افزایش سن، عوامل ژنتیکی، بارداری، ماستکتومی، بیماری و علل دیگر باعث شود که ظاهر سینه زنان مطلوب آنها نباشد و از آنجا که بانوان به طور ذاتی گرایش به زیبایی دارند این عامل ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس در آنان شود بنابراین با استفاده از جراحی های زیبایی سینه و استفاده از پروتز سعی  شکل‌ دهی مطلوب به سینه دارند در این روش یک سیلیکون یا ژل واجد شرایط از طریق برش ایجاد شده در اطراف سینه وارد بافت سینه می ‌شود و به آن شکل یا فرم دلخواه می ‌دهد.

گاهی برخی از خانم ها پس از جراحی زیبایی سینه، جابه جایی پروتز سینه را تجربه می کنند، به این صورت که پروتز در موقعیت مناسب اولیه، قرار ندارد. این جابه جایی به مروز زمان و بر اثر عوامل مختلفی مانند جمله جایگذاری اشتباه اولیه، انتخاب پروتزهای خیلی بزرگ، مشکلات پوستی در سینه و جاذبه صورت می گیرد.

اگر قصد انجام پروتز سینه دارید و نگران جابجایی پروتز هستید در این مقاله از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی سینه و بهترین جراح پلاستیک در اهواز و استان خوزستان به این موضوع می پردازیم و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم.

علت جابه جایی پروتز سینه چیست؟

برخی از علل رایج جابه‌جایی پروتز سینه را بررسی می‌کنیم:

  • با گذشت زمان، پروتز سینه به علت تغییرات طبیعی بدن همچون تغییرات وزن، تغییر شکل بافت پستان یا حوادث ممکن است که جا به جا شود.
  • ضربه و تروماهای قوی به ناحیه سینه ممکن است باعث جابه‌جایی پروتز شوند. این شامل ضربه‌های ورزشی، تصادفات و سایر حوادث می‌شود.
  • استفاده طولانی‌ مدت از پروتز سینه ممکن است منجر به تغییر در موقعیت و شکل آن شود. پروتز به علت فشارهای مداوم، جابه‌جا شده و یا شکل آن ها قابل تغییر است.
  • برخی از عوارض پس از جراحی، مانند تشکیل کپسول اطراف پروتز و یا وجود برخی از مشکلات مانند آسیب بافت های سینه یا بیماری های مرتبط با پستان منجر به جابجایی ها شود.

نشانه های جا به جایی پروتز

اینکه سینه های شما نسبت به ماه های اول پس از عمل کمی افتادگی داشته باشد، طبیعی است و به عنوان جا به جایی نمی توان در نظر گرفت. در واقع نشانه ای است که بدن شما به پروتز سازگار شده است اما اگر جابه جایی پروتز در سینه فراتر از انتظار، طبیعی نیست. از علائم جابه جایی می توان به چنین مواردی اشاره کرد:

▪ سینه هایی که پس از جراحی کاملا متقارن بوده اند؛ اما پس از گذشت مدتی از جراحی کاملا ظاهری نامتقارن دارند.

▪ پروتزهایی که خیلی به سمت بالا یا خیلی به سمت پایین جا به جا شده اند.

▪ نوک سینه در جهت های بالا یا پایین قرار گرفته اند.

▪ زمانی که هنگام نشستن یا ایستادن احساس راحتی ندارید.

▪ احساس درد، فشار، تنگی، خارش یا ناراحتی در اطراف پروتز از نشانه هایی است که افراد بعد از جا به جایی احساس خواهند کرد.

جابه جایی پروتز سینه چه مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند؟

یکی از مهمترین مشکلاتی که جابه جایی پروتز سینه برای افراد ایجاد می‌کند، درد شدید است. این درد ناشی از فشار و کشیدگی بافت‌ های سینه می‌شود.

اگر جابه‌جایی پروتز به طور ناگهانی انجام شود، عوارض شامل خونریزی، عفونت، تشکیل اسکار، تشکیل ترشحات مایع و تجمع آن ها نیز به عنوان سایر مشکلات به مرور زمان در افراد رخ می‌دهد. پستان های بانوان از اندام های بسیار حساس هستند و برای اینکه دچار همچین عوارضی بعد از جراحی نشوید، حتما باید به بهترین جراح پروتز سینه مراجعه نمایید دکتر سید صاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی زیبایی سینه و بهترین جراح پلاستیک در استان خوزستان بهترین جراحی را بدون عوارض جانبی برای شما زیباجویان انجام می دهد.

انواع جابجایی پروتز سینه

پروتز سینه ممکن است در جهت‌های مختلفی جابجا شده و ممکن است این مشکل در یک سینه یا هر دو سینه رخ دهد. انواع جابه جایی پروتز سینه را در این نوشتار از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی زیبایی سینه بررسی خواهیم کرد.

انواع جابجایی پروتز سینه عبارت موارد ذیل است:

جابجایی جانبی

در این جابجایی پروتز سینه به سمت زیر بغل می‌لغزد و باعث ایجاد ناراحتی برای فرد خواهد شد.

👈 پایین آمدن پروتز

پروتز معمولا بعد از افزایش سایز سینه کمی دچار افتادگی شود؛ اما اگر پروتز سینه پایین بیاید به این معناست که بیش از حد انتظار دچار افتادگی شده و نوک پستان روی لبه‌ی بالایی پروتز قرار می‌گیرد، افتادگی و بزرگی سینه ها معمولا با ماموپلاستی و لیفت سینه برطرف می شود.

👈 بالا رفتن پروتز

در ابتدا و بلافاصله به دلیل سفتی عضله‌ی سینه‌ای (پکتورال) و کشیدگی پوست پروتز ها بالا هستند؛ اما اگر چند ماه بعد از جراحی، پروتز کمی پایین نیاید، پروتز دچار مشکل بالا بودن است و قسمت بالای سینه به طور غیر عادی پر و برجسته خواهد بود.

👈 سیماستیا

سیماستیا وضعیتی است که در آن فاصله‌ی بین دو پستان به خاطر برش بیش از حد یا استفاده از پروتز خیلی بزرگ دچار مشکل می‌شود و یا ناپدید می‌گردد.

👈 انقباض کپسولی

انقباض کپسولی به وضعیتی گفته می‌شود که در آن اسکاری بزرگ در اطراف یک یا هر دو پروتز باعث می‌شود که سینه‌هایتان بدشکل و نامتقارن شوند.

ترمیم جابجایی پروتز سینه

جابجایی پروتز سینه را می‌توان ترمیم کرد که شامل مراحل مختلفی است و این مراحل عبارتند از:

پزشک متخصص ابتدا با بررسی وضعیت پروتز و موقعیت آن در بافت سینه، علت جابجایی را تشخیص می‌دهد و نیازمندی‌ها و مشکلات را بررسی می‌کند.

در بعضی موارد، پروتز سینه ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشد تا به موقعیت مناسبی برگردد. این امر توسط پزشک انجام می‌شود.

گاهی ایجاد تغییرات در نوع یا اندازه لباس یا استفاده از لباس‌های ویژه مانند سوتین‌های خاص می‌تواند به جا انداختن پروتز و جلوگیری از جابجایی مجدد آن کمک کند.

در برخی موارد، پروتزهای قدیمی با ایمپلنت جدید تعویض می‌شوند تا شکل و اندازه یکنواخت و متناسب تری ایجاد شود. به این عمل جراحی تعویض پروتز سینه می گویند.

نتیجه گیری

جابه‌ جایی پروتز سینه یکی از مشکلات تقریبا نادر است که برای برخی از بانوان بعد از چندین روز یا چندین سال رخ می‌دهد. به طور کلی نمی‌توان از بروز این مسئله پیشگیری کرد اما به هر حال با برخی از مراقبت ها می‌توان احتمال پیدایش این مشکل را به حداقل رساند. برای اینکه پروتز سینه در بافت پستان شما جابه جا نشود، حتما جراحی نزد بهترین جراحان انجام دهید از بهترین متخصص کمک بگیرید و تمامی نکات مراقبتی را برای حفظ پروتزها انجام دهید. دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی زیبایی سینه و از بهترین جراحان پلاستیک، با یک مشاوره اطلاعات لازم را در اختیار شما زیباجوی عزیز قرار می دهد تا ایده آل ترین تصمیم را بگیرید و یک جراحی عالی بدون عوارض را تجربه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + یازده =