لیفت کامل صورت

لیفت کامل صورت یکی از رایج ترین روش های جوان سازی است که به شما کمک می کند زمان پیری را به عقب برگردانید و مجموعه ای از مسائل زیبایی را در صورت بهبود بخشید. چین های عمیق، چین و چروک ها و سایر علائم افزایش سن را می توان با سفت کردن عضلات زیرین صورت و صاف کردن پوست به میزان قابل توجهی کاهش داد.

لیفت فیس همچنین چربی های اضافی صورت را از بین می برد و پوست را سفت می کند و ظاهری جوان تر با نتایج طبیعی و زیبا ایجاد می کند. جراحان پلاستیک ماهر می توانند با نتایج طولانی مدت به شما کمک کنند سال ها جوان تر به نظر برسید.

در این مقاله با نگاه ویژه تنها به لیفت کامل صورت پراخته ایم لطفا ما را تا پایان همراهی نمایید. همچنین جهت انجام عمل لیفت کامل صورت  در اهواز با تخفیف ویژه می‌توانید با مطب دکتر حسینی نژاد تماس حاصل فرمایید.

لیفت کامل صورت چیست؟

فیس لیفت کامل یا استاندارد که از نظر پزشکی به آن ریتیدکتومی گفته می‌شود در درجه اول یک روش اصلاحی است و برای بیمارانی که علائم پیری متوسط تا پیشرفته دارند توصیه می شود. همچنین به عنوان یک لیفت صورت سنتی شناخته می شود، این نوع لیفت هم در صورت مردان و هم زنان به افتادگی گونه ها و ناحیه میانی صورت و همچنین قسمت پایین صورت، فک و فک و در برخی موارد گردن می پردازد.

در واقع عمل لیفت کامل  جراحی است که برای داشتن ظاهری جوان تر در پلکهای پایین، پیشانی میانی و پایین صورت، لب ها و ناحیه گردن انجام می شود. برای داشتن بالاترین سطح نتایج مثبت از جراحی لیفت کامل چهره انتقال و تزریق چربی از قسمت های مختلف فرد با هدف شکل دادن به نواحی  مورد نیاز صورت را می توان انجام داد.

کسانی که به جوانسازی صورت کمتر نیاز دارند، ممکن است از جایگزین های موثر برای جراحی لیفت صورت، مانند مینی لیفت صورت، یا انواع فیلرهای تزریقی زیبایی که می توانند نتایج ظریف تری ارائه دهند، بهره مند شوند.

نمونه کار فیس لیفت کامل در اهواز

 

روش جراحی لیفت کامل صورت

نواحی مدنظر در جراحی

لیفت کامل صورت (یا لیفت سنتی صورت) با برداشتن پوست اضافی با جراحی، سفت کردن عضلات شل و پوشاندن مجدد پوست روی صورت و گردن، صورت را سفت‌تر و صاف‌تر می‌کند. تکنیک های لیفت کامل صورت با ایجاد یک برش جراحی در اطراف گوش شروع می شود و تا خط موی جلو و پشت گوش گسترش می یابد.

لیفت کامل صورت معمولاً در بیماران مسن یا افرادی که افتادگی متوسط ​​تا پیشرفته در گونه‌ها و چین‌های بینی، خطوط ماریونت یا افتادگی فک و شلی در ناحیه فک و گردن دارند انجام می‌شود.

علاوه بر این، ممکن است یک برش در زیر چانه شما ایجاد شود تا نوارهای جلوی گردن اصلاح شود. پوست به دقت از عضلات زیرین صورت جدا می شود. چربی اضافی برداشته می شود و ماهیچه ها سفت می شوند. سپس پوست به سمت بالا و عقب کشیده می شود در حالی که پوست اضافی کوتاه می شود و زخم ها با بخیه بسته می شوند.

در صورت لزوم روشهایی مانند لیفت ابرو با لیفت پیشانی را می توان با جراحی لیفت صورت ترکیب کرد در طی جراحی لیفت کامل صورت یک برش حداقلی از پوست سر در جلوی گوش با پشت گوش ایجاد می‌شود و ناحیه کاری برای کشش ناحیه صورت و گردن ایجاد می شود.

روش کار

ناحیه عضلانی میمیک زیر پوست از طریق بخیه ها کشیده می‌شود و در نتیجه لایه زیرین ناحیه صورت تغییر شکل می‌دهد در بیمارانی که از چربی در ناحیه گردن شکایت دارند. ابتدا لیپوساکشن (چربی کشی) انجام می شود. پروتز نوک فک را می توان برای بیماران دارای استخوان فک پشت انجام داد. این پروتز اجازه میدهد تا فک برجسته تر به دست آید.

روش عمل جراحی لیفت صورت سنتی معمولا شامل برش هایی است که در بالای خط مو در شقیقه ها ایجاد می شود، تا جلوی گوش یا داخل غضروف جلو کشیده می شود و به پشت لاله گوش می رود. چربی و پوست از ماهیچه ها جدا می شود و سپس ماهیچه ها سفت می شوند.

پوست اضافی برداشته می شود و پوست سفت می شود تا چین و چروک ها و علائم پیری صاف شود. سپس برش ها بسته می شوند. زمان دقیق جراحی لیفت صورت به وسعت عمل بستگی دارد. با این حال، جراحی های معمولی لیفت صورت حدود دو تا سه ساعت طول می کشد. جراحی لیفت صورت به طور کلی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود و می تواند به صورت سرپایی انجام شود.

بهبودی

جراحی لیفت کامل صورت به زمان استراحت (زمان بهبودی) بیشتری در مقایسه با سایر  روش های لیفت صورت نیاز دارد، زیرا این تکنیک تهاجمی تر است. در حالی که بیماران لیفت صورت سنتی ممکن است به ۲-۳ هفته برای بهبودی کامل نیاز داشته باشند این میزان بهبودی در  لیفت صورت مینی تنها به ۷ روز نیاز دارد.

به همین علت در کشورهای خارجی مینی لیفت اغلب “لیفت صورت آخر هفته” نامیده می شود زیرا برخی از بیماران می توانند این روش را در روز جمعه انجام دهند و تا دوشنبه به فعالیت های عادی روزانه خود بازگردند. برای هر دو روش، بخیه ها معمولاً ۶-۷ روز پس از جراحی برداشته می شوند.

روند بهبودی

بیماران می توانند پس از جراحی لیفت صورت انتظار کمی تورم و کبودی داشته باشند. این عوارض جانبی با ادامه بهبودی صورت از بین خواهند رفت. برای چند روز بعد از جراحی باید سر را بالا بیاورید و همچنین باندها باید چند روز در جای خود باقی بمانند. جهت آشنایی با روند ریکاوری می توانید به مطلب مراقبت های بعد از جراحی لیفت نیز سری بزنید.

هر گونه ناراحتی باقی مانده از این روش را می توان با دارو کنترل کرد. اسکارهای حاصل از این روش معمولاً به سختی قابل مشاهده هستند و به خوبی در داخل مو یا چین های طبیعی صورت و گوش ها پنهان می شوند. تا حدود دو هفته پس از لیفت صورت باید از فعالیت های شدید خودداری کرد. معمولاً بیماران حدود ۱۰ روز پس از عمل می توانند به روال عادی روزانه خود بازگردند. نتایج کامل لیفت صورت باید در چند هفته اول پس از جراحی آشکار شود.

جراحی لیفت کامل صورت چه نتایجی می تواند ارائه دهد؟

لیفت کامل صورت باعث سفت شدن ماهیچه ها و پوست کل صورت، خط فک و گردن می شود. مانند لیفت فیس مینی، جراح شما همچنین ممکن است چربی را حذف کند یا از پرکننده پوستی برای برجسته کردن خط فک یا استخوان گونه استفاده کند.

نتایج یک لیفت کامل صورت بسیار چشمگیرتر از مینی است، زیرا عضلات و پوست به شدت کشیده می شوند و کل صورت درمان می شود. روش‌های لیفت صورت می‌تواند ظاهر کل صورت و گردن را بهبود بخشد و انواع مختلفی از مسائل زیبایی از جمله: خطوط، چین و چروک‌ها و چین‌ها را اصلاح کند.

آیا نتایج فیس لیفت دائمی است؟

مدت زمان ماندگاری نتایج لیفت به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع جراحی که انجام داده‌اید و اینکه آیا هیچ عمل زیبایی اضافی انجام داده‌اید یا خیر. ژنتیک، نوع پوست و سن در زمان جراحی نیز در ماندگاری نتایج لیفت صورت نقش دارند.

در حالی که لیفت صورت می تواند به بیمار کمک کند سال ها جوان تر به نظر برسد، اما نمی تواند روند طبیعی پیری را متوقف کند. با مراقبت های بعدی مناسب، اکثر بیماران لیفت صورت به مدت ۲۰ سال یا بیشتر از نتایج خود لذت می برند.

خطرات

هر روش جراحی مستلزم خطر است. خطرات رایج جراحی لیفت صورت کامل شامل تورم غیرمنتظره، کبودی، خونریزی، عفونت، جای زخم قابل مشاهده، بی حسی یا تغییر شکل بالقوه است. این خطرات زمانی به حداقل می رسد که بیمار در سلامت کامل باشد و توصیه های جراح را به دقت دنبال کند.

انتخاب یک جراح پلاستیک مجرب، ماهر و باتجربه که دارای مجوز بورد نیز باشد، این خطرات را کاهش می دهد. دکتر حسینی نژاد بهترین جراح لیفت کامل صورت در اهواز است که می‌تواند شما را در این باره راهنمایی نماید.

مزایا و معایب لیفت کامل صورت

نتایج یک لیفت کامل ممکن است رضایت بخش تر  از سایر روش ها باشد زیرا پوست، بافت و عضله به میزان بیشتری قابل دسترسی و حرکت هستند. این روش برای بیمارانی که نگران شل شدن پوست و چربی اطراف گردن و ناحیه فک، افتادگی بافت در وسط صورت و چین های عمیق اطراف بینی و دهان هستند، بهترین است.

لیفت فول فیس گران‌تر از سایر روش‌های جوان‌سازی صورت است. همچنین برای انجام و بازیابی مدت زمان بیشتری طول می کشد، با زمان توقف مورد انتظار حدود دو هفته. با این حال، نتایج در مقایسه با روش جایگزین ماندگارتر است

مناطق تحت درمان

Full face lift یک لیفت صورت سنتی برای نتایج چشمگیرتر است که شلی در گردن، پایین صورت و وسط صورت را برطرف می کند.

لیفت کامل را می توان در کمتر از ۲٫۵ ساعت تکمیل کرد، اما ممکن است بیشتر طول بکشد. اگر لیفت صورت شما به ناحیه گردن می پردازد، اگر درمان های لایه برداری پوست را انتخاب کرده اید، یا اگر در حال انجام هر کار دیگری در حین بیهوشی هستید، این عمل ممکن است بیش از ۵ ساعت طول بکشد.

نحوه حفظ نتایج لیفت صورت

برای حفظ بهترین نتایج لیفت صورت برای طولانی مدت، حتماً توصیه‌های جراح خود را بلافاصله پس از جراحی دنبال کنید. علاوه بر این، نکات زیر ممکن است به افزایش نتایج جراحی شما کمک کند. یک روال منظم مراقبت از پوست ضد پیری با تقویت کلاژن و الاستین به حفظ حجم و کشسانی پوست شما کمک می کند.

مراقبت مناسب از پوست همچنین پوست را صاف و هیدراته نگه می دارد و ظاهر چین و چروک را به حداقل می رساند. از خود در برابر قرار گرفتن در معرض نور خورشید محافظت کنید تا خطر آسیب اشعه ماوراء بنفش را کاهش دهید، که عامل شماره یک در هنگام پیری قابل مشاهده است.

برای جلوگیری از چین و چروک و تغییر رنگ از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار کشیدن از رسیدن اکسیژن و مواد مغذی حیاتی به پوست شما جلوگیری می کند و در نتیجه کدر می شود. بوتاکس، پرکننده‌ها یا سایر روش‌های غیرجراحی را برای کاهش ظاهر چین و چروک و کمک به حفظ حجم در نظر بگیرید زیرا علائم پیری به آرامی شروع به بازگشت می‌کنند.

سوال اکثر بیماران با بررسی یک مطالعه:

اکثر بیماران می پرسند جراحی پلاستیک چقدر می تواند من را جوان تر نشان دهد؟

مطالعه‌ای که اخیراً در مجله جراحی پلاستیک صورت انجمن پزشکی آمریکا (JAMA) منتشر شد نشان داد که جراحی پلاستیک به‌طور متوسط باعث می‌شود که بیماران فقط ۳٫۲ سال جوان‌تر به نظر برسند. اگر از این رقم شگفت زده شده اید، تنها نیستید. به نظر غیرمنطقی است که بیماران جراحی را انتخاب می کنند که به طور بالقوه چنین تغییرات حداقلی را ایجاد می کند. بنابراین بیایید نگاهی دقیق‌تر به این مطالعه بیندازیم و بررسی کنیم که چگونه آنها به میانگین کاهش سن رسیده‌اند.

این مطالعه شامل ۴۹ بیمار در محدوده سنی ۴۲ تا ۷۳ سال بود که تحت عمل های جراحی مختلف صورت از جمله لیفت صورت، لیفت گردن، بلفاروپلاستی بالا یا پایین، لیفت چشم و لیفت ابرو قرار گرفتند. عکس‌های گرفته شده قبل و بعد از عمل جراحی آنها کاملاً کنترل می‌شد تا هرگونه سوگیری احتمالی از بین برود: آرایش و جواهرات در هیچ عکسی مجاز نبود. تمام عکس ها توسط پزشک اصلی گرفته شده است

نویسندگان تیمی متشکل از ۵۰ “ارزش دهنده” را به کار گرفتند که شامل کارکنان بیمارستان و افراد عادی از جامعه محلی بود. این ارزیاب ها عکس ها را چه قبل و چه بعد از آن بررسی کردند و سن بیمار را تخمین زدند. نکته مهم این است که هیچ ارزیابی‌کننده‌ای عکس‌های قبل و بعد از یک بیمار را ندیده است. سپس تفاوت بین عکس‌های قبل و بعد به طور میانگین محاسبه شد تا رقم ۳٫۲ سال به دست آید.

مقایسه با سایر روش ها

برخی از روش های صورت در جوانتر نشان دادن بیمار نسبت به سایرین موثرتر هستند. برای مثال لیفت ابرو یا لیفت چشم یا بلفاروپلاستی مانند لیفت کامل صورت تاثیری ندارد. از ۴۹ بیمار شرکت‌شده در این مطالعه، ۱۸ بیمار (بیش از یک سوم نمونه) لیفت ابرو یا لیفت چشم داشتند. این روش ها برای هدف قرار دادن یک ناحیه مشکل خاص کاملاً مؤثر هستند، اما لزوماً اثرات بصری پیری را تا حدی که لیفت کامل صورت انجام می دهد، معکوس نمی کنند.

در مطالعه مشابهی که توسط انجمن جراحان پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS) گزارش شده است، لیفت صورت نشان داد که سن تخمینی بیماران را به طور متوسط ۷٫۲ سال کاهش می دهد.

بنابراین به نظر می رسد که ۱۸ بیمار لیفت چشم و لیفت ابرو ممکن است رقم متوسط را برای مطالعه JAMA (انجمن پزشکی آمریکا) پایین آورده باشند. عوامل دیگری نیز وجود دارند که قابل کنترل نیستند، اما ممکن است بر نتیجه مطالعه تأثیر بگذارند. از آنجایی که هر ارزیاب فقط مجاز به مشاهده عکس‌های قبل یا بعد (اما نه هر دو) برای هر موضوع خاص بود، طرح مطالعه مانع از ارزیابی بهبود نسبی ظاهر پس از جراحی شد.

نتیجه گیری

لیفت کامل صورت یک روش جراحی است که هدف آن اصلاح عیوب مربوط به سن در ناحیه میانی تا پایین صورت است. از بیهوشی عمومی یا موضعی استفاده می شود و برش هایی در بالای خط مو، جلوی گوش و در امتداد قسمت تحتانی پوست سر ایجاد می شود تا دید زخم کاهش یابد.

سپس پوست، بافت و عضله گردن و صورت جدا می‌شوند تا چربی‌ها شکل گرفته، ماهیچه‌ها و بافت عمیق سفت شوند و پوست اضافی کوتاه یا بلند شود. اهداف یک لیفت کامل صورت عبارتند از: حجم عالی گونه، خط فک صاف و زاویه‌دار و بدون خطوط گردن، گردن بدون چربی اضافی یا شلی عضلانی

جهت انجام تمامی این اعمال می توانید با دکتر حسینی نژاد در اهواز در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =