عمل بینی مردانه

عمل بینی مردانه به عنوان یکی از مداخلات جراحی زیبایی در ایران شناخته می‌شود. مردان نیز همچون بانوان به بهبود ظاهر خود اهمیت می‌دهند و جراحی بینی می‌تواند به آنها جهت این امر کمک کند. اما چگونه می‌توان به‌طور موثر و با دقت این مسئله را مدیریت کرد؟ در این مقاله، به شما راهنمای جامعی برای جراحی بینی آقایان ارائه خواهیم داد.

رینوپلاستی مردانه

جراحی بینی یا رینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که می تواند به بهبود ظاهر بینی مردان کمک کند. رینوپلاستی می‌تواند برای اصلاح طیف وسیعی از نگرانی‌های زیبایی، از جمله بینی کج یا نامتقارن، برآمدگی یا قوز روی پل بینی، نوک بینی پهن یا پیازدار، یا بینی بسیار بزرگ یا کوچک نسبت به بقیه صورت انجام شود. علاوه بر نگرانی های زیبایی، جراحی بینی را می توان برای اصلاح مسائل عملکردی نیز انجام داد، مانند انحراف تیغه بینی که تنفس را مختل می کند.

یکی از مهم ترین ملاحظات برای یک جراحی بینی آقایان، دستیابی به ظاهری طبیعی و متناسب است که ویژگی های منحصر به فرد صورت بیمار را تکمیل نماید. مردان معمولاً پوست ضخیم‌تر و ویژگی‌های صورت برجسته‌تری نسبت به زنان دارند که نیاز به رویکرد متفاوتی در جراحی بینی دارد. یک جراح پلاستیک ماهر و با تجربه، آناتومی صورت، ضخامت پوست و سایر عوامل را برای ایجاد یک برنامه درمانی شخصی که به ظاهری طبیعی و متعادل دست می یابد، در نظر می گیرد.

آیا آقایان عمل زیبایی بینی مردانه انجام می دهند؟

جراحی بینی برای مردان به طور فزاینده ای محبوب شده است زیرا این روش می تواند نگرانی های زیبایی و عملکردی را در یک جراحی اصلاح کند. اگرچه زنان معمولاً درخواست جراحی بینی دارند، اما در گزارشی که توسط انجمن جراحان بریتانیا انجام گرفت مردان سالانه بخش بزرگی از تعداد کل عمل های جراحی بینی را در بریتانیا تشکیل می دهند.

جراحی بینی با بیش از ۵۰۰۰ مورد در هر سال به یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی برای مردان در سراسر  این منطقه تبدیل شده است.

 

جراحی بینی در مردان

مزایای عمل بینی مردانه

افزایش اعتماد به نفس:

مزایای غیرمنتظره زیادی از جراحی تغییر شکل بینی، تغییر شکل بینی، اصلاح ویژگی‌های نامتقارن و کاهش مشکلات تنفسی وجود دارد. به عنوان مثال، اشخاص اغلب افزایش اعتماد به نفس خود را  به شکل جدید تجربه می کنند. و اغلب می گویند :خوشحال هستند که فرم جدید بینی به چهره آنها می آید.

بهبود تناسب چهره:

تغییرات در بینی می‌توانند به تناسب و تعادل چهره کمک کنند. این امر می‌تواند به زیبایی ظاهر کلی افراد کمک کند. بعضی مراجعه کنندگان که در برسی ها میانگین سنی ۴۰ سال داشتند به دنبال جراحی تغییر شکل بینی برای صاف کردن و افزایش خطوط پشتی و اصلاح افتادگی نوک خود بودند که تناسب بین اعضای چهره شان حفظ و همچنین به ظاهر عجیب و فانتزی گونه هم دچار نگردند.

رفع مشکلات تنفسی:

برخی از آقایان ممکن است مشکلات تنفسی داشته باشند که به عنوان مثال به دلیل اینکه بینی دارای انحرافی و رو به بالا با قوز پشتی و انسداد راه هوایی بود.بعضی  خواستار اصلاح این نگرانی های عمده باشند. که می توانند برای اصلاح انحراف بینی و انسداد راه هوایی تحت عمل جراحی بینی باز با بازسازی سپتوم قرار بگیرند.

که نتیجه آن تنفس راحت  و ظاهر مردانه طبیعی که با چهره شخص مطابقت دارد، هنگامی که رینوپلاستی با سپتوپلاستی ترکیب می شود، می تواند نگرانی های زیبایی و عملکردی را برطرف کند.

این رویکرد جامع تضمین می کند که بیماران بهترین نتایج ممکن را از نظر زیبایی و عملکرد دریافت می کنند. سپتوپلاستی یا جراحی سپتوم بینی را می توان با رینوپلاستی زیبایی ترکیب کرد و این روش به سپتورینوپلاستی معروف است.

 تصویر مثبت در جوامع حرفه‌ای:

برخی از مردان در شغل‌هایی فعالیت می‌کنند که تصویر حرفه‌ای قوی و مثبتی نیاز دارند. تغییرات در بینی می‌توانند به بهبود تصویر حرفه‌ای کمک کنند.

بهبود کیفیت زندگی:

گاهی بیمار خواستار بهبود نوک پیازی سنگین و اصلاح قوز پشتی و مشکل تنفسی ناشی از انحراف تیغه بینی بوده. بعد از عمل او بهبود چشمگیری در عملکرد بینی و ظاهر طبیعی بینی که با ویژگی های صورت او مطابقت دارد می رسد که یک رینوپلاستی با ظاهر طبیعی است.

انتخاب شکل دلخواه و تقارن صورت:

با جراحی بینی، هارمونی کلی صورت را افزایش یافته،  رینوپلاستی مردانه می تواند به ایجاد ظاهری متعادل و زیبایی که مکمل ویژگی های صورت شما باشد کمک کند.

تنظیم اندازه مناسب:

جراحی زیبایی بینی می تواند اندازه بینی را افزایش یا کاهش دهد تا متناسب با نسبت صورت شما باشد.

آیا یه عنوان یک مرد عمل بینی برای من امر عادی است؟

اگر نگران اندازه یا شکل بینی خود هستید که ممکن است باعث اختلالات روانی قابل توجهی شود، از جمله ناراحتی مداوم و خلق و خوی ضعیف، جراحی زیبایی بینی مردانه می تواند یک گزینه درمانی موثر برای کوچکتر، پهن تر، باریکتر شدن بینی شما باشد. و از شر برآمدگی های برجسته روی پل بینی خلاص شوید. بسیاری از مردان ممکن است نوک بینی پیازی داشته باشند و جراحی بینی برای مردان یکی از موثرترین راه‌ها برای درمان آن است.

جراحی بینی برای مردان همچنین می تواند به بازسازی بینی هایی که در اثر ورزش های تماسی از جمله بوکس یا کشتی آسیب دیده اند کمک کند. مردانی که بینی‌شان شکسته است، ممکن است قبلاً دچار شکستگی جزئی یا کامل استخوان‌های بینی شده باشند.

اغلب، ترک های جزئی خط مو بدون هیچ مداخله ای به خوبی بهبود می یابند. الگوهای پیچیده تر شکستگی با جابجایی استخوان ها ممکن است به دستکاری جراحی نیاز داشته باشد تا چارچوب بینی به ساختار و شکل اصلی خود بازگردد.

رینوپلاستی مردانه روشی ایده آل برای بازیابی ظاهر و عملکرد بینی است که قبلاً در اثر آسیب ترومایی آسیب دیده است. رینوپلاستی باز، که شامل برشی بین سوراخ‌های بینی معروف به کلوملا است، برای تقویت چارچوب استخوان و غضروف بینی و امکان اصلاح بهینه ناهنجاری‌های بینی که ممکن است باعث مشکل در تنفس شود، لازم است.

مردان اغلب ممکن است برای از بین بردن دوره های خروپف شدید و آپنه خواب(وقفهٔ تنفسی در خواب)، جراحی بینی را انتخاب کنند. آپنه خواب زمانی رخ می دهد که تنفس به طور موقت متوقف می شود و سپس در طول خواب دوباره شروع می شود.

شایع ترین مثال آپنه خواب، آپنه انسدادی خواب (OSA) است. آپنه خواب تشخیص داده نشده و درمان نشده می تواند منجر به علائم جدی شود و برای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب باید فورا مورد توجه قرار گیرد. اغلب اوقات، انحراف تیغه بینی ممکن است علت انسداد راه هوایی بینی باشد و مناسب ترین روش برای اصلاح آن به عنوان سپتوپلاستی شناخته می شود.

عمل بینی تا چه حد در تغییر چهره مردان نقش دارد؟

همیشه سوالات زیادی در مورد اینکه  بهترین مدل یا فرم  عمل بینی مردانه چیست؟ یا انواع مدل عمل بینی مردانه چه نوع اند از ما پرسیده می شود. که در جواب باید گفت: توجه به این نکته ضروری است که عمل بینی مردانه نباید ساختار بنیادی صورت را تغییر دهد یا باعث شود فرد کاملاً متفاوت به نظر برسد. هدف از رینوپلاستی بهبود ظاهر بینی و افزایش هارمونی صورت و در عین حال حفظ فردیت و ویژگی های منحصر به فرد بیمار است.

به طور خلاصه، جراحی بینی مردانه پتانسیل تغییر ظاهر چهره مردان را دارد، اما میزان تغییر بسته به مورد فردی متفاوت است. هدف از رینوپلاستی ایجاد ظاهری هماهنگ و متعادل تر و در عین حال حفظ ویژگی های منحصر به فرد و فردیت بیمار است.

یک جراح پلاستیک واجد شرایط و با تجربه می‌تواند به تعیین مناسب‌ترین برنامه درمانی برای دستیابی به نتایج دلخواه شما کمک کند و در عین حال ظاهری طبیعی و متناسب را حفظ کند.

نمونه کار جراحی بینی برای مردان در اهواز

عمل بینی مردانه در اهواز

دکتر حسینی نژاد  در اهواز جراحی بینی های مردانه را نوع متفاوتی از جراحی بینی در مقایسه با رینوپلاستی زنانه می داند زیرا برای اطمینان از اینکه نتایج با توجه به فیزیولوژی متفاوت بینی و ساختار بینی مردانه مناسب باقی بماند، نیاز به ظرافت خاص خود دارد.

یک جنبه کلیدی در رینوپلاستی مردانه این است که اطمینان حاصل شود که بینی ماهیتی مردانه دارد و از زنانه کردن بینی بیمار خودداری باید نمود، به این معنی که پشتی صاف و کاملا مشخص است و در اکثر موارد بدون شکستگی سوپراتپ (از نیمرخ ، نوک بینی یک زاویه شکست دارد و رو به بالا است. که در آقایان بدون شکست در نوک ظاهر مردانه تری به آنان می بخشد) است.

همانطور که در تمام جراحی های بینی مهم است، دکتر حسینی نژاد  بر اهمیت حفظ عملکرد بینی و همچنین رسیدگی به نگرانی های زیبایی شما تاکید می کند.

ما دقت زیادی می کنیم تا اطمینان حاصل شود که هر بیمار انتخاب شده برای جراحی بینی مردانه کاملاً از این روش آگاه است و انتظارات واقع بینانه ای از نتایج جراحی خود دارد.

 

رینوپلاستی مردان

زمانبندی و اطلاعات پس از عمل بینی در مردان

در ادامه اطلاعات سریع در مورد عمل بینی برای مردان آمده است:

  • زمان انجام عمل : ۲-۳ ساعت
  • نوع بیهوشی : بیهوشی عمومی
  •  مدت اقامت : روزانه
  •  بالا و موبایل ️: ۱ روز
  • -شستشو : ۱ هفته
  • سفر : ۳ هفته
  •  فعالیت  زناشویی: ۳ هفته
  • رانندگی: ۱ هفته
  • لباس پس از عمل: برای ۷-۱۰ روز از اسپلینت بینی استفاده می‌شود
  • خواب: بر روی دو بالش برای یک ماه
  •  ورزش: ۴-۶ هفته
  •  بهبود کامل: ۶ هفته
  •  نتایج نهایی: ۶-۱۲ ماه

*این اطلاعات به آقایانی که قصد انجام جراحی بینی دارند کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای عمل و بهبود بعد از عمل داشته باشند. همچنین توصیه می‌شود که با پزشک معالج خود در مورد هر گونه جزئیات خاص و تعیین زمان‌های دقیق تر مشورت کنند.

انواع عمل بینی مردانه طبیعی

از انواع جراحی بینی مردان می توان به رینوپلاستی بسته اشاره کرد که یکی از رایج ترین انواع جراحی بینی می باشد. این روش شامل تمام برش ها در داخل بینی بدون هیچ جای زخم خارجی قابل مشاهده است.

رینوپلاستی نوک بینی که به عنوان جراحی نوک بینی نیز شناخته می‌شود، برای کانتور کردن نوک بینی ایده‌آل است، که به درمان بسیاری از مشکلات رایج بینی مردان، از جمله نوک بینی بزرگ، نوک‌های کج یا نوک بینی عقابی کمک می‌کند.

مردانی با ژنتیک خاص نژادی یا قومی ممکن است سوراخ‌های بینی بیش از حد گشاد داشته باشند که وقتی از جلو به آنها نگاه می‌شود، سوراخ ها دماغ  نمایان به نظر می‌رسند. سوراخ های بزرگ بینی را می توان به طور موثری با کاهش پایه آلار کوچکتر  کرد، که به نام جراحی کاهش سوراخ بینی یا آلارپلاستی نیز شناخته می شود.

سوالات متداول:

در پایان مطلب سوالات متداول شما را به طور خلاصه جمع بندی نموده ایم:

چه چیزی جراحی بینی مردانه را متفاوت می کند؟

مردان ساختارهای صورت، ضخامت پوست و نتایج دلخواه متفاوتی دارند. یک جراح بینی باتجربه ، مهارت ایجاد نتایج طبیعی متناسب با چهره مردانه را دارد و بسیاری از جراحی های بینی را روی مردان انجام داده است. مردان همچنین باید توجه داشته باشند که وقتی عمل بینی تا ۱۸ ماه طول می کشد ممکن است تورم بیشتری ایجاد شود.

آیا عمل بینی برای یک پسر عجیب است؟

به عنوان یک پسر یا آقا عمل بینی یا هر عمل زیبایی دیگر عجیب نیست. بسیاری از مردان برای بهبود ظاهر خود، افزایش اعتماد به نفس یا رسیدگی به مسائل عملکردی مانند مشکلات تنفسی تصمیم می گیرند که تحت عمل های زیبایی قرار گیرند.

رینوپلاستی، به ویژه، یک عمل رایج برای مردان است، زیرا می تواند به ایجاد بینی مردانه تر یا اصلاح مشکلات ساختاری کمک کند. برای هر کسی که به جراحی زیبایی فکر می کند، مهم است که تحقیقات خود را انجام دهد، یک جراح واجد شرایط و با تجربه را انتخاب کند و انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج داشته باشد. در نهایت، تصمیم برای انجام یک عمل زیبایی یک تصمیم شخصی است و هیچ انتخاب «درست» یا «نادرستی» وجود ندارد.

چه چیزی بینی را مردانه می کند؟

عوامل متعددی می تواند ظاهر بینی را مردانه تر نشان دهد، از جمله:

اندازه:

به طور کلی، بینی بزرگتر مردانه تر در نظر گرفته می شود، در حالی که بینی کوچکتر زنانه تر در نظر گرفته می شود.

شکل:

پل بینی صاف یا کمی خمیده و نوک برجسته و زاویه دار اغلب مردانه تر در نظر گرفته می شوند

زاویه:

زاویه بینی حادتر (زاویه بین بینی و لب بالایی) اغلب مردانه تر دیده می شود

اندازه و شکل سوراخ بینی:

سوراخ های بینی کوچکتر و بیضی شکل اغلب با بینی مردانه تر همراه است.

تقارن کلی:

بینی که به خوبی با بقیه قسمت های صورت تناسب دارد و ویژگی های متعادلی دارد، اغلب مردانه تر تلقی می شود. توجه به این نکته مهم است که اینها کلیات هستند و آنچه باعث می شود بینی مردانه یا زنانه به نظر برسد می تواند بر اساس ترجیحات فرهنگی و فردی متفاوت باشد.

در نهایت، بهترین رویکرد برای جراحی بینی، تمرکز بر دستیابی به نتیجه ای طبیعی است که ویژگی های منحصر به فرد صورت فرد را تکمیل می کند، نه تلاش برای انطباق با یک ایده‌آل زیبایی شناختی خاص.

نوک بینی پیازی در مردان به چه معناست؟

بینی پیازی نوعی شکل بینی است که با نوک گرد و برجسته مشخص می شود که  متورم به نظر می رسد. ممکن ظاهری نرم و گوشتی داشته باشد. بینی پیازی می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، آسیب دیدگی یا عمل جراحی بینی قبلی باشد. ممکن استبرخی  برای رفع این مشکل به دنبال جراحی زیبایی بروند.

مدت زمان ریکاوری عمل بینی مردانه چقدر است؟

روند بهبودی برای عمل بینی مردانه معمولاً حدود دو هفته طول می کشد، در طی آن باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید و دستورالعمل های مراقبت های بعد از عمل را که جراح خود ارائه می دهد، دنبال کنید.

تورم به تدریج با گذشت زمان کاهش می یابد، توجه کنید که مقداری تورم باقیمانده می تواند تا یک سال ادامه داشته باشد. نتایج نهایی جراحی با کاهش تورم و ادامه بهبودی بینی آشکارتر خواهد شد.

هزینه عمل بینی برای آقایان چقدر است؟

بهترین راه برای یافتن هزینه دقیق این است که با مرکز درمانی مدنظر خود تماس بگیرید و یا با مراجعه حضوری به کلینیک هزینه ها را جویا شوید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =