جراحی لیفت گردن

جراحی لیفت گردن یا ریتیدکتومی تحتانی صورت یک عمل زیبایی است که  مجموعه ای از روش ها برای بهبود ظاهر گردن شما است.. هدف این جراحی سفت کردن و لیفت کردن پوست اطراف گردن برای کاهش علائم قابل مشاهده پیری است.

لیفت گردن می تواند نمایه و خط فک فرد را تغییر دهد. و باعث می شود پوست فرد را سفت‌تر یا جوان‌تر نشان دهد. لیفت گردن یک روش محبوب است زیرا گردن اغلب به رژیم غذایی یا ورزش به خوبی پاسخ نمی دهد.

طبق گزارش انجمن جراحان زیبایی جراحان پلاستیک حدود ۱۶۰۰۰۰ لیفت گردن را در سال ۲۰۲۰ در ایالات متحده انجام دادند.  با این مقاله همراه گردید تا با آمادگی برای جراحی، بهبودی و عوارض احتمالی آشنا شوید.

جهت انجام لیفت کامل صورت نیز می توانید یک مشاوره جامع با دکتر حسینی نژاد در اهواز داشته باشید.

لیفت گردن (پلاتیسماپلاستی) چیست؟

پلاتیسماپلاستی – که به آن لیفت گردن نیز گفته می شود – یک روش جراحی است که هدف آن اصلاح ظاهر ناحیه گردن با برداشتن پوست اضافی و سفت کردن ناحیه است. اصطلاحات پزشکی عمومی عبارتند از: رایتیدکتومی پایین یا لیپکتومی.

اگر به دنبال تغییر ظاهر و علائم پیری گردن خود هستید، ممکن است لیفت گردن در نظر گرفته شود:  مانند کاهش وزن چانه دوتایی شلی پوست در ناحیه گردن این عمل تحت بیهوشی عمومی در یک مرکز معتبر و توسط جراح پلاستیک متخصص واجد شرایط انجام می شود

کانتورینگ گردن بخشی از لیفت صورت است، اما اگر از ظاهر صورت خود راضی هستید، می توان آن را جداگانه انجام دهید.

مزایای جراحی زیبایی لیفت گردن و چانه

جراحی لیفت گردن می تواند چربی اضافی و شل شدن پوست را در قسمت تحتانی صورت که باعث ایجاد خطوط می شود درمان کند. حذف رسوبات چربی اضافی در زیر چانه پوست شل و گشاد پوست گردن نوارهای عضلانی در گردن که خطوط غیرطبیعی ایجاد می کند.

از بین رفتن خطوط جوانی صورت و گردن می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله وراثت، جاذبه، شرایط محیطی و استرس باشد. برخی از افراد احساس می کنند که برای لیفت کامل صورت آماده نیستند زیرا قسمت بالایی صورت هنوز چروک نشده است.

با این حال، بسیاری از بیماران متوجه چین و چروک بیش از حد پوست گردن، چانه دوتایی یا “غبغب بوقلمون” و خطوط گردن می شوند. وقتی ناحیه گردن با ظاهر بالایی صورت مطابقت ندارد، لیفت گردن ممکن است راه حل خوبی باشد.

روش‌های جوان‌سازی که می‌توان همراه با لیفت گردن انجام داد عبارتند از: لیفت ابرو، اصلاح افتادگی یا شیارهای عمیق ابرو، انتقال چربی، پر کردن لب‌ها و گونه‌ها و کاهش چین و چروک، یا جراحی پلک. جوانسازی چشم های پیر

کارهایی که جراحی لیفت گردن نمی تواند انجام دهد

به عنوان یک جراحی ترمیمی، لیفت گردن ظاهر اساسی شما را تغییر نمی دهد و نمی تواند روند پیری را متوقف کند. لیفت گردن فقط با جراحی انجام می شود. درمان‌های جوان‌سازی غیرجراحی نمی‌توانند به نتایج یکسانی دست یابند، اما ممکن است به تأخیر در زمان مناسب شدن لیفت گردن و تکمیل نتایج جراحی کمک کنند.

هزینه لیفت گردن چقدر است؟

هزینه لیفت گردن به عوامل مختلفی بستگی دارد. این شامل پیچیدگی عمل، تجربه جراح، هزینه های بیهوشی، نسخه های دارویی، آزمایش های پزشکی و هزینه های بیمارستان است. برای دریافت هزینه دقیق تر این روش، لطفا با ما تماس بگیرید تا در مورد جراحی مشاوره لازم را بگیرید. به یاد داشته باشید که تجربه جراح و راحتی شما با او به اندازه هزینه نهایی جراحی مهم است.

چگونه برای جراحی پلاتیسماپلاستی (لیفت گردن) آماده شوم؟

جراح وضعیت سلامت عمومی شما و هر گونه بیماری یا عوامل خطر از قبل موجود را ارزیابی می کند. در مورد گزینه های جوانسازی با شما صحبت می کند. صورت شما را بررسی و اندازه گیری می کند همراه با گرفتن عکس. عوارض نوع بیهوشی مورد استفاده را با توجه به وضعیت شما مورد برسی قرار می دهد.

موارد قبل از جراحی

اولین گام مشاوره با جراحان پلاستیک متخصص است که در طی آن می توانید انتظارات را مطرح کنید، سؤالات خود را بپرسید و توضیح دقیقی از آنچه در طول عمل اتفاق می افتد دریافت کنید. قبل از عمل، مهم است که سالم بمانید. این به معنای خوردن غذاهای مناسب، داشتن خواب کافی و ورزش و تقویت سیستم ایمنی بدن است.

همچنین مهم است که قبل از لیفت گردن برای بهبودی خود آماده شوید. ممکن است بخواهید برخی از وعده های غذایی سالم را از قبل آماده کنید، لباس های گشاد راحت و کیسه های یخ بخرید و هر نسخه ای را که ممکن است در هفته بعد از عمل جراحی نیاز داشته باشید پر کنید. حداقل شش هفته قبل از عمل باید سیگار را ترک کنید.

باید ترتیبی دهید که شخصی شما را پس از عمل جراحی به خانه برساند و چند روز در کنار شما بماند. این مخصوصاً اگر بچه های کوچکی در خانه دارید ضروری است – به کسی نیاز دارید که به شما کمک کند. ممکن است بخواهید یک منطقه راحت ایجاد کنید که بتوانید در آن استراحت کنید و در وضعیتی مرتفع بخوابید.

خطرات این جراحی چیست؟

تصمیم برای لیفت گردن بسیار شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا مزایای آن به اهداف شما نزدیک است و آیا خطرات و عوارض بالقوه لیفت گردن قابل قبول است یا خیر. از شما خواسته می شود تا فرم های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که این روش و خطرات و عوارض احتمالی را کاملاً درک کرده اید.

خطرات جراحی عبارتند از:

خطرات بیهوشی ، خون ریزی،  عدم تقارن صورت ، تجمع مایع (هماتوم) ، عفونت،  بی حسی یا سایر تغییرات در احساس،  پوست درد مداوم ، بهبود ضعیف زخم،  تورم طولانی،  مدت آسیب عصبی نادر که می تواند باعث ضعف لب پایین شود، خطر نادر ترومبوز وریدی عمقی همراه با عواقب قلبی یا ریوی بی نظمی و تغییر رنگ پوست از ، ریزش موی موقت یا دائمی در امتداد برش ها جای زخم نامطلوب.

چگونه باید برای جراحی لیفت گردن و چانه آماده شوم؟

جراح صورت و گردن فرد را معاینه می کند. آنها همچنین قد و وزن فرد را اندازه گیری می کنند تا مطمئن شوند که انجام این روش ایمن است. اگر فرد اضافه وزن داشته باشد یا قصد بارداری دارد، جراح ممکن است به او پیشنهاد کند که عمل را به تاخیر بیندازد.

قبل از انجام عمل لیفت گردن، جراح ممکن است از فرد بخواهد که با موارد زیر آماده شود: تحت ارزیابی پزشکی، مصرف برخی داروها یا تنظیم داروهای فعلی خود، اجتناب از مصرف داروهایی که می‌توانند خونریزی را افزایش دهند، مانند: داروهای ضد التهابی آسپرین، مکمل‌های گیاهی، ترک سیگار، اگر لازم است.

مراحل عمل زیبایی لیفت گردن چیست؟

روش لیفت گردن شامل مراحل زیر است:

مرحله ۱ – بیهوشی:

داروها برای راحتی شما در طول عمل جراحی تجویز می شوند. انتخاب ها شامل آرامبخشی داخل وریدی و بیهوشی عمومی است. پزشک بهترین انتخاب را برای شما توصیه خواهد کرد.

مرحله ۲ – برش بسته:

به درجه تغییری که می خواهید ببینید، انتخاب های لیفت گردن شما شامل برش سنتی لیفت گردن یا لیفت گردن با برش محدود است. برش سنتی لیفت گردن اغلب از خط رویش مو در سطح ساقه شروع می شود، به سمت پایین و اطراف گوش ادامه می یابد و به موهای خلفی ختم می شود.

چربی ممکن است از روی گردن و گردن ساخته شده یا دوباره توزیع شود. بافت زیر پوست گردن جابجا می شود و معمولاً عضله پلاتیسما سفت می شود. پوست بر روی خطوط بلند شده دوباره پوشانده می شود و پوست اضافی بریده می شود.

یک برش جداگانه زیر چانه اغلب برای لیپوساکشن این ناحیه و ترمیم عضله ضروری است. بخیه ها یا چسب های پوستی برش ها را می بندند. لیفت گردن با برش محدود ممکن است شامل برش هایی فقط در اطراف گوش باشد. در حالی که برش‌ها کوتاه‌تر هستند، نتایج ممکن است محدودتر باشند.

مرحله ۳ – بستن برش ها :

خطوط برش با بخیه بسته می شوند. بخیه ها ممکن است در حال حل شدن باشند یا ممکن است بعد از چند روز نیاز به برداشتن داشته باشند. پس از بهبودی، خطوط برش ناشی از لیفت گردن معمولاً به خوبی در خط مو و خطوط طبیعی گوش پنهان می شوند.

 مرحله ۴ – نتایج را مشاهده کنید:

بهبود قابل مشاهده لیفت گردن با کاهش تورم و کبودی ظاهر می شود. نتیجه نهایی لیفت گردن نه تنها باید ظاهری جوان‌تر و آرام‌تر را به شما بازگرداند، بلکه به شما کمک می‌کند تا نسبت به خودتان اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

در طول دوره بهبودی چه انتظاری باید داشته باشم؟

در مراقبت های بعد از اتمام عمل بیمار ممکن است آنتی بیوتیک دریافت نماید تا به تمیز نگه داشتن زخم کمک کند. در برخی موارد، فرد ممکن است تا ۱ هفته پس از جراحی از لباس فشاری در اطراف پایین صورت خود استفاده کند. ممکن است فرد پس از جراحی کمی درد و درد داشته باشد و این علائم را با تسکین دردهای بدون نسخه کاهش دهد.

در طول نقاهت پس از جراحی لیفت گردن، می‌توان بانداژی را به آرامی در اطراف صورت و گردن قرار داد تا پس از اتمام عمل، تورم و کبودی به حداقل برسد. ممکن است یک لوله نازک برای تخلیه خون یا مایع اضافی که در زیر پوست جمع شده است وجود داشته باشد

زمان بهبودی کبودی و تورم در اطراف گردن معمولی است. این کبودی و تورم اولیه اغلب خود به خود برطرف می شود که ممکن است چند هفته طول بکشد. فرد احساس سفتی در اطراف گردن را تجربه می کند که می تواند از چند هفته تا چند ماه پس از جراحی ادامه یابد.

زمان بهبودی پس از لیفت گردن بسته به فرد و میزان جراحی متفاوت است. به طور کلی، افراد در عرض ۲ هفته پس از جراحی به فعالیت های روزانه باز می گردند و کار می کنند.

دستورالعمل‌های خاصی به شما داده می‌شود که ممکن است شامل نحوه مراقبت از محل جراحی باشد، و داروهایی برای اعمال یا مصرف خوراکی برای کمک به بهبودی و کاهش احتمال عفونت، نگرانی‌های خاص در محل جراحی یا سلامت عمومی شما باشد مهم است که سر خود را بالاتر از قلب خود قرار دهید تا تورم به حداقل برسد و سر خود را صاف نگه دارید (بدون چرخش یا خم شدن بیش از حد گردن). یخ را روی گردن نمالید زیرا می تواند جریان خون را به خطر بیندازد و منجر به مرگ پوست شود.

نتایج مورد انتظار

همانطور که شروع به ارزیابی نتایج لیفت گردن خود می کنید، لطفاً به یاد داشته باشید که ممکن است چندین هفته تا ماه طول بکشد تا تورم به طور کامل برطرف شود و تا شش ماه طول بکشد تا خطوط برش بالغ شوند.

محافظت مادام‌العمر در برابر آفتاب و سبک زندگی سالم به افزایش نتایج ظاهر جوان‌تر و جوان‌تر شما کمک می‌کند. با کاهش تورم و کبودی، بهبود قابل مشاهده لیفت گردن ظاهر می شود.

پیروی از دستورات جراح پلاستیک برای موفقیت جراحی شما ضروری است. مهم است که برش های جراحی در طول زمان بهبودی تحت فشار، ساییدگی یا حرکت بیش از حد قرار نگیرند. از پوشیدن هر لباسی که باید بالای سرتان باشد خودداری کنید. پزشک دستورالعمل های خاصی در مورد نحوه مراقبت از خود به شما می دهد.

در طول روند مورد نظر چه اتفاقی می افتد؟

جراح زیبایی اغلب لیفت گردن را به عنوان یک عمل سرپایی انجام می دهد. معمولاً تحت بیهوشی عمومی یا آرام انجام می شود. این روش ممکن است به صورت زیر انجام شود: جراح پلاستیک اغلب با ایجاد یک برش کوچک در پشت هر گوش شروع می کند. آنها همچنین ممکن است برش سوم را در زیر چانه فرد ایجاد کنند.

سپس جراح عضلات گردن را از طریق این برش ها سفت می کند. همچنین ممکن است بافت های زیرین را سفت کنند. هنگامی که این بافت ها را سفت کردند، جراح ممکن است پوست اضافی و افتاده را بردارد.

این به ایجاد ظاهری صاف و جوان تر برای گردن کمک می کند. هنگامی که جراح بلند کردن گردن را به پایان رساند، سپس برش ها را می بندد. که این کار را با استفاده از بخیه، انجام می دهند. سپس ممکن است یک پانسمان الاستیک در اطراف صورت و گردن قرار دهند.

آیا جای زخم  بعد از جراحی وجود خواهد داشت؟

تمام روش‌های جراحی منجر به ایجاد زخم می‌شوند، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توان برای اطمینان از اینکه جای زخم‌های قابل مشاهده به حداقل می‌رسد، انجام داد. به عنوان مثال، محل برش خود را از نور خورشید محافظت کنید، اوایل از وسایل محافظتی استفاده کنید و ناحیه را پس از بهبودی ماساژ دهید.

انواع روش ها

جراح شما ممکن است جراحی را توصیه کند، که شامل بریدگی زیر چانه یا پشت گوش یا هر دو برای دسترسی به عضله گردن به نام پلاتیسما است. گاهی اوقات، حتی ممکن است به معنای برداشتن برخی از عضلات باشد. روش‌های جدیدتر به جراح شما اجازه می‌دهند تا برش‌های کوچک‌تری انجام دهد و از آندوسکوپ (دوربین کوچک متصل به یک لوله نازک) برای انجام این جراحی استفاده کند.

اطمینان حاصل کنید که تمام گزینه های خود را در طول مشاوره از جراح خود بپرسید. گاهی  به جای جراحی یا علاوه بر آن، تزریق بوتاکس می‌تواند بخش‌هایی از پلاتیسما را که مسئول ظاهر «باند» یا ظاهر پر گردن را، شل کند. این تزریق ها را می توان در ۱۵ دقیقه به صورت سرپایی انجام داد، به این معنی که شب در بیمارستان اقامت ندارید.

لیفت غیر جراحی گردن

برخی از افراد ممکن است بخواهند ظاهر پیری گردن خود را با روش های غیر جراحی بهبود بخشند. برخی از مزایای این گزینه‌های غیرجراحی شامل زمان بهبودی سریع‌تر و خطرات کمتر است. بوتاکس را می توان روی نوارهای عمودی گردن استفاده کرد تا عضله را شل کند و چین و چروک را کاهش دهد.

لیزر فرکشنال می تواند منجر به بهبود بافت پوست شود. پرکننده های پوستی می توانند حجم از دست رفته را به پوست بازگردانند، در حالی که Kybella می تواند سلول های چربی را تجزیه کند. رادیوفرکانسی با میکرونیدلینگ می تواند با تولید مجدد کلاژن پوست را جوان کند. در نهایت، فناوری اولتراسوند همچنین می تواند کلاژن را برای بهبود خطوط و چین و چروک تحریک کند.

لیپوساکشن:

در حین لیپوساکشن، جراح یک برش کوچک زیر چانه شما ایجاد می کند و چربی اضافی را از بین می برد. اگر سایر روش‌ها را نیز انجام می‌دهید، بسیار رایج است که جراحان زیبایی با لیپوساکشن شروع کنند. شما می توانید این موضوع را در طول مشاوره با پزشک خود تعیین کنید.

اگر این تنها روشی است که در حال انجام آن هستید، باید برای مدت زمان یک ساعت برنامه ریزی کنید. برش های شما بخیه می شود و بانداژ می شود. مهم است که مطمئن شوید دستورالعمل های پزشک خود را در مورد مراقبت صحیح از بخیه ها و بانداژها یاد بگیرید و از آنها پیروی می کنید.

پوست بیش از حد روی گردن:

جراح قسمت هایی از پوست را کوتاه می کند و آن را در جای خود بلند می کند و آن را با چسب بافت یا بخیه محکم می کند. این بسته به پیچیدگی روش شما حدود دو تا چهار ساعت طول می کشد. باز هم، نوع بیهوشی شما به سطح راحتی شخصی شما بستگی دارد. جراح شما بانداژ فشاری را در اختیار شما قرار می دهد که باید حداقل به مدت ۱ هفته از آن استفاده کنید، مگر اینکه دستور دیگری داده شود.

سخن اخر:

جهت انجام هرگونه جراحی زیبایی لیفت صورت و گردن در اهواز میتوانید با دکتر حسینی نژاد در تماس باشید، تا دکتر با مشاوره مختص به خودتان بهترین نوع روش و خدمات جراحی را برای شما عرضه نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − چهار =