معمولا افراد به دنبال بالا رفتن سن، کاهش وزن و بارداری شاهد تغییراتی در اندام خود هستند که بازوها هم از آن مستثنی نیستند و به دنبال موارد بالا دچار افتادگی بازو می شوند  که براکیوپلاستی (جراحی لیفت بازو) روشی است که با جراحی بافت اضافی را جدا می‌کند تا ظاهری سفت‌تر به بازوها بدهد. رفع افتادگی پوست بازو به روش های مختلفی قابل انجام است.

در این مقاله از سایت دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، فوق تخصص جراحی پلاستیک و از بهترین جراحان زیبایی در استان خوزستان،  تکنیک‌های مختلف لیفت بازو را توضیح می دهیم.

چه چیزی باعث افتادگی بازوها می شود؟

افتادگی پوست معمولا به دو دلیل اتفاق می افتد:

👈 اولین مورد از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست به دلیل افزایش سن است. از آنجایی که پوست توانایی تولید الاستین و کلاژن را در طول سال ها از دست می دهد، پوست اغلب ضعیف تر و شکننده تر می شود. هنگامی که پوست اضافی به اندازه کافی وجود داشته باشد، پشت بازو می تواند پوستی آویزان داشته باشد که از نظر زیبایی ناخوشایند است.

👈 یکی دیگر از دلایل افتادگی پوست بازو کاهش وزن است. اگر زمانی که اضافه وزن داشتید بازوهای حجیم داشتید و سپس برای لاغر شدن رژیم گرفتید و ورزش کردید، ممکن است پوست بازو آویزان شود زیرا دیگر هیچ لایه چربی برای حمایت از پوست وجود ندارد.

چگونه براکیوپلاستی می تواند کمک کند؟

در بسیاری از موارد، این مسائل را می توان با جراحی براکیوپلاستی که به عنوان جراحی لیفت بازو شناخته می شود، حل کرد. در حین عمل، جراح برداشتن پوست را انجام می دهد و پوست اضافی و چربی زیر جلدی را از بازوها خارج می کند. هدف از این عمل این است که به ناحیه بالای بازو ظاهری باریک و باریک‌تر بدهد.

کاندیدای مناسب برای جراحی لیفت بازو

به طور کلی، کاندیدای جراحی لیفت بازو دارای پوست و چربی اضافی در قسمت بالای بازو هستند. در حالی که هر بیمار متفاوت است، در اینجا به بررسی نوع بیمارانی که معمولاً به جراحی لیفت بازو علاقه مند هستند، می پردازیم.

 

بیمار کاهش وزن عظیم

برخی از رایج ترین داوطلبان جراحی لیفت بازو افرادی هستند که به سرعت وزن خود را کاهش داده اند. پس از کاهش وزن، اغلب پوست و چربی اضافی دارند که در برابر رژیم غذایی و ورزش معمولی مقاومت می کند. اگر افتادگی پوست عمدتاً در ناحیه بالای بازو قرار دارد، ممکن است جراحی لیفت بازو در نظر گرفته شود.

بیمار بالغ

افزایش سن یکی از دلایل رایج آویزان شدن پوست بازو است. خاصیت ارتجاعی پوست با کاهش تولید کلاژن و الاستین با افزایش سن کاهش می‌یابد و باعث می‌شود پوست اضافی در نواحی مختلف بدن از جمله بازوها ظاهر شود. هنگامی که یک بیمار دارای پوست آویزان بازویی است که ناشی از خاصیت ارتجاعی ضعیف است، لیفت بازو می‌تواند کمک کند که ناحیه بالای بازو سفت‌تر، سفت‌تر و خوش‌رنگ‌تر به نظر برسد.

بیمار مبتلا به چربی اضافی بازو

بسیاری از بیماران چربی اضافی را در بازوها ذخیره می کنند. این می تواند بدون در نظر گرفتن سن اتفاق بیفتد. عوامل رژیمی، هورمونی و ژنتیکی همگی می توانند بر محل ذخیره چربی فرد تأثیر بگذارند. اگر بیمار به وزن مناسبی رسیده باشد و در ناحیه بازوها چربی سرسخت داشته باشد، روش های شکل دادن به بازو مانند لیپوساکشن VASER یا جراحی لیفت بازو ممکن است یک گزینه باشد.

تکنیک های براکیوپلاستی

براکیوپلاستی یا لیفت بازو با تکنیک های متفاوتی اجرا می‌شود:

  • لیفت بازو با برش عمودی: پزشک برای انجام لیفت بازو، اقدام به ایجاد برش عمودی از زیر بغل تا ناحیه آرنج می‌کند. به این ترتیب می‌تواند ضمن برداشتن پوست اضافی در این ناحیه، چربی‌های همراه با پوست را برداشته و حجم بازو را کاهش دهد. بعد از این اقدام پوست به یکدیگر بخیه زده می‌شود تا دوران نقاهت طی شود.
  • لیفت بازو از زیربغل: زمانی که افتادگی پوست بیشتر در شرایطی خود نمایی کند که دست‌ها در کنار بدن قرار می‌گیرند و پوست اضافه تا آرنج دفرمگی ایجاد می‌کند، پزشک متخصص از لیفت در ناحیه زیربغل استفاده می‌کند تا ظاهر پوست را بهبود بخشد.
  • لیفت بازو ترکیبی: اگر افتادگی پوست شدید باشد و این افتادگی از نواحی زیربغل به میزان زیادی وجود داشته باشد، پزشک علاوه‌بر برش عمودی یک برش افقی در زیربغل ایجاد می‌کند. به این ترتیب پوست این ناحیه را برداشته و همه چیز را برای لیفت آماده می‌کند.

مراحل جراحی لیفت بازو

مشخص کردن خطوط برش

پزشک‌ ابتدا با کمک خطوطی که با خودکار یا ماژیک می‌کشند محل برش‌ها را مشخص می‌کنند این خطوط تا حد زیادی جراحی را تسهیل می‌کنند.

بیهوشی یا بی حسی

تزریق ماده‌ی بیهوشی یا بی حسی اولین کاری است که یک جراح انجام می‌دهد. انتخاب بین بیهوشی و بی حسی بر اساس سوابق پزشکی و روحی بیمار و صلاحدید پزشک انجام می‌شود.

برش

در این مرحله پوست‌های اضافی که در مرحله‌ی اول مشخص شده‌اند برداشته می‌شوند.  میزان، طول و الگوی برش‌ها را دکتر با توجه به ساختار بازوها و میزان افتادگی مشخص می‌کند. برش ممکن است در پشت بازو و یا داخل آن ایجاد شود و یا حتی ممکن است که از زیر بغل تا آرنج ادامه پیدا کند. وقتی چربی‌ها و پوست اضافی حذف شدند. بافت­های پشتیبان زیرین با کمک بخیه‌ها محکم سفت می‌شوند و به خوبی فرم می‌گیرند. جراحی بینی طبیعی یکی از جراحی های پرطرف دار زیبایی است.

بخیه

نخ بخیه هم می‌تواند جذبی باشد و هم غیر جذبی که اگر غیر جذبی بود یکی دو هفته بعد از عمل باید دکتر بخیه‌های آن را بکشد.

اقدامات قبل از جراحی لیفت بازو

▪ تست های آزمایشگاهی

▪ رادیوگرافی قفسه سینه

▪ تجویز داروهای خاص از طرف پزشک و یا کنترل دوز داروهای مصرفی

▪ قبل از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.

▪ از مصرف داروهایی مانند آسپرین ، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی پرهیز کنید زیرا باعث افزایش خونریزی میشوند.

مراقبت های بعد از جراحی براکیوپلاستی

این جراحی مانند سایر جراحی ها نیازمند رعایت یک سری نکات بعد از جراحی می باشد از جمله این نکات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

* معمولا چند ساعت بعد از عمل در صورت بهبودی حال عمومی مرخص خواهید شد.

* درد و تورم در ناحیه ی عمل شده وکل دست پس از جراحی کاملاً طبیعی است و ممکن است این تورم تا دو ماه زیاد باشد. و حتی تا شش ماه ادامه داشته باشد.

* دراین مدت دستهایتان را کم حرکت دهید تا بخیه های زیر بغل باز و کشیده نشود و قسمت برش جراحی بهترین ترمیم را داشته باشید.

* ۳ تا ۴ روز بعد از عمل برای ویزیت و تعویض پانسمان به مطب جراح مراجعه کنید.

* گن بازوهای خود را تا دوماه به صورت۲۴ ساعته بپوشید.

* از کارهای سنگین و ورزش  به مدت دوماه بپرهیزید.

* تا ۵ روز حمام نکنید.

* در این مدت از غذا های پروتئین دار، آب و آب میوه های طبیعی به منظور بازگردانی آب و مایعات بدن استفاده نمایید.

* دارو ها و آنتی بیوتیک های تجویز شده را به موقع مصرف نمایید.

* سعی کنید در روزهای اول پس از عمل بیشتر استراحت کنید.

عوارض پس از جراحی لیفت بازو

عوامل مختلفی مانند تبجر و تجربه پزشک در زمینه جراحی های زیبایی، انجام مراقبت های بعد از پس از عمل، تکنیک مورد استفاده و.. در میزان  رضایت شما از عمل جراحی و نیز حاصل شدن بهترین نتیجه با کمترین عوارض تاثیر گذار خواهد بود در جراحی لیفت بازو هم باید در انتخاب جراح خود دقت و توجه لازم را داشته باشید تا از  بعد از جراحی دچار عوارض نشوید، دکتر سیدصاحب حسینی نژاد، بهترین جراح پلاستیک و زیبایی در سطح استان خوزستان، می تواند یک براکیوپلاستی  بدون هیچ گونه عوارضی را برای شما زیباجویان رقم بزند.

در زیر به برخی از عوارض احتمالی اشاره خواعیم کرد:

  • خطرات بیهوشی، از جمله واکنش آلرژیک
  • خونریزی یا عفونت
  • لخته های خونی که ممکن است در نهایت منجر به حمله قلبی یا سکته مغزی و یا آمبولی ریه شود.
  • تجمع مایع زیر زخم
  • آسیب عصب حسی
  • تورم طولانی مدت
  • آسیب به بافت های زیرین مانند عضلات
  • عدم تقارن (ناهموار بودن) پوست
  • زخم ناخوشایند، ملتهب یا خارش دار
  • بر جای ماندن اسکار پس از عمل

عمل جراحی لیفت بازو با دکتر سیدصاحب حسینی نژاد

اگر قصد انجام لیفت بازو را دارید و به دنبال بهترین پزشک هستید ما دکتر سیدصاحب حسینی نژاد را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دکتر حسینی نژاد، دارای بورد فوق تخصص جراحی پلاستیک، عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، انجام بیش از چند هزار عمل جراحی پلاستیک و زیبایی و چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی و داخلی، آشنا به  آخرین متدهای جراحی پلاستیک در دنیا یکی از برجسته ترین جراحان در استان خوزستان و ایران است که توانسته با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و همینطور استفاده از تجهیزات پیشرفته نتایج رضایت بخشی را برای مراجعان به ارمغان آورد.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =