لیفت صورت آندوسکوپی در اهواز

لیفت صورت آندوسکوپی چهره نوعی روش زیبایی‌سازی بسیار مفید است که می‌تواند به جوان‌تر شدن ظاهر فرد کمک کند. این نوع جراحی با کمک یک دستگاه به نام اندوسکوپ انجام می‌شود.

جراحی اندوسکوپی یکی از جدیدترین روش‌ها برای بهبود ظاهر صورت و جوان‌تر نمودن آن است. این روش که در مقایسه با عمل جراحی لیفت صورت سنتی، کم‌ترین میزان آسیب به بافت‌های صورت را ایجاد می‌کند، به علت نتایج طبیعی و بهبود سریع‌تر برای بسیاری از افراد ترجیح می‌شود.

بسیاری از افراد با افزایش سن، لیفت صورت را برای سفت کردن و صاف کردن پوست پیر خود انتخاب می کنند. با پیشرفت تکنولوژی، انواع مختلفی از لیفت صورت فراتر از لیفت صورت سنتی وجود دارد که اکثر مردم با آن آشنا هستند.

برای کسانی که از ایجاد جای زخم و زمان بهبودی طولانی نگران هستند، لیفت صورت سنتی ممکن است ترسناک به نظر برسد. اینجاست که لیفت صورت آندوسکوپی مطرح می‌شود.  برای یادگیری همه چیز در مورد لیفت صورت آندوسکوپی، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بتوانید در مورد عمل زیبایی بعدی خود تصمیم آگاهانه بگیرید.

دکتر صاحب حسینی نژاد، بهترین لیفت صورت اندوسکوپی را در اهواز با ارائه مشاوره و اطمینان خاطر برای شما انجام می دهند.

ماهیت لیفت صورت با اندوسکوپی

اندوسکوپ یک لوله با دوربین و نور است. که این امکان را به جراح می‌دهد تا منطقه‌ای را که بر روی آن عمل انجام می‌شود را با جزئیات بیشتری روی صفحه خارجی مشاهده کند. این باعث می‌شود فرایند کمتر غیرتهاجمی باشد و به ایجاد برش‌های کوچکتر در پوست کمک می‌کند که به زمان بهبودی کوتاه‌تری منجر شود.

معمولاً لیفت صورت اندوسکوپی با ایجاد برش‌های کوچک پشت گوش و/یا پشت مرز موهای سر انجام می‌شود. این باعث می‌شود علائم پس از جراحی قابل مشاهده نباشند و توسط موهای بیمار پوشش داده شوند. به همین دلیل لیفت صورت اندوسکوپی به عنوان یک “جراحی بدون جای جراحی” هم شناخته می‌شود.

در واقع تکنیک آندوسکوپی در جوانسازی صورت رویکرد جدیدی است که جراحان و بیماران را به دلیل توانایی انجام لیفت صورت بدون برداشتن پوست مجذوب خود کرده است. ترکیب لیفت پیشانی-اندوفیس برای افراد جوان با افتادگی ابروها و وسط صورت بسیار پرکاربرد است. به طور معمول، عمل با برش میانی صورت از طریق برش های بلفاروپلاستی پایین شروع می شود. انتهای پیشانی با استفاده از پنج برش شکاف انجام می شود.

در سابق لیفت صورت به‌صورت سنتی انجام می‌شد با ابتدا ایجاد یک برش بلند که از یک گوش به دیگری در مرز موهای سر امتداد می‌یافت. پزشک باید به‌وضوح بافت‌های زیرین را مشاهده می‌کرد که این باعث شد این برش بلند به‌عنوان استاندارد انتخاب شود.حالا، اندوسکوپی نیاز به انجام این برش‌ها را از بین برده است.

از آنجا که اندوسکوپ به پزشک اجازه می‌دهد بافت‌های زیرین چهره را به‌صورت واضح مشاهده کند، او می‌تواند برش‌های کوتاه‌تری انجام دهد. این باعث می‌شود این روش برای بیماران دوست‌داشتنی‌تر و با خطرات کمتری باشد. این موجب ایجاد علائم پس از جراحی کوچکتر و بهبودی بهتر می‌شود.

لیفت سنتی صورت در مقابل لیفت آندوسکوپی

وقتی به دنبال تکنیک‌های نوین جوان‌سازی چهره هستیم، مهم است که گزینه‌های موجود را به دقت بررسی کنیم و تفاوت‌های آن‌ها را درک کنیم.

پس ابتدا بیایید در مورد لیفت صورت سنتی صحبت کنیم. لیفت صورت سنتی یک روش ثابت و معتبر برای کشیدن و تنگ کردن پوست است که چین و چروک‌ها، پوست آویزان و خطوط صورت را نرم‌تر می‌کند.

در روند لیفت صورت سنتی، جراح برشی روی خط مو در امتداد خط مویی ایجاد می‌کند تا بخشی از پوست را به سمت گوش‌ها کشیده و لایه زیرین چربی را مجددا توزیع کند. پس از آن، جراح ممکن است با تنظیم عضلات زیر پوستی، چهره را به شکل جدیدی تغییر دهد و سپس پوست را با بخیه ببندد. این روش اثربخش است، اما در عین حال از روشی تهاجمی استفاده می‌کند و ممکن است جای جراحی‌ها قابل مشاهده باشد.

لیفت صورت با اندوسکوپی متفاوت است. این نوع لیفت یک روش کم‌تهاجمی و نوین جوان‌سازی چهره است که به عضلات آویزان و چربی‌های اضافی توجه دارد تا به چهره ظاهر جوانی بدهد. در این روش، جراحان از اندوسکوپ‌ها (دوربین‌های کوچک استفاده شده در جراحی) استفاده می‌کنند تا زیر پوست را ببینند.

که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تصویر دقیقی از بافت‌ها و عضلات بدون نیاز به جراحی باز را بدست آورند. در این روش، به جای برداشتن یا کشیدن پوست اضافی، لیفت صورت با اندوسکوپی عضلات را تنگ می‌کند و چربی های اضافی را مدیریت می‌کند تا چهره ظاهری صاف‌تر و برجسته‌تری داشته باشد.

مزایای لیفت صورت به کمک آندوسکوپ

ورود اندوسکوپ فیبر نوری به حوزه جراحی پلاستیک چهره، یک رویکرد نوآورانه ارائه داده که می‌تواند با مقایسه با لیفت‌های سنتی، تعداد زیادی مزایا ارائه کند.

استفاده از اندوسکوپ فیبر نوری باعث می‌شود لیفت صورت با اندوسکوپی به مراتب کم‌تهاجم‌تر از لیفت‌های سنتی باشد. تکنیک اندوسکوپی به بیماران امکانات مختلفی را فراهم می‌کند که شامل موارد زیر است:

  •  این تکنیک به اندازه‌ی کوچکتر بودن برش‌های لیفت اجازه می‌دهد تا جای آن‌ها بهتر پنهان شود.
  • تصویر بزرگنمایی‌شده‌ای که اندوسکوپ فراهم می‌کند، به جراح اجازه می‌دهد تا بافت‌ها و ساختارهای آناتومیکی را بهتر مشاهده کند.
  •  این تکنیک به عمل جراحی متمرکزتری با کمترین اختلال در ساختارهای مجاور مسیر برش اجازه می‌دهد.
  •  خونریزی، کبودی و تورم را به حداقل می‌رساند.
  •  باعث بهبود سریع‌تر بعد از عمل می‌شود.

جوان سازی صورت با اندوسکوپی به جراح اجازه می‌دهد که به ساختارهای زیرین چهره که موجب آویزان شدن و آب‌رفتگی ویژگی‌های چهره می‌شوند، بپردازد در حالی که شکاف و کبودی که پس از عمل اتفاق می‌افتد را به حداقل می‌رساند.

اشخاص مناسب این روش

لیفت صورت با اندوسکوپی می‌تواند برای آقایان و خانم‌هایی که نگران علائم متوسط پیری چهره‌شان هستند، بسیار موثر باشد. افراد مناسب برای این نوع لیفت عبارتند از:

  •  افراد میان‌سال با نشانه‌های پیری در میانی و پایین‌ترین قسمت چهره.
  •  اشخاصی که تمایل دارند طول برش‌های استفاده شده در لیفت صورت را به حداقل برسانند.
  • کسانی که از بازگشت سریع‌تر به وضعیت پس از جراحی و انجام فعالیت‌های کاری، اجتماعی و ورزشی سریع‌تر استقبال می‌کنند.

کاندیداهای جراحی باید در کلیت سلامتی خوبی داشته باشند.

مناطقی که فیس لیفت آندوسکوپی به آن می پردازد

در این روش، قسمت بالایی و میانی چهره هدف قرار گرفته و مشکلات زیر را می‌توان بهبود بخشید:

  • کاهش حجم و آویزان شدن بافت‌های نرم
  • چاله‌های چین بینی لبی( خط خنده محل جدایی لب بالا از گونه) عمیق
  •  چروک ها
  • کاهش خط چانه
  •  پوست و بافت‌های نرمی زیر حلق (تغییر شکل گردن مانند گردن بوقلمون)
  •  کاهش تیزی زاویه سرویکومنتال (جایی که گردن به چانه می‌پیوندد، زاویه بین قسمت پایینی چانه و شروع گردن)

در جلسه مشاوره، جراح شما ساختار چهره‌تان را ارزیابی کرده و تصمیم می‌گیرد که آیا لیفت صورت با اندوسکوپی برای دستیابی به اهداف زیبایی شما بیشتر مؤثر خواهد بود یا خیر.

قبل از انجام جراحی

مانند هر روش زیبایی‌سازی دیگری، ابتدا با مشاوره آغاز می‌شود. در جریان ارزیابی، چهره و گردن بیمار با دقت از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جراح ارزیابی اندام‌ها و افتادگی‌های پوست و بافت‌های نرم در مکان‌های مختلف چهره و گردن را انجام می‌دهد تا تشخیص دهد که کجاها را می توان اصلاح  کرد. محل موی پیشانی و پهنه کناری نیز ارزیابی می‌شود تا موقعیت ایده‌آل برش‌های جراحی تعیین شود.

از ارزیابی ساختمان چهره نیز استفاده می‌شود تا تصمیم گیری شود که آیا اصلاحاتی در این زمینه نتیجه کلی لیفت صورت با اندوسکوپی را بهبود می‌بخشد یا خیر. این شامل اقدامات زیر می‌شود:

  •  کاهش زاویه فک
  • کاهش استخوان‌های مالار(گونه)
  • افزایش طول یا چانه با استفاده از ایمپلنت
  • انجام جراحی بینی (رینوپلاستی)

جراح همچنین ارزیابی می‌کند که آیا نتیجه زیبایی لیفت صورت با اندوسکوپی می‌تواند با انجام روش‌های تکمیلی بهبود یابد، مانند:

پزشک همچنین ارزیابی می‌کند که آیا به علاوه کشیدن و تنگ کردن پوست و بافت‌های نرم ، نتیجه زیبایی لیفت صورت با اندوسکوپی با افزایش حجم بافت‌های نرم صورت توسط انتقال چربی می‌تواند بهبود یابد. نواحی اصلی صورت که این انتقالات چربی بیشترین میزان در آن‌ها انجام می‌شوند عبارتند از:

  •  پیشانی
  • برجستگی گونه
  • شیار نیزوژوگال
  •  خط لب-بینی (چین بینی)
  • خط خنده
  •  خط لب-دستگاه چانه (چین دهان)
  •  زیر مالار (زیر گونه)
  •  لب‌ها

بعد از زمان تعیین شده برای لیفت واقعی صورت، پزشک شما ممکن است دستورات ویژه‌ای در مورد چگونگی آماده‌سازی قبل از عمل جراحی به شما بدهد. این شامل زمانی است که قبل از انجام روش باید چه مدت غذا  نخورید، آیا باید کسی را برای ماندن در مرکز جراحی با شما همراهی کند و آیا باید احتیاط‌های ویژه‌ای برای مراقبت پوست قبل از لیفت صورت بگیرید. بهتر است با یک جراح ماهر و با تجربه در مراکز جراحی پلاستیک معتبر مشاوره خود را برنامه‌ریزی کنید.

روش کار

در روز عمل شما تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرید. این فرآیند بسته به گستردگی روش و اگر هر روش کمکی دیگری همزمان انجام می شود، می تواند بین دو تا پنج ساعت طول بکشد. برای شروع، جراح چندین برش کوچک در پشت گوش ها و پشت خط مو ایجاد می کند.

محل دقیق برش ها بسته به آناتومی، بافت ها و اهداف جراحی هر بیمار متفاوت است. به طور کلی، برش از قسمت تحتانی شقیقه، پشت خط مو شروع می شود و تا پوست درست در جلوی لاله گوش ادامه می یابد. بیمارانی که نیاز به توجه بیشتری در ناحیه گردن دارند نیز یک برش متقابل زیر چانه دریافت خواهند کرد.

این قرار دادن طول برش ها را به حداقل می رساند و به استتار آنها در هنگام بهبودی کمک می کند. دوربین آندوسکوپ اجازه می دهد تا یک تصویر بزرگنمایی شده از میدان جراحی بر روی یک صفحه LED بزرگ در اتاق عمل نمایش داده شود.

جراح از ابزارهای مینیاتوری استفاده می کند که می توانند تحت هدایت آندوسکوپی معرفی شوند. این به جراح اجازه می دهد تا در این فضای کوچک مانور دهد و ساختارهای حیاتی را در حین انجام تنظیمات حفظ کند.

پس از انجام تنظیمات، فلپ های SMAS (سیستم عضلانی آپونورتیک سطحی، به عنوان مثال، پوشش عضلانی صورت) با یک سری نخ بخیه های دقیق در موقعیت جدید خود قرار می گیرند. سپس پوست اضافی و بافت نرم را می توان برداشت.

سپس برش‌های محدود در یک سری از لایه‌ها بسته می‌شوند تا از بهبودی بهینه و یک زخم نامحسوس اطمینان حاصل شود. بخشی از برش در پوست سر با منگنه های جراحی یا استاپلر از جنس استنلس استیل بسته می شود.

پس از اتمام روند جراحی، جراح چهره شما را با یک لباس یا بانداژ پس از عمل پوشانده خواهد کرد. این موارد در اولین ویزیت پس از عمل در روز بعد از جراحی تغییر داده خواهد شد. چسب‌های جراحی در دماغ پس از یک هفته از عمل برداشته خواهند شد و دوخت‌های پوستی یک هفته بعد قابل برداشت هستند.

پس از لیفت فیس

دو هفته اول، باید با چهره و پوست خود ملاحظه کنید. مطمئن شوید که از حرکات زیاد گردن و فک کمی دوری کنید و تمام داروهای تجویز شده را مصرف کنید. چهره بیمار در روزهای اول پس از جراحی به طور نسبی تورم دارد. زمانی که تمام چسب‌ها و دوخت‌ها برداشته شده باشند، بیمار قادر خواهد بود که نتایج اولیه جوان‌سازی خود را تشخیص دهد.

بیماران معمولاً حتی در شب اول قادر به حرکت کردن هستند و قطعاً تا روز بعد از جراحی می‌توانند به کار خود بازگردند.بیماران معمولاً دو هفته پس از جراحی می‌توانند به محل کار بازگردند. برنامه ورزشی تغییر یافته در مدت یک ماه پس از جراحی می‌تواند به کار گرفته شود و بعد از شش هفته از عمل، به تمرین کامل منتقل می‌شود.اگر هر نگرانی‌ای دارید، به راحتی با پزشک خود مشورت کنید.

لیفت صورت اندوسکوپی در اهواز

فرآیند آندوسکوپی لیفت صورت با مشاوره در مطب جراحی پلاستیک دکتر حسینی نژاد آغاز می شود. دکتر حسینی نژاد نتایجی  که می توانید از طریق تکنیک آندوسکوپی برای جوانسازی صورت به دست آورید که متناسب شما باشند را بررسی می کند.

این روش اغلب با لیفت ابرو و لیفت گردن همراه است که دکتر  ممکن بر اساس اهداف و وضعیت فعلی صورت شما توصیه می کند.  گفتگو را از امروز با تماس با مطب یا فرم تماس آنلاین با ما آغاز نمایید!

سوالات متداول شما

جراحی اندوسکوپیک صورت چقدر طول می کشد؟

لیفت صورت آندوسکوپی بسته به پیچیدگی آن ممکن است ۲ تا ۳ ساعت طول بکشد. زمان جراحی در صورت ترکیب با سایر روش‌ها مانند لیفت گردن متفاوت خواهد بود. در حین عمل به شما داروی بیهوشی داده می شود تا دردی احساس نکنید.

آیا این جراحی جای زخم دارد؟

از آنجایی که لیفت آندوسکوپیک تهاجمی کمتری دارد، کمترین جای زخم را برجای می گذارد یا هیچ جای زخمی ایجاد نمی کند و عوارض کاهش می یابد.

هزینه لیفت صورت آندوسکوپی چقدر است؟

مهم است که ارزش و کیفیت کلی درمان را به جای تمرکز بر قیمت لیفت صورت آندوسکوپی در نظر بگیرید. با این حال، هزینه مینی لیفت صورت آندوسکوپی بسته به عواملی مانند تخصص جراح و محل آن می تواند متفاوت باشد.

چه زمانی می توانم بعد از عمل به سر کار برگردم؟

اکثر بیماران ۲ هفته پس از جراحی لیفت صورت می توانند به سر کار خود بازگردند. این جدول زمانی امکان یک دوره بهبودی کافی را فراهم می‌کند، که در طی آن اثرات تورم و کبودی پس از عمل فروکش می‌کند و محل‌های برش همچنان بهبود می‌یابند.

چگونه متوجه می شوید که آیا نیاز به لیفت صورت با آندوسکوپی دارید؟

اگر از علائم پیری روی صورت خود راضی نیستید و از سلامت خوبی برخوردار هستید، ممکن است به لیفت صورت نیاز داشته باشید. اگر افتادگی، پوست اضافی صورت و گردن شما را آزار می دهد، ممکن است بخواهید با جراح پلاستیک مشورت کنید.

بهترین سن برای انجام این جراحی چیست؟

برای مردان و زنان ۳۰، ۴۰ یا ۵۰ ساله با علائم متوسط پیری صورت اما بدون افتادگی پوست، لیفت صورت آندوسکوپی می تواند بسیار موثر باشد.

با لیفت صورت آندوسکوپی چقدر جوان تر به نظر می رسم؟

این جراحی می تواند باعث شود که بیماران تا ده سال جوانتر از سن واقعی خود به نظر برسند و نتایج آن برای مدت طولانی باقی می ماند. برای درک کامل تحول قابل توجه بازسازی، مقایسه لیفت صورت آندوسکوپی قبل و بعد از نتایج مفید است.

آیا لیفت صورت آندوسکوپی باعث می شود صورت شما کشیده به عقب به نظر برسد؟

لیفت صورت آندوسکوپی چربی اضافی را از بین می برد و ماهیچه های قسمت پایینی صورت و گردن را سفت می کند. هنگامی که توسط یک جراح پلاستیک با تجربه انجام شود، نتیجه طبیعی به نظر می رسد. لیفت صورت آندوسکوپی به گونه ای طراحی نشده است که پوست را چنان سفت کند که باعث شود چهره شما غیر طبیعی و مصنوعی گردد.

آیا فیس لیفت می تواند به خطوط اطراف چشم و پیشانی من کمک کند؟

به منظور دستیابی به ظاهری جوان تر، لیفت صورت آندوسکوپی عضلات و بافت زیرین صورت شما را سفت می کند و شکل می دهد.

خطوط اخم بین چشم ها و خطوط ماریونت ( خطوط اندوه نیز شناخته میشوند در واقع چین‌هایی هستند که از محل گوشه دهان تا پایین چانه کشیده شده و اغلب باعث می‌شود ظاهر فرد ناراحت یا عصبانی به نظر برسد) را می توان با این روش بهبود بخشید که یک سوم بالایی و میانی صورت را هدف قرار می دهد.

چه مدت بعد از عمل می توانم ورزش کنم؟

در هفته پنجم پس از جراحی، باید بتوانید برخی از تمرینات معمول خود را از سر بگیرید. هنوز هم بلند کردن اجسام سنگین یا دویدن شدید توصیه نمی شود، اما دویدن سبک و حرکات کششی اشکالی ندارد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال یک روش جراحی لیفت چهره هستید، ممکن است به جای لیفت صورت سنتی، به لیفت صورت با اندوسکوپی فکر کنید. زمان بهبودی سریع‌تر، جای زخم‌های کمتر و مدت زمان انجام سریع‌تر، همگی با هم باعث می‌شوند لیفت صورت با اندوسکوپی به یک انتخاب جذاب تبدیل شود.

دکتر حسینی نژاد یک جراح پلاستیک خبره و متخصص است که کلیه اعمال جراحی زیبایی و عملکردی زیبایی را بر روی صورت و گردن و سایر نقاط بدن  انجام می دهند. اگر علاقه و نیاز به  به جراحی پلک و ابرو، جراحی جوانسازی صورت از جمله لیفت صورت و جراحی زیبایی بینی دارید دکتر حسینی نژاد اماده پاسخ گویی و کمک به شما است .

سوالی دارید؟ اقدام نمایید: و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جراحی آندوسکوپی صورت یک مشاوره ترتیب دهید.ودر طول مشاوره، نیازها و اهداف خود را با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =