عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی یک روش جراحی بازسازی است که با هدف اصلاح ناهنجاری های زیبایی و/یا عملکردی بینی پس از جراحی اولیه قبلی توسط جراح دیگری انجام شده است. در واقع برای هر بیماری که قبلاً یک یا چند بار جراحی زیبایی بینی انجام داده است و مایل به بهبود ظاهر و اغلب عملکرد بینی است اعمال می شود.

اکثر جراحان پلاستیک موافق هستند که جراحی بینی یکی از چالش برانگیزترین روش های جراحی زیبایی به دلایل بسیاری است. حتی در بهترین دست ها نیز ممکن است پس از جراحی بینی ناهنجاری های خارجی یا مشکلات تنفسی ایجاد شود که به دلیل آناتومی پیچیده بینی است. در چنین مواردی، پای یک عمل جراحی دوم یا همان ترمیم یا بازسازی مجدد بینی به میان می آید و تجربه جراح اهمیت بیشتری پیدا می کند.

رینوپلاستی تخصصی نیازمند اصلاح همزمان ناهنجاری های بینی با حفظ حداکثر عملکرد آن است. بدون بهینه سازی عملکرد راه هوایی بینی نمی توان ظاهر بینی را زیبا کرد.

پس اگر شما نیز جراحی زیبایی بینی انجام داده اید، و در تنفس و یا شکل خارجی بینی خود مشکلاتی دارید، خواندن این مطلب و مشاوره رایگان با دکتر حسینی نژاد بهترین جراح ترمیمی بینی در اهواز ممکن است به تعیین اینکه آیا شما کاندیدای این عمل هستید یا خیر کمک نماید.

چرا بیماران عمل ترمیم بینی را انتخاب می کنند؟

بیمارانی که به دنبال رینوپلاستی اصلاحی هستند، مهارت و تجربه جراحان پلاستیک را به چالش می کشند. چون یکی از سخت ترین مواردی هستند که جراحان پلاستیک زیبایی به دلایل مختلفی با آن مواجه هستند.

برای مثال، بیماران اغلب از جراحی قبلی خود ناراضی هستند و اغلب جراحی بینی بیشتر ممکن است در اصلاح کامل ناهنجاری های زیبایی که در آخرین جراحی اصلاح نشده یا در نتیجه جراحی رخ داده اند، موفقیت آمیز نباشد.

جایگزینی غضروف

بافت زخم ناشی از رینوپلاستی قبلی اغلب در موارد تجدید نظر مشکل ایجاد می کند و می تواند نتیجه نهایی را محدود کند زیرا ممکن است حتی پس از جراحی زیبایی بینی مجدد دوباره عود کند. همچنین، رینوپلاستی اصلاحی اغلب نیاز به استفاده از غضروف برای جایگزینی بافت آسیب دیده دارد.

در مواردی نیز تیغه بینی ممکن است انحراف داشته باشد که برای بهبود ظاهر بینی و عملکرد آن نیاز به اصلاح دارد. انسداد بینی همچنین ممکن است به دلیل مشکلات غضروف های نوک و در نتیجه فروپاشی دریچه خارجی ایجاد شود.

انحراف تیغه بینی همراه با کمبود در غضروف های جانبی فوقانی یک اتفاق رایج در موارد عمل ترمیم بینی است که منجر به از بین رفتن دریچه داخلی می شود که نیاز به استفاده از گرافت های غضروفی به نام “گرافت های پخش کننده” برای باز کردن این ناحیه باریک دارد.

استفاده از بافت های دیگر بدن

در بسیاری از روش‌های رینوپلاستی تجدیدنظر، کمبود غضروف موجود در تیغه بینی برای بازسازی است و جراح شما ممکن است نیاز به برداشت غضروف از قسمت دیگری از بدن به عنوان یک روش جایگزین داشته باشد. سایر نقاط رایج شامل برداشتن غضروف از گوش و گاهی اوقات از دنده ها است.

بیمارانی که دارای ناهنجاری هایی هستند که نوک بینی یا پل بینی را تحت تاثیر قرار می دهند، ممکن است نیاز به برداشت بافت نرم از سایر قسمت های بدن داشته باشند. خط مو همچنین منبع فاسیا است، که یک لایه بافت همبند سخت است که گاهی اوقات توسط برخی از جراحان زیبایی بینی استفاده می شود.

جراحی ترمیمی بینی در اهواز

مشکلات رایجی که منجر به جراحی بینی مجدد می شود؟

عبارتند از: انسداد مجاری بینی و مشکل در تنفس برای فرد.

بزرگ شدن بینی بعد از جراحی؛ افتادگی غضروف یا نوک بینی؛ عدم تقارن بینی نسبت به صورت؛ کاهش بیش از حد یا نامتقارن قوز بینی. مصنوعی سازی نوک بینی؛ نوک بینی خیلی باریک؛ تیغه بینی خیلی باریک؛ انحراف تیغه بینی؛ سوراخ های بالا و پایین بینی؛ باقی ماندن جای جراحی به صورت ضخیم شدن پوست.

چه شخصی گزینه مناسب برای جراحی ترمیمی بینی است؟

ما جراحی بینی ثانویه را توصیه می کنیم اگر:

  • متقاضی از مشکلات تنفسی مانند انسداد بینی یا مشکلات عملکردی بعد از جراحی بینی اولیه رنج می برد.
  •  بیمار در طول دوره نقاهت جراحی اولیه آسیب دیده است: به عنوان مثال، ضربه به بینی.
  • از ظاهر نهایی بینی پس از جراحی راضی نیستید در حالی که انتظار واقع بینانه ای از جراحی بینی دارند.
  • سلامت جسمانی کافی؛ زمان مناسب و حداقل یک سال از جراحی اولیه.

روش جراحی بینی اصلاحی شامل چه مواردی می شود؟

انجام جراحی ترمیمی بینی نسبت به جراحی بینی اولیه به زمان بیشتری نیاز دارد و ۳ تا ۴ ساعت زمان عمل تحت بیهوشی عمومی TIVA معمول است. رینوپلاستی اصلاحی یک عمل پیچیده است که معمولاً چالش برانگیزتر از جراحی بینی اولیه است.

مراحل خاص درگیر در یک عمل جراحی زیبایی بینی به مسائل خاصی که باید پرداخته شود بستگی دارد، اما به طور کلی، این روش مراحل زیر را دنبال می کند:

بیهوشی:

رینوپلاستی اصلاحی معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، به این معنی که شما در طول عمل در خواب خواهید بود.

 برش:

جراح برش هایی را در همان محل جراحی قبلی، معمولاً در داخل سوراخ های بینی ایجاد می کند تا جای زخم قابل مشاهده را به حداقل برساند.

 اصلاح ناهنجاری ها:

سپس جراح هرگونه ناهنجاری را با برداشتن یا تغییر شکل غضروف یا استخوان برطرف می کند. آنها همچنین ممکن است از غضروف اضافی یا مواد دیگر برای ساختن یا تغییر شکل بینی در صورت نیاز استفاده کنند.

تغییر موقعیت بینی:

سپس جراح بینی را در صورت لزوم تغییر مکان می دهد تا ظاهری متقارن و متعادل تر داشته باشد. بستن برش ها: سپس جراح برش ها را می بندد و آتل یا بسته بندی را در داخل سوراخ های بینی قرار می دهد تا به حفظ شکل جدید بینی در طول فرآیند بهبود کمک کند.

بهبودی پس از جراحی بینی ثانویه چگونه است؟

پس از جراحی بینی اصلاحی، کبودی و تورم به طور کلی در مقایسه با جراحی بینی اولیه بارزتر است، اگرچه درد معمولاً کمتر از قبل است. زمان بهبودی برای جراحی بینی مجدد بسته به وسعت عمل می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، ممکن است چند هفته طول بکشد تا تورم و کبودی کاهش یابد.

کبودی معمولاً اولین مورد است که برطرف می شود و حدود ۱۰-۱۴ روز برای رفع کامل معمول است. بهبود تورم ممکن است چند ماه طول بکشد. در صورت استفاده از روش باز، بخیه های مورد استفاده برای بستن برش پوست حدود ۳ تا ۵ روز پس از عمل برداشته می شوند.

اکثر بیماران می توانند در عرض هفت روز به سر کار بازگردند. وظایف سبک برای شروع توصیه می شود که به آرامی در طول زمان افزایش می یابد. برای سهولت در بهبودی بهینه باید از رفتن به باشگاه و سایر ورزش های سنگین حداقل به مدت سه هفته اجتناب شود.

چه زمانی به جراحی بینی تجدیدنظر نیاز است؟

بیماران اغلب تصمیم می‌گیرند که یک رینوپلاستی تجدیدنظر برای رسیدگی به نتایج ضعیف حاصل از عمل جراحی قبلی بینی که اغلب توسط جراح دیگری انجام می‌شود، انجام دهند. بیماران اغلب به دلایل مختلفی از نتایج جراحی بینی خود ابراز نارضایتی می کنند. آنها ممکن است احساس کنند که ویژگی های کلی صورت شان متعادل نیست.

آنها ممکن است فکر کنند که بینی برای صورت آنها هنوز خیلی بزرگ است، به طور متوسط، حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از تمام بیمارانی که رینوپلاستی اولیه انجام می دهند، برای رفع نگرانی های بیهوشی یا عملکردی که ممکن است داشته باشند، نیاز به یک روش اصلاحی از نوع خاصی دارند.

توجه به این نکته مهم است که هیچ جراحی نمی تواند نتیجه هر نوع جراحی را تضمین کند، به خصوص یک جراحی زیبایی بینی بسیار پیچیده که در آن بسیاری از عوامل خارج از کنترل جراح خواهد بود، از جمله روند بهبود، با تفاوت قابل توجهی که در این زمینه بین بیماران است.

خطرات و عوارض جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی مجدد یک عمل پیچیده با خطر عوارض بیشتر از جراحی بینی اولیه است. خطرات و عوارض خاص به هر بیمار و مسائل خاصی که باید مورد توجه قرار گیرند بستگی دارد، اما برخی از رایج ترین خطرات و عوارض شامل موارد زیر است:

جای زخم:

جراحی بینی اصلاحی اغلب به برش هایی در همان محل جراحی قبلی نیاز دارد که می تواند خطر ایجاد زخم را افزایش دهد.

 نتایج نامطلوب:

علیرغم بهترین تلاش یک جراح مجرب و با تجربه، همیشه این خطر وجود دارد که نتایج نهایی جراحی بینی مجدد رضایت بخش نباشد.

از دست دادن حس:

جراحی ممکن است باعث از دست دادن موقت یا دائمی حس در بینی یا نواحی اطراف شود.

خونریزی:

مانند هر روش جراحی دیگری، خطر خونریزی در حین یا بعد از جراحی بینی مجدد وجود دارد.

عفونت:

خطر عفونت بعد از جراحی بینی مجدد نیز وجود دارد که می تواند بهبودی را به تاخیر بیاندازد و خطر عوارض را افزایش دهد.

مشکلات تنفسی:

جراحی ممکن است باعث مشکلات تنفسی موقت یا دائمی یا انسداد شود.

عوارض بیهوشی:

از آنجایی که این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، ممکن است عوارض مربوط به بیهوشی مانند واکنش های آلرژیک یا نارسایی تنفسی وجود داشته باشد.

داشتن یک مشاوره دقیق با جراح رینوپلاستی واجد شرایط و با تجربه برای تعیین بهترین اقدام برای مورد خاص خود و بحث در مورد خطرات و عوارض احتمالی مهم است.

آیا جراحی زیبایی بینی مجدد ارزشش را دارد؟

تصمیم برای انجام جراحی زیبایی بینی یک تصمیم شخصی است و به اهداف و انتظارات فرد بستگی دارد. به طور کلی، در صورتی که بیمار از نتایج جراحی قبلی بینی خود ناراضی باشد و تغییرات مورد نظر آنها از طریق جراحی تجدید نظر حاصل شود، می تواند ارزش آن را داشته باشد.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که جراحی بینی تجدید نظر می تواند پیچیده تر و از نظر فنی چالش برانگیزتر از جراحی بینی اولیه باشد و دوره نقاهت ممکن است طولانی تر باشد. همچنین مهم است که انتظارات واقع بینانه داشته باشید و درک کنید که نتایج عالی همیشه ممکن نیست.

توصیه می شود برای ارزیابی شخصی با یک جراح پلاستیک صورت متخصص با تجربه در جراحی بینی تجدید نظر مشورت کنید.

عواملی که باعث جذابیت بینی می شود؟

تحقیقات زیادی در مورد این موضوع وجود دارد اول از همه، نظرات مردم در مورد زیبایی بینی می تواند بسیار متفاوت باشد. با این حال، چیزی وجود دارد که تقریباً همه با آن موافق هستند:

تناسب با چهره

اهمیت تناسبات و تقارن متعادل. به نظر می رسد که انسان ها به طور طبیعی به سمت چهره های متقارن کشیده می شوند و آنها را برای چشم دلپذیر می دانند. بنابراین، تقارن اغلب یک هدف کلیدی برای جراحان هنگام انجام عمل جراحی پلاستیک روی بینی است.

تحقیقات به یافته های خاصی در مورد شکل های جذاب بینی منجر شده است. به عنوان مثال، نوعی از بینی وجود دارد که به آن بینی “پیست اسکی” گفته می شود که اغلب شکل ایده آل برای خانم ها در نظر گرفته می شود. این شکل بینی با انحنای تدریجی از پل تا نوک مشخص می شود که شبیه شیب یک تپه اسکی است.

اما ذکر این نکته ضروری است که این شکل به طور کلی مطلوب یا مناسب نیست. آنچه در هنگام تصمیم گیری در مورد مدل بینی جدید بسیار مهم است، توجه به نسبت های کلی صورت است. شکل بینی که برای یک فرد زیبا به نظر می رسد ممکن است برای شخص دیگری خوب عمل نکند. اندازه و شکل بینی باید با بقیه اجزای صورت هماهنگ باشد.

انتظارات عاقلانه

قبل از اینکه هر کسی به فکر تغییر بینی خود از طریق جراحی ثانویه باشد، باید ساختار منحصر به فرد صورت خود و آنچه که بیشتر برای آنها مناسب است را در نظر بگیرد نه فقط چون دچار وسواس در چهره خود شده باشد بخواهد مدام بینی خود را کوچکتر یا مدل آن را  با جراحی دستکاری نماید.

وقتی صحبت از بینی “عالی” به میان می آید، هیچ اندازه ثابتی برای همه وجود ندارد. در عوض، یافتن تعادل، تقارن و شکل مناسبی است که چهره فرد را تکمیل می کند.

چگونه بهترین جراح را برای ترمیم بینی  انتخاب کنم؟

انتخاب بهترین جراح برای جراحی بینی اصلاحی می تواند کار دشواری باشد، اما چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای اطمینان از یافتن یک متخصص واجد شرایط و با تجربه که می تواند به شما در دستیابی به نتایج دلخواهتان کمک کند، انجام دهید.

در مورد جراحان مختلف تحقیق کنید: به دنبال جراحانی باشید که در جراحی بینی اصلاحی تخصص دارند و سابقه اثبات شده نتایج موفقیت آمیز دارند.

شما می توانید اطلاعات مربوط به جراحان مختلف را در وب سایت های آنها و همچنین در مجلات پزشکی و بررسی های آنلاین بیابید.

به عکس های قبل و بعد از آن نگاه کنید: اکثر جراحان معتبر نمونه کارهایی از عکس های قبل و بعد از بیماران خود را در وب سایت خود در دسترس دارند. این به شما ایده ای از سطح مهارت جراح و نوع نتایجی که می توانند به دست آورند می دهد. و اطمینان حاصل کنید که جراح از صلاحیت و تجربه مناسب در انجام جراحی بینی تجدید نظر برخوردار است.

دکتر حسینی نژاد به عنوان یک جراح پلاستیک و زیبایی  دارای گواهینامه های تخصصی ، صلاحیت منحصر به فردی در جراحی صورت، و به ویژه بینی می باشند. دکتر حسینی نژاد تجربه چندین ساله در انواع خدمات جراحی ترمیمی و زیبایی در اهواز را دارند.

جمع بندی

جراح شما زمانی را صرف می کند تا با دقت به آنچه که امیدوارید به دست آورید گوش دهد و پس از انجام یک معاینه فیزیکی کامل به شما نظر تخصصی در مورد آنچه را که می توان و نمی توان با جراحی بینی اصلاحی به دست آورد، می دهد.

جراح شما ممکن است از تصویربرداری دیجیتال کامپیوتری برای ترسیم ساختار بینی شما با جزئیات استفاده کند تا به شما ایده دهد که بینی شما بعد از عمل چگونه می تواند باشد. حتما ا برای انجام مشاوره‌به جراح خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که جراحی زیبایی بینی برای شما مناسب است. این مشاوره به طور متوسط حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.

اگر به رینوپلاستی اصلاحی علاقه مند هستید، دکتر حسینی نژاد شخصاً بینی شما را ارزیابی می کند تا تشخیص دهد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. لطفاً با جهت مشاوره  با شماره۰۶۱۳۳۳۸۹۲۶۸تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات با دکتر تعیین کنید. ما مشتاقانه منتظر دیدن شما هستیم!

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =