جراحی لیفت باسن برزیلی در اهواز

جراحی لیفت باسن برزیلی یا Brazilian Butt Lift در دهه گذشته یک روش بسیار محبوب بوده است .هنگامی که توسط یک جراح واجد شرایط انجام می شود، می تواند یک روش بسیار موثر برای بهبود شکل و اندازه باسن باشد، اما زمانی که به طور نامطلوب انجام شود، بیماران می توانند احساس نامتناسب و نارضایتی از نتایج خود داشته باشند. که موجب می‌گردد فرم بدن بیش از حد اغراق آمیز  شود، ، پس حواستان را جمع سازید که آیا BBL ارزش ریسک  توسط  افراد غیر متخصص را دارد؟

لیفت باسن برزیلی از عوامل مهم در داشتن اندامی جذاب و متناسب است. با جراحی لیفت باسن برزیلی، یک جراح زیبایی ماهر می تواند از تکنیک های تخصصی انتقال چربی برای دستیابی به کانتور باسن پرتر و گردتر استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به خواندن این مقاله ادامه دهید.

لیفت باسن برزیلی چیست؟

جراحی لیفت باسن یک روش تخصصی انتقال چربی است که اندازه و شکل باسن را بدون ایمپلنت افزایش می‌دهد. چربی اضافی از باسن، شکم، کمر یا ران‌ها با لیپوساکشن برداشته می شود و سپس بخشی از این چربی به صورت استراتژیک به باسن تزریق می شود. در اصل، این ترکیبی از لیپوساکشن و بزرگ کردن باسن است. یک جراح زیبایی ماهر می‌تواند با جراحی لیفت باسن برزیلی نسبت کل قسمت پایین تنه را بهبود بخشد و به بیمار کمک کند تا چربی‌های خود را در “نواحی مشکل‌دار” رایج کاهش دهد و باسن را تقویت کند و نتایج آن سال‌ها ماندگار باشد.

این جراحی در اهواز توسط دکتر حسینی‌نژاد یکی از بهترین جراحان لیپوساکسن و لیفت باسن در اهواز انجام می‌گیرد.

جراحی افزایش حجم و شکل باسن برزیلی شامل سه مرحله اصلی است:

 برداشت چربی:

چربی از ناحیه های باسن، پشت پایین، ران، شکم و/یا مناطق دیگر با استفاده از لیپوساکشن برداشته می‌شود. در این مرحله، با استفاده از تکنیک لیپوساکشن، چربی اضافی از ناحیه های مورد نظر جمع آوری می‌شود.

خالص‌سازی و استخراج چربی:

چربی استخراج شده تصفیه می‌شود تا از مواد غیرضروری و آلودگی‌ها جدا شود. این مرحله شامل تصفیه چربی و آماده سازی آن برای انتقال به باسن است.

 تزریق چربی:

جراح زیبایی چربی پالایش شده را به نقاط خاصی در باسن تزریق می‌کند تا حجم آن را افزایش داده و شکل باسن را بهبود بخشد. این تزریقات به صورت استراتژیک در نقاط مشخصی انجام می‌شوند تا به نتیجه نهایی مطلوب دست یابید.

در ادامه اگر نیاز دارید در مورد تزریق چربی نیز بیشتر بدانید می‌توانید به مقاله صفرتا صد تزریق چربی مراجعه نمایید.

این مراحل کلی جراحی لیفت باسن برزیلی را تشکیل می‌دهند. برای بهبود شکل و حجم باسن، جراح ممکن است از تکنیک‌ها و روش‌های خاصی استفاده کند که به ویژگی‌های هر بیمار و نیازهایش بستگی دارد.

جراحی به طور معمول به صورت یک فرآیند عمل روزانه و با استفاده از بیهوشی عمومی یا بیهوشی وریدی و بیهوشی موضعی انجام می‌شود.

گاهی بخشی از چربی تزریق شده به مکان جدید خود “جذب” نمی‌شود و یک جراح زیبایی ماهر  این را در نظر خواهد گرفت و ممکن است در ابتدا مقدار بیشتری از چربی را به باسن تزریق کند تا نتایج نهایی شما به طور دقیق‌تر با هدف‌های شما همخوانی داشته باشد.

دلایل انجام لیفت باسن برزیلی

شکل و نسبت باسن فرد تا حد زیادی توسط ژنتیک تعیین می شود. هم ساختار اسکلتی شما و هم نحوه ذخیره چربی در بدن ‌نتان بر ظاهر پایین تنه تأثیر می گذارد. یک رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند برای دستیابی به وزن بدن سالم و تقویت ماهیچه‌ها موثر باشد، اما بسیاری از مراجعه کنندگان با وجود سبک زندگی سالم، از باسنی «مسطح» که شکل ندارد، ناراضی هستند.

جراحی لیفت باسن برزیلی می‌تواند با تغییر شکل باسن و نواحی اطراف آن، مانند باسن، پشت پایین و ران، از تأثیرات ژنتیکی کمک کند. در نظر داشته باشید که  این را ممکن است برای موارد زیر در نظر بگیرید:

  • – افزایش خمیدگی‌های بخش پایین بدن شما
  • – کاهش چربی‌های موجود در باسن، ران یا شکم و در عین حال افزایش حجم و پرشدگی باسن
  • – ایجاد شکل جوان‌تر و زیباتری برای باسن های کم حجم
  • – بهبود تناسب کلی بدن با بهبود تعادل بین بخش بالا و پایین بدنتان

انتخاب جراح BBL

جراحی لیفت باسن برزیلی یک روش پیچیده است که به یک جراح بسیار توسعه یافته برای جزئیات زیبایی و آموزش و تجربه گسترده در تکنیک های انتقال چربی نیاز دارد. همه پزشکانی که جراحی زیبایی انجام می دهند این آموزش تخصصی را در دوره رزیدنتی خود دریافت نمی کنند، بنابراین قبل از انتخاب یک جراح لیفت باسن برزیلی، جستجو‌های خود را انجام دهید.

هنگام مشاوره با جراحان زیبایی احتمالی، بپرسید که هر کدام چند عمل لیفت باسن برزیلی انجام داده‌اند و حتماً در طول هر جلسه به عکس‌های قبل و بعد از مراجعه‌کنندگان نگاه کنید—این به شما کمک می‌کند تا ایده‌ای از سبک زیبایی شناختی هر جراح زیبایی داشته باشید و درباره انتخاب جراح زیبایی نکات مفیدی دریافت کنید.

هنگامی که نوبت به انتخاب جراح برای عمل لیفت باسن برزیلی می رسد، بسیار مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و جراحی را پیدا کنید که حداکثر اقدامات ایمنی را انجام دهد. BBL ها در گذشته به عنوان  جراحی ناایمن شهرت داشتند، و اگرچه این روش در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در ایمنی داشته است،  انتخاب یک جراح واجد شرایط و با تجربه که در درجه اول بر ایمنی تمرکز داشته باشد، ضروری است.

همچنین یافتن یک جراح که به اهداف شما گوش می دهد و انتظارات واقع بینانه ای را ارائه می ‌نمایدکه منجر به نتایج نهایی بهینه می شود، بسیار مهم است. یکی دیگر از عواملی که هنگام انتخاب جراح باید در نظر داشته باشید این است که جراح شما باید در هر دو فرآیند جراحی مورد استفاده در روش لیفت باسن برزیلی، انتقال چربی – و – لیپوساکشن استثنایی باشد. یک جراح BBL خوب درک خواهد کرد که چگونه می توان به اهداف خود  و به تناسب مناسب بدون افراط و تفریط دست یافت.

لیپوساکشن معکوس / کاهش لیفت باسن برزیلی

متأسفانه، با افزایش تصاعدی تقاضا برای BBL در سال‌های اخیر، روش‌های لیفت باسن نیز افزایش یافته است که توسط جراحان بی‌تجربه یا بی‌تجربه BBL انجام می‌شوند، و تقاضای بعدی به نظر شما چه می‌تواند باشد؟ درست حدس  می‌زنید… کاهش BBL.

همانطور که قبلاً ذکر شد، هنگامی که جراحی لفت باسن برزیلی با دقت توسط جراحان مجرب انجام می شود، می تواند ابزاری عالی برای تقویت بدن باشد، اما هنگامی که از این مرز عبور می شود، بسیاری از بیماران احساس می کنند که وزن زیادی (به معنای واقعی کلمه) روی پشت خود دارند، یا دائماً در تلاش برای یافتن لباس یا شلواری هستند که متناسب با تناسب اغراق آمیز آنها باشد. اینجاست که جراحان متخصص وارد می‌شوند وتنها راه برای اصلاح BBL بیش از حد،  انجام دوباره لیپوساکشن(لیپوساکشن معکوس) است.

در هر جراحی، انتخاب با دقت مهم است، اما وقتی به انتخاب جراح برای برگرداندن / کاهش افزایش حجم و شکل باسن برزیلی می‌رسد، بیشترین توجه را نیاز دارید. لیپوساکشن معکوس / کاهش لیفت باسن برزیلی به وسیله لیپوساکشن می‌تواند منجر به نتایج غیرمطلوبی مانند لخته شدن پوست یا نامتناسب بودن تناسبات شکلی  بدن شود، مگر اینکه توسط یک جراح ماهر انجام شود. یک جراح خوب برای برگرداندن / کاهش لیفت باید بفهمد که چگونه به طور مناسب حجم را کاهش داده و تناسبات کلی را حفظ کند.

آیا من کاندیدای خوبی برای لیفت باسن برزیلی هستم؟

لیفت باسن برزیلی می تواند یک گزینه عالی برای بهبود شکل و اندازه باسن باشد. با این حال، افراد خاصی که انتظارات واقع بینانه در مورد جراحی دارند انتخاب مناسب‌تری هستند ، که این امر برای بهبودی و نتایج نیز مهم است. به طور کلی، اگر با موارد زیر موافق باشید، احتمالاً کاندیدای خوبی برای لیفت باسن برزیلی هستید:

شما می خواهید باسن را بدون ایمپلنت  و طبیعی بزرگ کنید

ذخایر چربی کافی در نواحی دیگر برای برداشت برای تزریق در باسن دارید

شما مایلید و می توانید از نشستن مستقیم روی باسن برای چندین هفته اجتناب کنید

یادتان باشد علیرغم نامش، لیفت باسن برزیلی روش «لیفتینگ» نیست،و به ترمیم به پوست شل روی باسن نمی‌پردازد. اگر بیش از حد و افتادگی پوست روی باسن یا ران شما را آزار می دهد، جراحی لیفت ران و باسن می تواند گزینه مناسب تری باشد.

جراحی لیفت باسن برزیلی در مقابل ایمپلنت باسن

یکی از مزایای قابل توجه جراحی لیفت باسن برزیلی افزایش سایز باسن بدون ایمپلنت است برخلاف ایمپلنت‌هایی که فقط نیمه بالایی باسن را پر می‌کنند، تزریق چربی اجازه می‌دهد تا کل باسن یکنواخت شود و انحناها و سایر جزئیات باسن بازسازی شوند.

از آنجایی که در حین انجام عمل بزرگ کردن باسن با تزریق چربی برش بزرگی ایجاد نمی شود، پس از عمل هیچ جای زخم واضحی وجود ندارد. و چون از بافت‌های خود فرد به جای ماده خارجی در بزرگ کردن باسن با fat injection استفاده می‌شود، امکان بروز واکنش منفی وجود ندارد.

بزرگ کردن باسن با تزریق چربی برای بیماران در محدوده سنی بسیار وسیع از ۲۰ تا ۶۰ سال به راحتی قابل انجام است.

در دستان یک جراح زیبایی آموزش دیده که در یک مرکز معتبر عمل می‌کند، این روش دارای خطر کم عوارضی است و می تواند به نتایجی طبیعی دست یابد. با این حال، اگر شما بسیار لاغر هستید، ممکن است چربی کافی برای برداشت نداشته باشید و کاشت باسن ممکن است تنها راه برای رسیدن به افزایش اندازه دلخواه شما باشد. ایمپلنت باسن ممکن است گزینه خوبی برای برخی از بیماران باشد. با این حال، درک خطرات اضافی کاشت ایمپلنت، از جمله انقباض پروتز و خطر بالاتر عفونت، مهم است. ایمپلنت‌های باسن همچنین می‌توانند در مقایسه با لیفت باسن برزیلی که به طرز ماهرانه‌ای انجام می‌شود، زیادطبیعی به نظر نرسند.

عوارض  این جراحی

لخته های خون / آمبولی ریوی:

لخته های خون در پاها می توانند به قلب یا ریه ها منتقل شوند و منجر به عوارض جدی از جمله مرگ شوند. بیماران باید از نظر هرگونه خطر قبلی برای تشکیل لخته خون مورد ارزیابی قرار گیرند و پروفیلاکسی( اقداماتی که منجر  به جلوگیری یا بروز و یا تشدید علایم بیماری می‌شوند) مناسب باید انجام شود.

عفونت:

عفونت های جراحی همیشه یک خطر هستند، به خصوص در شرایط انتقال چربی با حجم زیاد مانند لیفت باسن برزیلی. استفاده از تکنیک استریل دقیق بسیار مهم است و همه بیماران  باید پروفیلاکسی آنتی بیوتیکی مناسب دریافت می کنند.

تغییرات حسی:

هر ناحیه ای که جراحی شود متورم می شود و تورم می تواند باعث توقف عملکرد اعصاب یا عملکرد ضعیف شود. گاهی اوقات حتی باید در طول جراحی اعصاب قطع شود. این منجر به بی حسی می شود که معمولاً موقتی است، اما در برخی موارد می تواند به طور دائمی باقی بماند. بیماران باید قبل از جراحی از این موضوع آگاه باشند زیرا اگر احساس یا عملکرد عصبی خود به خود باز نگردد، هیچ درمانی وجود ندارد. گاهی این بهایی است که برای زیبایی می پردازید!

بهبود ضعیف زخم/اسکار:

زخم ها در زمان جراحی به خوبی بسته می شوند، اما اگر بخیه ها باز شوند، جای زخم می تواند گشاد شود یا بد به نظر برسد. خوشبختانه برش‌های لیفت باسن برزیلی بسیار کوچک هستند، اما هنوز امکان ایجاد جای زخم وجود دارد.

بی نظمی‌های کانتور:

وقتی چربی از ناحیه ای به ناحیه دیگر منتقل می شود، احتمال عدم تقارن وجود دارد. این به معنای پری بیش از حد یا فرورفتگی و عدم تقارن احتمالی بین باسن است. جراح شما دستورالعمل های بسیار خاصی در مورد سطح فعالیت، وضعیت خوابیدن و لباس های فشرده به شما خواهد داد. دستورالعمل های او را برای  کسب بهترین نتیجه دنبال کنید!

آمبولی چربی:

این امکان وجود دارد که چربی تزریق شده وارد جریان خون شده و به سایر اندام ها (ریه ها، مغز و غیره) برود. اگر چربی به عضله تزریق شود، تحت فشارهای غیرعادی بالا تزریق شود، یا اگر از کانول های بسیار کوچک استفاده شود، احتمال این اتفاق بیشتر است. با جراح خود در مورد تکنیکی که استفاده می کند صحبت کنید.

تکنیک BBL ایمن

جراحی لیفت باسن برزیلی، مانند هر روش جراحی، خطراتی دارد، اما تکنیک‌های ناایمن BBL می‌توانند به ویژه خطرناک باشند. آمبولی چربی ریوی (PFE) جدی ترین عارضه بالقوه است و می تواند تهدید کننده زندگی باشد. در سال ۲۰۱۷، یک بنیاد آموزشی و تحقیقاتی جراحی زیبایی (ASERF) توصیه هایی را برای تکنیک های ایمن لیفت باسن برزیلی صادر کرد. آنها بعداً متوجه افزایش آگاهی از این تکنیک ها در میان جراحان و پیشرفت های چشمگیری در ایمنی بیمار شدند.

برای انجام جراحی لیفت باسن برزیلی که خطرات بیمار را به حداقل می رساند، جراحان زیبایی باید از تکنیک های زیر استفاده کنند:

تزریق چربی زیر جلدی:

چربی نباید عمیق تر از سطح زیر جلدی یا مستقیماً زیر پوست تزریق شود. ماهیچه ها بسیار عروقی هستند، به این معنی که تزریق داخل یا زیر عضله، خطر ورود چربی به جریان خون و ایجاد آمبولی خطرناک چربی را افزایش می دهد.

اندازه کانول بزرگتر:

سوزن میکروکانولا (کانول های نوک بلانت ) لوله های نازک و توخالی هستند که برای برداشتن و تزریق چربی استفاده می شوند. کانول های بزرگتر، با قطر حداقل ۴ میلی متر، به جلوگیری از تزریق به رگ خونی کوچک کمک می کنند.

زاویه تزریق رو به بالا:

زاویه تزریق چربی به سمت بالا همچنین به اطمینان از قرار گرفتن چربی در سطح زیر جلدی کمک می کند. جراحان هنگام انجام عمل بزرگ کردن باسن باید کانولا را کمی به سمت بالا یا حداقل موازی با ستون فقرات قرار دهند.

جراحان می توانند خطرات BBL را با رعایت این دستورالعمل های ایمنی به میزان قابل توجهی به حداقل برسانند. نه تنها باید از جراح خود در مورد آموزش و تجربه او بپرسید، بلکه باید در مورد تکنیک و آخرین دستورالعمل های ایمنی برای لیفت باسن برزیلی نیز بپرسید. بسیاری از جراحان زیبایی در حال حاضر از ابزارهای لیفت باسن برزیلی با هدایت اولتراسوند، علاوه بر پروتکل های فوق، برای تزریق چربی استفاده می کنند تا از ورود آن به رگ های خونی جلوگیری کنند.

ریکاوری بعد از جراحی لیفت باسن برزیلی

انجام عمل روی باسن نیاز به تغییرات خاصی در حین ریکاوری دارد. در حالی که درد معمولاً حداقل است و به راحتی از طریق داروهای ضد درد کنترل می‌شود، پس از لیفت باسن برزیلی تا حدود ۲ هفته اجازه نخواهید داشت مستقیماً روی باسن خود بنشینید یا دراز بکشید.

در این مدت، باید به روی شکم یا پهلو بخوابید و یا به این صورت دراز بکشید یا برای تمام فعالیت ها به جز استفاده از توالت بایستید. جراح زیبایی به شما اجازه می‌دهد در یک وضعیت تغییر یافته ، با استفاده از یک بالش نشیمن طبی دوناتی یا قرار دادن یک بالش زیر ران‌هایتان برای جلوگیری از فشار روی باسن بنشینید. فعالیت و نشستن معمولی ُعمدتا پس از ۸ هفته یا بیشتر مجاز است.

با در نظر گرفتن اینکه  اینکه دستورالعمل‌های جراح زیبایی خود را دنبال می‌کنید، باید بتوانید فعالیت‌های روزانه سبک را ظرف ۱ هفته پس از جراحی از سر بگیرید و ظرف ۱۰ تا ۱۴ روز به سر کار خود بازگردید.

نتایج  پس از جراحی لیفت باسن

نتایج لیفت باسن برزیلی قرار است برای سالیان طولانی دوام داشته باشد. سلول‌های چربی که با لیپوساکشن برداشته می‌شوند به آن ناحیه برنمی‌گردند و سلول‌های چربی که از انتقال به باسن زنده می‌مانند تا سال‌های آینده باقی خواهند ماند. با این حال، نوسانات وزن قابل توجه می تواند نتایج شما را تحت تاثیر قرار دهد، بنابراین وزن ثابتی داشته باشید تا نتایج خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنید.

نتایج معمولاً ظرف ۶ ماه پس از جراحی، پس از برطرف شدن تورم باقیمانده و بهبودی کامل، نهایی می‌شوند. در این زمان، باسن‌های منحنی‌تر و تناسب پایین‌تنه بهبود یافته و در ظاهر و نحوه تناسب لباس‌ها قابل‌توجه خواهد بود.

لیفت باسن برزیلی هنگامی که توسط یک جراح زیبایی واجد شرایط انجام گیرد، یک روش مفید با نتایج طولانی مدت است. بهترین راه برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره با یک جراح زیبایی دارای گواهی معتبر است.

آگاهانه انتخاب کنید نه تحت تاثیر

عاقلانه انتخاب کنید مشخصات نواحی لیپوساکشن یک فرد معین، و جزئیات بزرگ کردن باسن بر اساس اندازه و شکل بدن مورد نظر شخص در مقایسه با بدن موجود، نواحی دارای چربی و کیفیت بافت نرم است. هر طرح درمانی باید بر اساس یک بحث مفصل با نظرات یکسان بیمار و جراح او باشد. بیماران باید حتما به طور خاص به تصاویر قبل و بعد از مراجعه ‌کنندگان واقعی که این جراحی را توسط جراح انجام داده اند نگاه کنند و نتایج آنها را ارزیابی کنند. مهمترین جنبه یافتن یک جراح پلاستیک با تجربه در انجام این عمل است. ما همیشه توصیه می کنیم که بیمار به صورت حضوری با یک جراح پلاستیک واجد شرایط و دارای مجوز بورد تخصصی ، که در یک مرکز جراحی سرپایی معتبر یا بیمارستان عمل می کند، مشورت کند. و سلامتی خود را فدای عکس‌ها و بلاگر‌های فانتزی اینستاگرام نسازد.

 

خلاصه‌ایی از آنچه گفته شد

در نتیجه، لیفت باسن برزیلی یک روش جراحی است که با استفاده از تکنیک جابجایی چربی، شکل و اندازه باسن را بهبود می‌بخشد. با این روش، چربی از مناطق دیگر بدن استخراج شده و در باسن تزریق می‌شود، که منجر به افزایش حجم و شکل زیباتر باسن می‌شود.

مزایای لیفت باسن برزیلی شامل افزایش تعادل بین بالا و پایین بدن، بهبود تناسب بین باسن و دیگر قسمت‌های بدن، کاهش  چربی در مناطق دیگر بدن، و ایجاد ظاهر جوانتر و جذاب‌تر می‌باشد. با این حال، همانند هر روش جراحی دیگری، لیفت باسن برزیلی نیز دارای مخاطرات و عوارض ممکن است.

بنابراین، انتخاب یک جراح مجرب و مطمئن از رعایت تکنیک‌های ایمنی و توانایی شناسایی و رفع هر گونه مشکلات پس از جراحی بسیار حائز اهمیت است.مهمترین نکته در این مقاله این است که اگر لیفت باسن برزیلی به درستی توسط جراحان ماهر و با رعایت اصول ایمنی انجام شود، می‌تواند یک روش موثر برای بهبود شکل و اندازه باسن باشد.

اما برخی عوامل ناصحیح مانند افراط در حجم باسن و عدم تعادل مناسب با باقی بدن می‌تواند به نتایج نامطلوب و مشکلات پس از جراحی منجر شود. بنابراین، انتخاب یک جراح با تجربه، توانایی درک اهداف بیمار و ایجاد تعادل مناسب بین شکل و اندازه باسن و سایر قسمت‌های بدن بسیار مهم است. دکتر سید صاحب حسینی‌نژاد در اهواز با بهترین مشاوره و چندین عمل موفق در حوزه زیبایی و ترمیمی می‌تواند راهنمای شما مراجعه‌کننده گرامی برای انجام یک عمل رضایت بخش باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =