پس از انجام ماموپلاستی، بیماران باید درد را به عنوان بخشی از روند بهبودی، مدیریت کنند. جراحی، از هر نوعی، می تواند ناتوان کننده و دردناک باشد و درد پس از عمل که یک نگرانی رایج است که اغلب می تواند هیجان نتایج جراحی را تحت الشعاع قرار دهد. با این حال، با دانش و ابزار مناسب می توان ناراحتی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

پس از جراحی زیبایی سینه، درد یک پاسخ طبیعی بدن به ضربه جراحی و تنظیمات بافتی ناشی از این عمل است. این ناراحتی به دلیل آسیب بافتی، قرار دادن ایمپلنت و واکنش های التهابی بدن رخ می دهد. بسیاری از زنان نگران این هستند که چگونه در روزها و هفته های بعد ازجراحی زیبایی سینه خود با درد کنار بیایند. خوشبختانه، تعدادی روش برای کمک به مدیریت درد پس از جراحی ماموپلاستی وجود دارد تا بیماران بتوانند در حین بهبودی تا حد امکان راحت باشند.

دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی پلاستیک و بهترین متخصص جراحی سینه در استان خوزستان، در مشاوره های قبل و بعد از جراحی روش های کاهش درد بعد از ماموپلاستی را به شما زیباجویان عزیز آموزش می دهد.

درد و بهبودی چقدر طول خواهد کشید؟

بیشتر بیماران از دو تا چهار روز پس از جراحی، بدترین بخش درد خود را تجربه می‌کنند، در این مرحله باید هر روز متوالی متوجه کاهش ناراحتی خود شوند. در واقع، شما باید متوجه تسکین ناگهانی بسیاری از دردهای پس از جراحی خود در حدود پایان هفته اول بهبودی خود شوید. احساس درد به جای درد شدید و تیز بسیار شایع تر است. اکثر بیماران متوجه می شوند که می توانند در سخت ترین بخش بهبودی خود استراحت کنند تا برخی از ناراحتی های عمومی را کاهش دهند.

روند بهبودی کامل شما می تواند چندین هفته طول بکشد، اما بر اساس شرایط جراحی و شخصی شما خواهد بود. اکثر بیماران می توانند انتظار داشته باشند که بهبودی بین یک تا دو هفته طول بکشد و در این مدت استراحت و آرامش لازم است. طبق تشخیص جراح پلاستیک، تا چند روز نمی توانید به سر کار خود بازگردید، اما اکثر بیماران می توانند ظرف ۱۰ روز به محل کار خود برگردند.

آمادگی قبل از عمل

اولین روش برای مدیریت درد این است که از قبل برای آن آماده شوید. قبل از روز جراحی، بیماران می توانند با جراح خود در مورد آنچه در مورد درد و میزان درد خود انتظار دارند صحبت کنند. مشاوره قبل از عمل می تواند به بیماران کمک کند تا برای ناراحتی پیش رو آماده شوند که می تواند به آنها کمک کند در طول دوره بهبودی آرام و متمرکز بمانند.

دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، بهترین جراح زیبایی سینه در استان خوزستان، ایده آل ترین مشاوره در زمینه مدیریت درد را به شما می دهد و با دکتر حسینی نژاد یک دوره نقاهت آرام و بدون دغدغه را سپری خواهید کرد.

داروهای تجویزی

بسیاری از جراحان برای بیماران خود داروهای مسکن را برای استفاده پس از جراحی تجویز می کنند. داشتن نسخه در دسترس می تواند آرامش خاطری را برای بیماران فراهم کند زیرا می دانند که می توانند درد پس از عمل خود را مدیریت کنند. بیماران باید دستورالعمل های دوز دارو را که توسط پزشک ارائه شده است رعایت کنند تا از عوارض جلوگیری کنند.

تکنیک های درمانی

از پدهای حرارتی و کیسه های یخ می توان برای کاهش درد و کاهش تورم استفاده کرد. به طور کلی، کیسه های یخ بهترین گزینه برای ۲۴ ساعت اول پس از جراحی هستند، زیرا می توانند به بی حس کردن ناحیه و کاهش تورم کمک کنند. پس از ۲۴ ساعت اول، می توان از پدهای حرارتی برای کمک به افزایش جریان خون و بهبودی استفاده کرد.

هنگام استفاده از کمپرس سرد، با قرار دادن کیسه یخ در یک پارچه یا استفاده از کیسه های سرد مخصوص، از تماس مستقیم پوست خودداری کنید. به طور معمول، برای جلوگیری از سرمازدگی یا آسیب پوست، یک برنامه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای با یک ساعت استراحت بین آن ها توصیه می شود. در حالی که این احساس در ابتدا می تواند کمی تکان دهنده باشد، بسیاری از بیماران احساس می کنند تسکین کمپرس سرد به سرمای اولیه می ارزد.

استراحت مناسب و لباس های حمایتی

پس از ماموپلاستی، بدن ترمیم و جوان می شود و خواب کافی و استراحت را ضروری می کند. سوتین‌ها و لباس‌های فشرده‌کننده بعد از عمل نه تنها از سینه‌های تازه بزرگ‌شده حمایت می‌کنند، بلکه حرکات غیر ضروری را نیز به حداقل می‌رسانند که می‌تواند منجر به درد شود. لباس‌های تخصصی گردش خون را تقویت می‌کنند، تورم را کاهش می‌دهند و سینه‌ها را در موقعیت بهینه برای بهبودی نگه می‌دارند. به دنبال سوتینی باشید که تنفس، قابل تنظیم و بدون سیم باشد.

ماساژ و کشش

جراح، می‌تواند ماساژ ملایم و تمرینات کششی را برای کمک به تسکین گرفتگی و درد در ناحیه قفسه سینه انجام دهد. فیزیوتراپیست می تواند به راهنمایی بیماران از طریق تمرینات مناسب و ارائه توصیه هایی در مورد چگونگی جلوگیری از آسیب کمک کند.

هیدراته بمانید

همچنین برای بیماران مهم است که به طور مناسب هیدراته بمانند تا بهبودی را بهبود بخشند و خطر عوارض را کاهش دهند. هیدراتاسیون مناسب می تواند به دفع سموم از بدن کمک کند و به روند بهبودی کمک کند.

هیدراته ماندن باعث افزایش گردش خون بهینه و کمک به فرآیندهای درمانی طبیعی بدن می شود.

رژیم غذایی سالم

بیماران علاوه بر هیدراته ماندن، باید سعی کنند از یک رژیم غذایی متعادل و سالم نیز استفاده کنند. رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات و پروتئین بدون چربی می تواند به بهبودی کمک کند و خطر التهاب را کاهش دهد.

نکات و اقدامات احتیاطی اضافی

نقاط برش را از نظر قرمزی بیش از حد، ترشح غیرمعمول یا هرگونه نشانه عفونت کنترل کنید، زیرا تشخیص زودهنگام می تواند از عوارض جلوگیری کند. حرکات ملایم، به ویژه در روزهای اولیه پس از جراحی، می تواند فشار را بر روی محل جراحی به حداقل برساند. اجتناب از فعالیت‌های سنگین و بلند کردن اجسام سنگین برای جلوگیری از استرس غیرضروری بر بافت‌های در حال بهبودی ضروری است.

به طور کلی، مهمترین کاری که بیماران هنگام مدیریت درد پس از جراحی کوچک کردن سینه باید انجام دهند این است که به بدن خود گوش دهند و در صورت لزوم استراحت کنند. وقت گذاشتن برای استراحت و بهبودی می تواند به بیماران کمک کند تا سریعتر روی پاهای خود بازگردند. به بیماران توصیه می شود در صورت داشتن هرگونه نگرانی یا سوال در مورد مدیریت درد پس از عمل با جراح یا متخصص مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند.

سخن پایانی

در حالی که درد پس از عمل بخشی طبیعی از فرآیند است، با درمان‌های مناسب و اقدامات احتیاطی، می‌توان درد را به‌طور موثر مدیریت کرد و بهبودی آرام و راحت را تضمین کرد. هر قدمی که در جهت مراقبت مناسب برداشته می شود گامی برای لذت بردن از نتایج زیبای این روش است. مشاوره با یک جراح پلاستیک دارای مجوز بورد می تواند در ارزیابی انتظارات و دستیابی به نتایج مطلوب مفید باشد.

دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، دارای بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، انجام بیش از چند هزار عمل جراحی پلاستیک و زیبایی و چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی و داخلی، آشنا به  آخرین متدهای جراحی پلاستیک در دنیا یکی از برجسته ترین جراحان زیبایی و بهترین متخصص جراحی زیبایی سینه در استان خوزستان و ایران است می تواند مراقبت دلسوزانه و بسیار ماهر مورد نیاز شما را ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر امروز از وب سایت ما دیدن کنید!