردی همراه است و به همین دلیل نزد افراد (خانم ها و آقایان) محبوبیت بالایی دارد.

در این مقاله از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد به بررسی اینکه آیا بلافاصله بعد از سزارین امکان ابدومینوپلاستی وجود دارد یا خیر، می پردازیم.

در دوران بارداری به دلیل اضافه وزنی که مادر پیدا می کند اندام بهم می ریزد و همین موضوع باعث می شود تا برخی از خانم‌ها که قبل از بارداری هم اضافه وزن، چربی شکم و افتادگی داشتند به فکر ابدومینوپلاستی می افتند.

سوالی که برای این دسته از خانم ها مطرح می گردد این است که آیا همزمان با سزارین امکان انجام ابدومینوپلاستی هم وجود دارد؟

جراحی ابدومینوپلاستی همراه با زایمان سزارین

حاملگی مکرر معمولاً منجر به شل و افتاده شدن پوست زیر شکم و تجمع چربی اضافی می شود، دلیل اصلی که بانوان درخواست انجام همزمان سزارین و ابدومینوپلاستی را دارند این است که یک بار اتاق عمل رفتن، بیهوش شدن  و درد و عوارض کمتر را تجربه کنند اما باید گفت که معایب این کار از مزایای آن بیشتر است.

پس بهتر است که بانوان محترم  اجازه دهند حداقل ۶ ماه تا یک سال از سزارین بگذرد و سپس برای برداشتن چربی های اضافی شکم و سفت کردن پوست آن اقدام نمایند تا امکان بروز خطرات مختلف برای بیمار کاهش یابد.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین هستند؟

  • خانم هایی که قصد بارداری مجدد ندارند.
  • افرادی که چربی اضافه در ناحیه شکم آن ها محدود باشد.
  • افرادی که اضافه وزن نداشته باشند.
  • افرادی که بیماری و مشکل خاصی در دوران بارداری و در حین زایمان نداشته باشند.

مزایای انجام همزمان جراحی ابدومینوپلاستی با زایمان سزارین

مهم ترین مزایایی که انجام ابدومینوپلاستی همزمان با زایمان سزارین دارد می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • دوره بهبودی و دوره نقاهت جراحی زیبایی شکم و زایمان سزارین در یک مرحله انجام می شود؛ در واقع به نوعی شما با یک تیر دو نشان زده اید
  • ایجاد برش در ناحیه پوست در یک مرحله: در طی عمل سزارین برش هایی زیر شکم افراد انجام می شود که جنین از آن مجرا خارج شود. همین برش ها کانالی می شود در جهت این که پوست اضافی زنان بعد از زایمان برداشت شود. بنابراین بعد ها نیازی نیست که دوباره برش هایی در نواحی شکمی زنان ایجاد شود.
  • فقط یکبار برای عمل بیهوش می‌شوید.
  • هزینه شما کمتر خواهد بود.

عوارض ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین

ترکیب این دو جراحی به صورت همزمان، خطرات قابل ملاحظه ای مانند عفونت، خونریزی، نیاز تزریق خون دارد، برخی از از عوارض اشاره خواهیم کرد:

  • سزارین و ابدومینوپلاستی هر دو جز جراحی های تهاجمی هستند و انجام دو جراحی با هم ریسک به خطر افتادن سلامتی بیمار و عوارض جانبی جراحی را به شدت بالا می برد.
  • خانم ها بعد از انجام سزارین دچار مشکلات زیادی از جمله درد بعد از جراحی می شوند. انجام عمل زیبایی شکم و سزارین به صورت همزمان درد بعد از جراحی را به شدت افزایش می دهد.
  • خونریزی: بارداری به خودی خود باعث به هم خوردن تعادل مایعات بدن می‌شود و این می‌تواند خطر خونریزی را در حین سزارین افزایش دهد. همراه شدن این عمل با ابدومینوپلاستی می‌تواند باعث افزایش احتمال این خطر شود.
  • یافتن جراح مناسب: همچنین موضوع یافتن یک جراح پلاستیک باتجربه که با انجام عمل جراحی زیبایی شکم بلافاصله پس از سزارین موافقت کند نیز کار آسانی نیست. به خاطر داشته باشید که در حین زایمان ممکن است هر اتفاقی بیفتد، و در نتیجه، برنامه‌ریزی‌ها آنطور که دلخواه شماست پیش نرود.
  • عفونت: ابدومینوپلاستی به طور طبیعی احتمال عفونت کمی دارد؛ اما همراه شدن این روش با سزارین با توجه به میزان زخم قابل توجهی که در مجموع این دو روش ایجاد می‌شود می‌تواند احتمال عفونت را افزایش دهد.
  • نتیجه ضعیف نتایج ابدومینوپلاستی وقتی به طور مجزا انجام می‌شود بهتر خواهد بود. ممکن است به دلیل شرایط بارداری معده به شکل طبیعی خود نباشد. رحم شما در این زمان متورم و بزرگ شده است و سفت شدن ماهیچه‌ها به طور دقیق قابل تشخیص نیست. جابه‌جایی مایعات در زمان بارداری وضعیت بافت‌های داخل شکم شما را با تغییرات زیادی همراه می‌کند. پزشک در لحظه عمل مجبور است با توجه به وضعیت آن لحظه بدن شما عمل زیبایی را انجام دهد؛ اما بعد از دوره نقاهت که اندام‌های داخلی شکم شما به حالت عادی خود برمی‌گردند ممکن است نتایج عمل آن‌طور که انتظار دارید نشود.

در این مقاله به بررسی کامل انجام عمل ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین پرداختیم و مزایا و معایب آن را شرح دادیم، اگر به فکر انجام عمل ابدومینوپلاستی بعد از سزارین هستید، حتما با یک پزشک متخصص و باتجربه مشورت کنید تا متوجه شوید که آیا معیار‌های لازم برای انجام این جراحی را دارید یا خیر، برای مشاوره بیشتر در خصوص ابدومینوپلاستی و آگاهی از زمان مناسب برای انجام آن می توانید به کلینیک دکتر حسینی نژاد مراجعه فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =